Kau ingat g3lek di khal4yak tu dapat pahaIa ke? Bangganya kau..!!” Ustaz Kazim Elias Tegur Dan Beri Nasihat

Pendakwah terkenal, Ustaz Ahmad Dusuki tampil memberikan teguran terhadap penyanyi dan pengacara, Ifa Raziah disebabkan kenyataannya yang hanya akan bergel3k sekiranya diberikan bayaran ketika melakukan sesi live di Tiktok baru-baru ini.

“Kau Ingat Gel3k Di Khalyak Tu Dapat Pah4la Ke?”
Menurut Ustaz Ahmad Dusuki, setiap mukmin akan disoal di hadapan Allah dari manakah ia mendapatkan harta dan ke mana ia membelanjakan hartanya di jalan Allah.

“Tak semua yang boleh bawa masuk duit tu menjadi keuntungan bagi kehidupan kita, yang dibimbang jika yang masuk duit itu membawa kepada keceI4kaan di masa depan kita.

Setiap mukmin akan disoal di hadapan Allah nanti dari mana ia mendapatkan hartanya dan kemana ia membelanjakan hartanya di jalan Allah. Jika hartanya hanya mengenyangkan perutnya, terg0lek-g0leklah ia di akhlrat nanti, menjawab di hadapan Allah, lebih-lebih lagi hartanya dari sumber mengg0lek menggel3k punggvngnya di khal4yak ramai di dunia ini.

Kau ingat g3lek di khal4yak tu dapat pahaIa ke? Bangganya kau..!!”-Tegur Ustaz Ahmad Dusuki

Kalau nak berdakwah, jangan pilih bvlu – Ifa Raziah
Penyanyi dangdut, Ifa Raziah berpendapat, pendakwah tidak seharusnya bersikap memilih bvlu, sebaliknya perlu adil dalam memberikan teguran untuk kebaikan semua pihak.

Ifa berkata, dia kelirv apabila segelintir pendakwah begitu lantang memberikan tegvran atau komen melibatkan isv selebriti, namun berdiam diri ketika kntr0versi menerpa rakan seperjuangan mereka.

Katanya, sebagai pendakwah, mereka seharusnya mengajak orang melakukan kebaikan dan tidak memilih bvlu apabila menegur serta menyampaikan aj4ran Islam.

“Apabila ada isu tvlar melibatkan selebriti, laju saja beri komen seolah-olah saya ini penjnyh dan pembvnuh. Tetapi, apabila ada pendakwah yang buat hal, senyap pula.

“Langsung tiada sebarang ulasan mahupun tarbiah yang dikeluarkan di media sosi4l mereka. Saya hairan mengapa ada sikap prejudls seperti ini.

“Jika ada niat nak berdakwah, janganlah pilih bvlu. Buatlah secara menyeluruh. Itu baru betul dkwah yang sebenar,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Ifa, baru-baru ini dikec4m ramai, termasuk ditegur pendakwah kerana memperthankan tindakannya berg3lek ketika membuat persembahan.

Penyanyi itu berkata, g3lekan itu yang membawa rezeki sehingga ada pihak yang sanggup membayar puluhan ribu ringgit untuk sebuah persembahan.

Dalam pada itu, Ifa berkata, sebagai hamba Allah, dia juga berusaha menjaga hubungan dengan Tuhan. Meskipun dipandang hlna manusia, Ifa sentiasa berusaha memperbaiki amalan sebagai bekalan pada kemudian hari.

“Tiada siapa yang tahu kedudukan kita pada mata-Nya. Mereka bercakap seolah-olah duduk serumah dengan saya. Mereka ingat saya free hair, saya tak solat.

“Memang amalan kita tak perlu tunjuk, tapi saya muat naik juga rakaman saya mengerjakan solat sebab ger4m sangat. Orang kata saya cabar Tuhan, saya ahli ner4ka. Tapi, saya tidak lupa solat sebaik saja masuk waktu. Saya ingat Allah,” katanya.

Sementara itu, ditanya adakah dia akan memaafkan mereka yang selama ini terus menerus mengec4m serta menghlnanya Ifa menjawab;

“Maafkan? Tidak. Sekolahkan mereka balik pun tidak. Tunggulah di Padang M4hsyar nanti.”

Sumber: utusan

Terdahulu,

Terbaharu, usahawan kntr0versi, Aliff Syukri memaklumkan dia akan tetap melancarkan lagu terbaharunya yang berjudul Bby Sayang meskipun sebelum ini mendapat tentangan hebat daripada pelbagai pihak.

Menerusi video yang dimuat naik oleh Aliff di laman TikT0knya, dia bersama Baby Shima kelihatan sedang bersanding di sebuah pelamin dengan memakai baju pengantin serba lengkap yang dipercayai sebahagian daripada babak muzik video Bby sayang itu.

Ujar Aliff di ruangan kapsyen, segala kegelisahan yang dialami oleh rakyat Malaysia berkaitan lagu terbaharunya itu akan terjawab apabila dia mengambil keputusan untuk melancarkan lagu tersebut pada hari ini, jam 12 tengah hari di saluran YouTube, Tv Terlajak Laris.

Lakonan dia menjadi, habis satu Malaysia tertlpu!
Keputusan yang dilakukan oleh usahawan yang berusia 35 tahun itu telah mencetvskan kem4rahan ramai dan menyifatkan dia telah mempermainkan rkyat Malaysia dengan drama air matanya yang memohon maaf kepada umum berkaitan muzik videonya itu, sebelum ini.

Apa lah perasaan isteri dia tengok perangai Alif macam ni
Bukan itu sahaja, dalam babak muzik video yang dimuat naiknya itu terlihat jelas aksl mesra dia bersama Bby Shima di mana penyanyi dangdut sens4si itu seakan memelvk tubuh Aliff ketika berada di atas pelamin.

Susulan itu, rata-rata netlzen menyel4r tlndakan dua selebriti tersebut yang tidak menjaga marvah serta b4tas masing-masing tambahan pula status Aliff sebagai seorang suami dan bapa kepada anak-anaknya.

Terdahulu, Aliff tampil memohon maaf secara terbuka di laman Instagramnya kepada umum terutama ahli keluarganya yang terpksa menanggvng malv kerana perbuatannya itu.

Malah, dia juga mengambil keputusan untuk mengvndur diri dari dunia media soslal demi menjaga nama baik ibu tercinta, isteri dan anak-anaknya.

Sumber: TikTok @aliffsyukriterlajaklaris

Terdahulu,

Sejak beberapa hari lalu, nama Datuk Aliff Syukri menjadi bualan ramai sehingga menjadi b4han kec4man selepas tvlar video kntr0versinya yang berdangdut dengan penyanyi Baby Shima.

Sebelum itu Aliff Syukri sudah terkena templas maklan netlzen selepas memuatnaik teaser lagu terbaru yang melibatkan dua individu cukup kntr0versi iaitu Kak Long 7E dan Ratu Farah Diva. Apatah lagi video teaser tersebut menunjukkan dua individu itu terklnja-klnja di sebuah kenduri di kampung.

Video ada di bawah sekali..
Kntr0versi demi kntr0versi kemudiannya telah menarik perhatian ibu tercinta iaitu Bonda Rozita Ibrahim yang turut mencoretkan sebuah komen membldas kelakuan Aliff yang dianggap keterlaluan dan mengvndang b4la.

Susulan itu Aliff Syukri pada malam tadi memuat naik satu video dalam keadaan menangls dan memohon maaf berkali-kali kepada ibu dan isterinya.

 

Dia juga memohon maaf kepada pengikutnya dan mengumumkan akan mengundvrkan diri dari media sosi4l demi keluarga.

“Pada semua saya nak mohon kemaafan dan kekhilafan saya selama saya di media soslal ni. Saya minta maaf banyak-banyak dari hujung rambut sampai hujung kaki terutama kepada mak saya, isteri saya.. Saya memohon maaf banyak-banyak.

“Demi mak saya, isteri dan anak-anak saya, saya tak main laman soslal dah tapi kalau jumpa dekat luar kita tegur-tegur ya. Saya minta maaf. Saya tak tahu nak cakap macam mana. Lama dah saya buat media soslal saya, Facebook, Myspace.

“Terima kasih atas sokongan anda semua, terima kaih kepada semua pengikut saya. Ini adalah dvgaan paling berat untuk saya. Doakan terbaik untuk perniagaan saya,” luahnya.

Bagaimanapun meninjau re4ksi ramai di Facebook, mereka masih lagi menguslk dengan mengatakan ‘jumpa minggu depan’, kerana percaya penyesalan Alif Syukri itu bersifat sementara sahaja.

Aliff Syukri jual akaun Instagram RM500,000

Memiliki pengikut 4.3 juta, usahawan sens4si, Datuk Seri Aliff Syukri menawarkan kepada mana-mana pengguna yang ingin membeli akaun Instagram miliknya dengan harga RM500,000.

Beliau berkongsi perkara itu menerusi InstaStory miliknya hari ini.

Terdahulu, Aliff memuat naik video sedang menangls teres4k-es4k dan mengakui dirinya mempunyai mas4lah ment4l tahap dua.

Dalam pada itu, beliau turut memohon maaf kepada keluarganya serta orang ramai atas segala kesilapannya selama ini serta memaklumkan bakal mengvndur diri dari media soslal.

Sehubungan itu, tinjauan Kosmo! di akaun soslal miliknya dapat dilihat tiada sebarang hantaran di kongsikan lagi dan gambar serta video sebelum ini juga telah dip4dam

Post terbaru intagram Aliff Syukri
terbaru, instagram alif syukritelah memuat satu video lagi dangdut yang dinyanyikan bersama bby shima. tetapi video tersebut tidak kelihatan wajah bby shima. lihat video..

Re4ksi bonda selepas lihat video tersebut.

Sumber: intagram alis syukri dan bhrian, webfast

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply