“Rupanya Ada Hasrat Bob Lokman Yang Tak Kesampaian” Dato Awie Sendiri Dedh Buat Ramai Yang S3bak

Pernah berkhidmat membntu merangka perjalanan kumpulan Wings sekitar tahun 1980-an, penyanyi rock legenda Datuk Awie menyifatkan Allahyrham Bob Lokman sebagai seorang yang bercita-cita tinggi.

Bermula sebagai penjual buah tembikai, Bob Lokman mula mengikuti kumpulan Wings secara suka-suka pada satu ketika dahulu.

Jelas Awie, kebijaksanaan arwh bertutur dan berkomunikasi antara faktor yang menjadikan beliau sebagai pengurus Wings ketika itu.

“Bob adalah pemldato terbaik di sekolahnya jadi itu antara kelebihan dan kebolehan yang menjadikannya sebagai pengurus Wings ketika tahun 1980-an”

“Sebenarnya, Bob merupakan peniaga buah tembikai, namun beliau sering mengikut Wings membuat persembahan di beberapa tempat dan akhirnya mengatur perjalanan kerjaya kami”

“Mengenali beliau memang mempunyai cita-cita dan impian yang tinggi untuk berkhidmat kepada masyarakat. Pernah satu ketika, kami bersama-sama menjadi penceramah bebas di B4ling, Kedah”

“Bob ingin menjadi wakil rakyat untuk orang ramai. Antara hasratnya adalah untuk bertandlng,” kata Awie kepada Harian Metro. Mengimbas kembali personaliti dan karakter Bob, Awie menyifatkan arwh sebagai individu yang peri4ng”

“Malah, jenaka bersahajanya sering membuatkan rakan-rakan tidak kering gusi dengan kehadirannya”

“Ketika awal perkenalan dulu, kami tidak tahu beliau mempunyai kebolehan dalam bidang penulisan”

“Cuma karakternya yang periang membuatkan kami dekat dan mudah mesra”

“Ap4tah lagi, dengan wjah bersahaja namun membuatkan kita ketawa tidak kering gusi”

“Itu adalah momen yang diingati satu ketika dahulu ketika beliau bersama-sama Wings,” katanya.

Penulis lirik terkemuka tanah air yang juga pelakon terkenal, Bob Lokman, 58, mennggal dunia hari ini.

Difahamkan Bob Lokman atau nama sebenarnya, Mohd Hakim Lokman mennggal dunia di kampung halamannya di Kubang Kerian, Kelantan.

Terdahulu, penulis lirik itu dilap0rkan bergantvng ny4wa pada jantvng komblnasi b4teri iaitu alat bantvan jantvng, Implantable Aut0matic Cardiverter Defibrlator (IADC).

Salam Takziah, Perginya Pejuang Seni, Bob Lokman Meninggal Dunia

Bob Lokman meninggal dunia. Perginya pejuang seni, Almarhum Mohd Hakim bin Lokman @ Bob Lokman di Hari Jumaat yang mulia ini.

Moga Allah rahmati dan kurniakan keampunan buat beliau dan golongkan beliau di kalangan solihin.

Perginya pejuang seni, Almarhum Mohd Hakim bin Lokman @ Bob Lokman di Hari Jumaat yang mulia ini. Sama-sama kita bacakan Al-Fatihah. Semoga keluarga beliau tabah menghadapi ujian ini.

May be an image of ‎1 person and ‎text that says "‎Ustaz Syed Abdul Kadir Aljoofre 2m راجعون إليه وإنا لله إنا Perginya pejuang seni, Almarhum Mohd Hakim bin Lokman @ Bob Lokman di Hari Jumaat yang mulia ini. Moga Allah rahmati dan kurniakan keampunan buat beliau dan golongkan beliau di kalangan solihin.‎"‎‎

“Masalah buah pinggan ini pun dah lama saya alami, tapi saya terlepas pandang merujuk kepada doktor pakar semula. Selama ini, saya sering jumpa doktor pakar jantung, paru-paru, darah dan kencing manis tapi, lupa pula pakar buah pinggang sampai dah ia dah teruk.

“Apapun, ini adalah ujian hidup saya dan reda menerimanya. Sekarang, saya harus melatih diri minum 500 mililiter air untuk tempoh 24 jam. Saya tak boleh minum banyak kerana buah pinggang tak boleh proses air keluar,” katanya kepada Harian Metro.

Tidak tahu sehingga bila dia akan dirawat di ICU dan seterusnya berada di hospital itu, Bob berkata dia menyerahkan segala rawatan kepada doktor selain terus berdoa memohon kesembuhan daripada Allah SWT.

“Mohon doakan saya kembali sihat semula. Semoga air berlebihan dalam badan saya ini dapat terus dikeluarkan lagi. Semalam pun saya timbang, berat 132 kilogram dan itu berat air. Sebelum ini, doktor pernah cakap kalau berat saya naik jadi 111 kilogram dan lebih, itu maknanya berat air dan buah pinggang bermasalah,” katanya.

Terdahulu, Bob berhadapan masalah jantung dan dia pernah menjalani pembedahan memasukkan alat Implantable Automatic Cardioverter Defibrillator (IACD) untuk menstabilkan denyutan jantungnya di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar Kedah pada Disember 2020 lalu.

Antara komen2,

 

 

 

 

 

 

 

 

Sumber MHdaily

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply