“Padan Muka Ibu Dia Dah Meninggal”, Anak Shuib Sedih Mengadu Kena Ejek Di Sekolah Dengan Kawan

Tidak dinafikan, pemergian penyanyi berbakat dan juga isteri kepada Shuib Sepahtu iaitu Siti Sarah Raisuddin masih tetap dirasai sehingga ke hari ini walaupun sudah hampir 10 bulan Allahyarham pergi meninggalkan kita semua.

Ahli keluarga Allahyarham pastinya sangat rindu dengan beliau kerana hubungan mereka sekeluarga sememangnya akrab dan kehilangannya meninggalkan kesan yang sangat mendalam.

Terbaru menerusi laman instagram, anak perempuan Shuib iaitu Talita mencvri perhatian ramai apabila lu4hannya membuatkan ramai seb4k.

Menerusi video tersebut, dapat dilihat Talita yang mesra disapa Dekta men4ngis dan memelvk neneknya selepas pulang dari sekolah.

Apabila ditanya, Dekta menyatakan bahawa dirinya di3jek oleh salah seorang rakan, dengan berkata “padan muka ibu dia dah men1nggal”.

Mendengar luahan tersebut, neneknya iaitu Siti Fatimah Suberi lantas menenangkan Dekta, dan menasihati kanak tersebut supaya banyakkan bersabar.

https://youtu.be/2XMbRyTKExU

Ketika artikel ini ditulis, perkongsian tersebut telah mendapat 79k tontonan, 11,909k tanda suka dan pelbagai komen dari netizen yang rata-rata turut seb4k mendengar luahan Dekta.

Untuk rekod, Shuib dan Siti Sarah mendirikan rumah tangga pada tahun 2011.

Sarah menghembvskan nafas terakhir pada pukul 5.13 pagi, Ogos tahun lalu di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) akibat c0vldl9.

Allahyarham menjalani pemb3dahan bagi mengeluarkan bayi lelaki ketika kandungannya berusia lapan bulan pada 6 Ogos tahun lalu yang diberi nama Ayash Affan.

Selain Ayash, Shuib dan Sarah juga dikurniakan tiga orang cahaya mata lain iaitu Uwais Alqarni, Dzahira Talita Zahra dan Ariq Matin.

Antara Komen netizen yang rata2 geram,

Kesiannya..kena mintk tolong cikgu nasihat murid2 semua hormati rakan2 ,jgn suka ejek2 apa lg nk kata negatif psl ibu atau bapa yg dh meninggal..biadap tu..

Melampau bdk2 ni ..paling geram kalau org sentuh ibu bapa..meninggal pulak tu. Hati bdk tu belum sembuh lagi.

Boleh je adukan pada guru.. budak2 skrg kena tegur dan nasihat dr kecik lagi.. budak skrg tak sama mcm budak zaman2 kita dulu..

Budak2 skrg memang dasyat2 ejekan diorang…seram..tak agak2 la kau nak ejek mak bapak org meninggal.

Ank siapa lh tu..kena jumpa kwn dek ta tu ..ckp jgn lh ejek2gitu tk baik..dose Tau.

Allahuakbar…Sedihnye. Allah sayangkan ibu mu Dekta. Semoga Dekta dikurniakan kekuatan & kesabaran utk lalui hari² yang akan mendatang.

Meh auntie jumpa budak tu meh auntie cili mulut dye…biasa sgt tu…gram pulak auntie dgr…boleh jumpa pihak sekolah makder…pastu jumpa parents budak tu

Semoga Talitha sentiasa bersabar dan kuat untuk menghadapi hari-hari mendatang. Amin.

Sumber https://lnewslive.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply