Ini Kata-Kata Datuk Afdlin Shauki Kepada Bekas Isteri Setelah Maria Christina Orow Dedahkan Penceraian Mereka

SELEPAS hampir 25 tahun mendirikan rumah tangga, isteri kepada pelakon dan pengarah Datuk Afdlin Shauki iaitu Datin Maria Christina Orow Abdullah mendedahkan mereka sudah bercerai sejak April lalu.

Tiada angin tiada ribut, isteri pelakon Datuk Afdlin Shauki, Datin Maria Christina Orow Abdullah mendedahkan ‘mahligai’ yang dibina pasangan itu hampir 25 tahun telah runtuh

Maria menerusi Instagram miliknya menjelaskan mereka mengambil keputusan untuk bercerai selepas hubungan mereka mula bermasalah sejak tempoh pandemik Covid-19 yang lalu.

afdlin 2

Afdlin bersama isteri dan tiga anak mereka.

“Kehidupan bersama membesarkan anak-anak, keluarga termasuk bekerjasama untuk syarikat, kami mula membuat keputusan secara individu yang memberi kesan kepada hubungan ini.

“Ketika tempoh pandemik sebelum ini, hidup kami mula berubah. Kami cuba memulihkan keadaan namun ia tidak berlaku apabila tiada lagi persefahaman antara kedua-dua belah pihak,” katanya.

“Keputusan dibuat agak pantas, mungkin kerana tidak dapat dielakkan, dan kerana kami melakukannya tidak melihat sebagai seorang musuh atau pengakhiran kepada hubungan kami,” katanya.

Maria berkongsi mengenai perkara itu dalam satu hantaran di Instagram pada Jumaat selepas selesai menjalani tempoh edah selama tiga bulan.

Dalam pada itu, Maria berkata, meskipun sudah tiada lagi ikatan suami-isteri namun mereka akan terus menyokong antara satu sama lain selain mengutamakan tanggungjawab terhadap tiga cahaya mata.

“Kami memaklumkan perkara ini selepas saya selesai menjalani tempoh edah. Kami turut bersepakat bahawa perpisahan ini tidak akan merosakkan hubungan kami, tetapi tetap meneruskan kehidupan.

“Sebenarnya hidup kami berjalan dengan sempurna, melihat anak-anak membesar menjadi insan yang mula bertanggungjawab terhadap kehidupan masing-masing dan menjadi satu pasukan kreatif mengembangkan syarikat bersama-sama.

“Kami masih ibu dan bapa kepada anak-anak kami, kerana kami selalu percaya kami masih boleh saling menyokong dan menyayangi antara satu sama lain seperti sebuah keluarga normal.

“Suatu masa, pada akhirnya setiap orang akan menjalani kehidupan mereka sendiri dan apa yang kami lakukan ini bukanlah ingin mencerminkan kehidupan mereka, kerana kami masih sentiasa bersama anak-anak kami.

“Perpisahan pada saya bukan satu kemusnahan di dalam hubungan kami, sebaliknya kami masih boleh berkawan baik dalam meneruskan kehidupan peribadi masing-masing.

“Afdlin akan terus menyokong saya sebagai seorang sahabat dan saya juga akan lakukan perkara sama,” jelasnya.

Justeru, Maria berharap orang ramai menghormati keputusan yang diambil mereka.

“Kami berharap bahawa rakan-rakan dan keluarga jangan rasa sedih, dan orang ramai boleh menerima ini sebagai satu kehidupan yang agak normal dan teratur yang dilalui oleh ramai orang.

“Kami meminta keluarga kami dan khususnya privasi anak-anak kita dihormati dan semoga semua selamat, sihat dan bahagia,” jelas Maria.

Pasangan itu bergelar suami dan isteri pada tahun 1997 dan telah dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Mia Sara, Anais dan Ileana Matin.

Kata-Kata Afdlin Shauki,

Antara komen rakan artis

 

Anak sulung mereka, Mia Sara, turut berkecimpung dalam bidang lakonan dan kini membintangi drama rantaian popular Histeria The Series.

Sumber Mstar/Awani.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply