Syamsul Yusof Tiba2 Bersuara Isu Crackhouse Comedy Club, Reaksi Dari Syamsul Memang Mengejutkan Ramai

Penutupan Crackhouse Comedy Club mendapat tentangan hebat daripada beberapa selebriti tempatan antaranya Datuk Afdlin Shauki dan Sharifah Amani.

Boleh dibincang

Terbaharu, pengarah filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan iaitu Syamsul Yusof bersuara mengenai isu yang hangat diperkatakan di media sosial.

Menurut Syamsul, 38, dia membantah penutupan penuh operasi kelab itu kerana berpendapat masih boleh untuk dibincangkan.

Buat laporan polis

Tambah pemilik nama Mohd Syamsul Mohd Yusof, amaran keras dan undang-undang harus diperketatkan bagi mengelakkan insiden menghina agama Islam berulang lagi.

Katanya, pihak yang berkaitan perlu memainkan peranan masing-masing dalam menangani isu terbabit.

Tapi amaran keras, undang-undang harus diperketat dan jabatan agama dan pihak berwajib juga pemimpin perlu serius tangani isu berlarutan menghina agama Islam ini.

Dalam pada itu, suami kepada aktres Puteri Sarah Liyana mewakili Semboyan Malaysia bersama Ayahanda Che Ton (ACT) akan turut menfailkan laporan polis berhubung isu persenda Islam dan penutupan Crackhouse Comedy Club, hari ini.

Selepas tular video dipercayai menghina agama Islam, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bertindak menggantung sementara operasi sebuah kelab komedi Crackhouse di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur.

Terdahulu, viral sebuah video yang memaparkan seorang wanita tampil lengkap berbaju kurung dan tudung dan kemudiannya bertindak menanggalkan sehinggakan terdedah aurat di khalayak umum.

Wanita berasal dari Kuala Kangsar itu, Perak itu memberitahu dia berketurunan Melayu, beragama Islam dan sudah menghafal 15 juzuk al-Quran.

Terkini,

Wanita buka baju hina Islam mengaku tidak bersalah, mahkamah larang muat naik sebarang kenyataan di media sosial.

 

WANITA yang didakwa menghina Islam ketika persembahan komedi berdiri baru-baru ini mengaku tidak bersalah atas tuduhan itu ketika hadir ke Mahkamah Sesyen Siber Kuala Lumpur pada Rabu.

Siti Nuramira Abdullah membuat pengakuan itu dihadapan Hakim, Siti Aminah Ghazali dan minta dibicarakan.

Wanita itu didakwa mengikut Seksyen 298A (1)(a) Kanun Keseksaan kerana menimbulkan kegusaran dan suasana tidak harmoni di atas alasan-alasan agama, di antara orang-orang yang menganut agama yang sama ketika mengadakah persembahan komedi berdiri (stand up comedy) di Crackhouse Comedy Club, Taman Tun Dr Ismail pada 4 Jun lalu.

Jika disabitkan kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara tidak kurang dari dua tahun dan tidak melebihi lima tahun.

file7lu92tp0g0g12hyf8l3t

Tertuduh diminta untuk menyerahkan pasport kepada mahkamah dan perlu melaporkan diri di balai polis.

Terdahulu, Siti Nuramira tiba di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur dengan berbaju kuning dan berjaket hitam serta kelihatan tenang ketika dibawa masuk ke lobi utama mahkamah kira-kira pukul 9 pagi.

Hakim Siti Aminah menetapkan wang jaminan RM20,000 serta dilarang untuk memuat naik sebarang kenyataan di media sosial.

Tertuduh juga perlu melaporkan diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields pada 15 Ogos 2022 dan pasport perjalanan antarabangsa diserahkan kepada mahkamah.

Siti Nuramira diwakili peguam, R. Sivaraj Retinasekharan, Ramesh N. P. Chandran dan Datuk Shaharudin Ali.

553

Penularan video wanita itu menanggalkan tudung dan pakaian menimbulkan kemarahan netizen.

Pendakwaan pula dilakukan oleh pendakwa raya, Najihah Farhana Che Awang.

Pada Sabtu lalu, video memperlihatkan wanita itu bertindak menanggalkan tudung dan baju kurung tular di media sosial sehingga mengundang kemarahan masyarakat.

Sebelum itu, ketika Siti Nuramira naik ke pentas, dia memperkenalkan dirinya selain mengaku seorang wanita Melayu Islam dan menghafal 15 juzuk al-Quran.

Akibat tindakan itu, wanita itu dan teman lelakinya, Alexander Navin A/L Vijayachandran direman oleh pihak polis bagi membantu siasatan.

Mahkamah menetapkan 18 Ogos depan sebagai sebutan semula kes.

Sumber: Instagram Syamsul Yusof/Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply