‘Hati tak tenteram’ – Youtuber Tarik Tudung Kongsi Pengalaman Tidur Dlm Lokap

“Ini dug aan daripada Allah, saya kena hadap, saya kena bertanggungjawab dengan apa saya buat,” kata YouTuber, Nick yang menerima huk uman kerana membuat dan muat naik kandungan YouTube mengenai tarik tudung muslimah.

Luah pemilik nama sebenar Fakhrul Rushdan Roslan, 24, apa yang berlaku memberi kesan mendalam kepada dirinya, terutama apabila ditahan di lokap sepanjang kesnya disia sat.

Katanya, ketika dita han polis pada 7.30 malam Isnin lalu, hatinya sudah tidak tenang dan dia juga banyak muhasabah diri, memikirkan kembali kesala han dilakukan.

“Bila di lokap itu (Balai Polis Wangsa Maju), saya memang tidak boleh tidur. Hati tak tenteram kerana fikirkan keluarga. Se dih dan tak boleh terima apa diri saya buat.

“Saya faham perkara itu berkait dengan soal agama tetapi ketika saya buat (video) itu, saya tak berfikir panjang. Apabila jadi begini barulah saya terfikir kesannya.

“Sil ap saya sebab tak buat penjelasan awal, yang ia adalah eksperimen sosi al hingga ramai sa lah faham,” katanya ketika ditemui Harian Metro di Jalan Ampang, di sini hari ini.

Nick menerima huku man atas kesil apan itu apabila didak wa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, kelmarin dan dikenakan dend a atas kes alahan mengikut Sek syen 509 Ka nun Kes eksaan/ Sek syen 14 Akta Kes alahan Kecil 1955.

Katanya lagi, ibunya insan yang paling sed ih atas apa yang berlaku dan dia belum berkesempatan bersemuka dengan wanita berkenaan di rumah keluarga di Rawang.

“Saya hanya berhubung di telefon dan menjelaskan hal sebenar. Emak, ayah dan abang tahu semuanya dan mereka sed ih, tapi emak yang paling terkesan.

“Saya hanya mampu berterus terang, mengakui kesil apan saya dan meminta maaf. Saya beritahu akan selesaikan semuanya dan menjaga air muka mereka,” katanya yang sedar keluarganya mar ah dengan tindakan melulu itu.

Akuinya, sejak kisahnya tular, dia menerima keca man berterusan selain ugu tan untuk menced erakannya, dan dia sudah membuat laporan polis bagi melindungi diri.

“Nak cakap sedia (untuk keluar dan menghadap masyarakat) masih 50-50 lagi, sebab ramai tak boleh terima apa saya buat. Buat masa ini, saya selesa duduk rumah dahulu sehingga kes selesai,” katanya.

Berkon gsi mengenai video yang mencetu skan perdebatan warganet itu, Nick berkata, ia ideanya untuk eksperimen sosi al mengenai keteguhan wanita muslimah mempertahankan aurat dan mengaku membayar dua rakan sebagai ‘pelakon’.

“Saya faham netizen mar ah kerana ingat mereka orang awam tetapi sebenarnya mereka kawan saya,” katanya yang turut mendapat bantuan rakan, Erwinsyah Sumadi, 36, yang membayar ikat jamin RM3,500 selain turut menasihatinya.

VIDEO PENJELASAN SEBELUM DIA DITAHAN POLIS

 

Sumber : HMETRO ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply