Hadir konsert Dewa19, netizen sindir Nabil Ahmad -“Yang ni tak lupa tarikh pulak…”

Hari ini, platform TikTok dipenuhi dengan video persembahan konsert Jelajah Ulang Tahun ke-30 daripada kumpulan terkenal Indonesia, Dewa19 yang diadakan di Stadium Axiata Arena Bukit Jalil, Kuala Lumpur semalam.

Meskipun hujan, ia tidak pernah mematahkan semangat seramai 8,000 penonton khususnya beladewa dan beladewi peminat tegar Dewa 19.

Nabil Ahmad pun pergi konsert Dewa19 tau!

Ini termasuklah selebriti tempatan yang tidak ketinggalan memeriahkan konsert tersebut seperti Nabil Ahmad dan Shuib Sepahtu.

Menerusi video dimuat naik oleh selebriti berusia 39 tahun itu dilihat Nabil berkongsi suasana dalam stadium tersebut selain ikut serta menyanyi bersama. Turut kelihatan isterinya, Nazirah Ayub.

Dengan kapsyen ditulisnya, pengacara dan pelawak terkenal itu mengatakan konsert DEwa19 yang berlangsung semalam adalah sangat menyeronokkan.

“OO..best, best Dewa19 semalam,”tulis Nabil di ruangan kapsyen.

Yang ni tak lupa tarikh pulak

Bagaimanapun, perkongsian itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet di mana ramai mel

Kalau tak menyandar tepi dinding la macam hari tu

Kalau tak menyandar tepi dinding la macam hari tu
Selain itu, ada yang mengimbau kembali ‘momen’. Susulan sebelum ini, Pengacara dan pelawak, Nabil Ahmad kerugian RM2,540 apabila terlepas Konsert Billie Eilish : Happier Than Ever, The World Tour di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malam tadi, yang disangka berlangsung dua malam. Nabil yang membeli lima tiket untuk dirinya, isteri dan anak-anak.

Bagaimanapun bersyukur tidak menyaksikan konsert bintang elektropop itu, sebaliknya, menganggap perkara itu petanda daripada Allah. “Betul, saya tidak perasan tarikh konsert kerana bagai saya, acara itu bukanlah sesuatu yang penting. “Saya beli lima tiket, Rabu lalu bagi memenuhi permintaan anak-anak. Saya memang fikirkan konsert berlangsung dua hari.

Issey Rakam senyap2 ‘kant0ikan’ aktiviti Nabil dalam konti Dapat Prhatian Ramai

Penghijrahan Nabil Ahmad menjadi insan yang lebih baik sememangnya mendapat respon yang positif daripada para peminat. Kebanyakan mereka gembira dengan perubahan tersebut kerana cara penyampaian pengacara itu juga penuh dengan kata-kata nasihat. Baca al-Quran senyap2. Walaupun Nabil masih lagi bergiat aktif dalam dunia seni, namun ia sedikit sebanyak memberi contoh yang baik kepada para penonton serta pendengar radio.

Menerusi perkongsian daripada selebriti yang juga rakannya, Issey Fazlisham di aplikasi TikTok, dia telah berkongsi video yang diambil secara diam-diam sewaktu Nabil leka membaca al-Quran. Baru jam 7 pagi. Menurut Issey, video tersebut diambil sewaktu Nabil mengendali radio di konti bersama dua orang lagi penyampai kira-kira jam 7 pagi. Tambahnya, cara yang ditunjukkan Nabil menjadi punca mengapa dia meminati pengacara Meletop itu kerana perjuangannya yang luar biasa.

Dia tahu agihkan masa. Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata memuji aktiviti yang dilakukan Nabil apabila meluangkan sedikit masa melakukan ibadah walaupun sedang bertugas. Mereka juga akui suka dengan apa yang ditunjukan pengacara itu kerana memberi inspirasi kepada orang ramai walaupun masih bergiat aktif di dunia hiburan.

“aku mmg salute dgn nabil ni.start dia keje despatch pun dah pmurah suka tong org walaupun dia nakaI.kne ingat stiap side org Ade nakal dia Ade baik dia”. “aku suka jalan cerita kehidupan nabil ni… dari yg aku kenal seorang ofic boy…sekarang dah ada mcm2.. tetap sempoi. salute”. “tq issey kongsi. nampak simple ja video awak tapi member kesan kepada semua yang ingin dan sedang berubah menjadi lebih baik dari semalam”

“dia cari dan nak dekat, dia jumpa dan semakin rapat,cinta smakin kuat,rindu terpahat, Xlama lagi dia akn dapat,dan pergi bertemu kekasih itu matlamat” . “Nabil ni di buat kebaikan tak
menunjuk.cuma kwn2 yg viralkan. apa pun terus istigomah ya Nabil……alhamdullilah” “Aku nampak buku muntaahab hadis”

Sumber:- Ohmymedia/TikTok @nabilofficial83

Be the first to comment

Leave a Reply