“Ni Kau Pun Beruk, Sampai Lebam-Lebam Wife, Ada Hati Nak Panggil Orang Lain Beruk”

TuIar sejak minggu lalu mengenai kisah penyanyi terkemuka, Noh Hujan did4kwa telah melud4h peminat di sebuah k0nsert yang diadakan baru-baru ini.

Meskipun ins!den telah din4fikan oleh Noh, namun perkara tersebut turut diperkatakan oleh beberapa seIebriti seperti Awie yang mengkrit!k tind4kan penyanyi itu di atas pentas.

Kata Awie, artis atau penyanyi tidak sepatutnya ‘menunjuk-nunjuk’ masalah peribadi mereka ketika membuat persembahan apatah lagi mendatangkan rasa tidak selesa kepada peminat.

Namun begitu, kenyataan Awie itu telah mengund4ng kritikan daripada sesetengah netizen yang dilihat telah mengungkit kisah rumah tangga v0kalis kumpulan Wings itu pada suatu ketika dahulu.

Tak peduli dia nak lud4h atas pentas atau kokak burung gagak, asalkan tak kena audience. Ni kau pun ber0k, sampai leb4m-leb4m wife, ada hati nak panggil orang lain ber0k.

Menjengah ke ruangan k0men, netizen tampil memberikan respon yang pelbagai terhadap kenyataan lndividu itu.

Ada yang bersetuju namun ada juga yang merasakan kes Awie yang did4kwa memuk0l isterinya dahulu adalah satu perkara peribadi yang tak patut dibandingkan dengan k3s Noh melud4h di atas pentas.

Sorang puk0l wife, sorang lagi cur4ng, sama ber0k.

Terdahulu, Awie ada mengeluarkan kenyataan tindakan Noh melud4h di atas pentas tidak ubah seperti ber0k dan tidak melambangkan jiwa seorang ‘rockers’.

Aksi Noh meludah ketika konsert, wakil Hujan tampil dengan penjelasan yang mengejutkan. Rupanya ini yang terjadi

Rakaman video tular yang memaparkan vokalis kumpulan Hujan, Noh Salleh meludah ketika membuat persembahan di sebuah festival muzik baru-baru ini adalah sesuatu yang bukan disengajakan.

Perkara itu disahkan pengurus kumpulan Hujan, Ahmad Ariffin Ahmad yang memaklumkan Noh sebenarnya terkena renjatan elektrik daripada mikrofon yang menyentuh wajah yang dipenuhi peluh hingga mulutnya kebas.

“Insiden yang berlaku berpunca daripada masalah teknikal. Sepatutnya Noh tampil dengan gitar, tapi terpaksa menyanyi tanpa memetik gitar pada acara itu.

“Malah mikrofon yang dipegang juga mengalami masalah. Ketika Noh meletakkan mikrofon berhampiran mulutnya, dia terkena sedikit renjatan elektrik.

“Disebabkan mulutnya kebas serta tidak banyak masa dia secara spontan meludah di atas pentas bagi mengalih rasa sakit.

“Ingin saya tegaskan dakwaan Noh meludah ke arah penonton tidak benar. Jarak antara pentas dan penonton juga dipisahkan dengan besi penghadang, jadi tidak mungkin (ludah) terkena penonton,” katanya.

Menurut Ahmad Ariffin atau lebih dikenali Ipin berkata, sekiranya air liur terbabit terkena pada penonton pihaknya memohon maaf.

“Kalau tengok pada rakaman video itu Noh tunduk ketika meludah. Kalau dia ludah ke atas mungkin akan terkena penonton.

“Namun kalau video yang tular menyinggung perasan orang atau penonton terkena tempias ludah Noh, kami mohon maaf kerana perkara itu tidak disengajakan,” katanya.

Dalam masa sama, Ipin turut menjawab persoalan netizen mengenai keadaan kesihatan mental bekas suami usahawan dan aktivis masyarakat, Mizz Nina itu susulan beberapa insiden yang tular membabit Noh sebelum ini.

“Setakat ini Noh berada dalam keadaan baik dan sihat daripada segi fizikal serta mental, Insha-Allah.

“Sebenarnya kami memang agak sibuk dengan persiapan Konsert Hujan Rumah Kita yang bakal berlangsung pada 5 November ini serta bisnes lain.

“Noh memang seorang yang kuat bekerja, jadi dia akan padatkan jadualnya dengan kerja. Walau bagaimanapun Noh tetap ada masa untuk diri sendiri,” katanya.

VIDEO

https://youtu.be/vtwDmWMrhAc

Sumber: HM online | beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply