Bergelar Isteri Kedua Pendakwah Terkenal, Dah 9 Tahun Hidup Bermadu. Rupanya Begini Kehidupan Salima AF4 Sekarang

Salima telah pun selamat bergelar isteri kepada seorang pendakwah terkenal iaitu Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre.

Difahamkan Salima ialah isteri kedua buat ustaz yang telah mempunyai 3 cahaya mata bersama isteri pertamanya.

Pasangan pengantin ini nampak sama cantik dan sama padan di hari pernikahan mereka. Majlis pernikahan dan majlis resepsi telah pun berlangsung di Chemor, Perak dalam suasana sederhana.

Tahniah sekali lagi diucapkan buat Salima dan suami atas masjid yang dibina.

Lagi beberapa keping gambar perkahwinan Salima AF dan Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre dengan membaca artikel ini sepenuhnya
Bekas bintang Akademi Fantasia 4 (AF4), Salima Habibi mendedahkan emosinya tidak stabil selepas melahirkan anak sulungnya Rayyan.

Salima berkata, bukan mudah untuk mengawal emosi ketika baru pertama kali begelar ibu.

”Dulu lepas beranakkan Rayyan, mommy lalui macam-macam perjalanan emosi yang ibarat roller coaster, sebab semuanya pertama kali, asyik nervous je huhu..

“Selalu tertanya-tanya betul ke aku ni boleh jadi mak ni? Boleh ke itu boleh ke ini.. Nak adjust emosi, jadual harian, tengok suami pun ada hari rasa mcm nak telan hahahaha…

Video,

“Semuanya pengalaman baru yang memang adakala mengundang banyak kecederaan emosi,” tulisnya. Salima berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi perkongsian itu dia memuat naik foto anak perempuannya. Pun begitu, Salima berkata semakin lama dia sudah bijak mengawal emosi dan sentiasa berserah kepada Tuhan.

“Tapi hari berganti bulan dan tahun, Subhanallah semua yang Allah bagi adalah yang terbaik, jadi makin tenang dan terurus, improve sikit sikit, buat satu satu… “Belajar dan terus belajar, dan berani untuk cakap tak tahu, rupanya bila kita tunduk dan akur, bukan bererti kalah.Tunduk dan akur pada agama adalah jalan ketenangan paling besar dlm hidup.

Anak Salima Perlu Jalani Pembedahan Plastik Akibat Jatuh - Hiburan | mStar

“Kemudian lahir puteri ini, Masya-Allah Alhamdulillah tak sangka Allah bagi rasa bahagia dan syukur yang sama macam pertama kali melahirkan.

“Maha suci Allah yang boleh luaskan hati kita ni untuk sayang pada sekalian banyak manusia dengan sebanyak banyaknya tanpa mengurangi sayang pada yang sedia ada…

“Semua Allah punya… Tiada yang kita punya.. Moga kita semua dapat pengakhiran husnul khatimah ameen…. Rindu plak Asmaa’ time ni gemuk-gemuk macam teddy bear,” katanya lagi.

Salima berkahwin dengan penceramah bebas Syed Abd. Kadir Syed Hussin Aljoofre pada 30 November 2013.

Sedikit info Salima AF,

Nor Salima binti Habibi atau lebih dikenali sebagai Salima (lahir 1 Januari 1988 Kuala Kangsar, Perak) merupakan salah seorang pelajar Akademi Fantasia musim keempat. Beliau berasal dari Ipoh, Perak.

Salima AF4 Kesal Sikap Netizen Suruh Makan Supplement Untuk Jadikan Bayi Putih Gebu – “Siapa Kata Putih Baru Cantik?” - Nota Kata

Penyanyi kegemarannya ialah Pascale Machaalani, Siti Nurhaliza dan bapanya sendiri-Habibi. Pelakon kegemarannya pula ialah Sheila Rusly, Fauziah Nawi, Kartina Aziz, Rita Rudaini, Zulzuhaimi Marzuki, Rosyam Nor, Hans Isaac, Afdlin Shauki. Gadis bertudung manis ini terlalu manja dengan adik kecilnya. Seorang yang sangat peramah dan anda pasti terpukau dengan gaya bicaranya yang kental jiwa Arabnya.

Salima AF Bakal Keluarkan Album Islamik - YouTube

Salima diterima masuk dalam Akademi Fantasia musim keempat dan beliau adalah salah seorang daripada dua belas calon pelajar yang terpilih (daripada dua belas orang yang diterima juri) untuk memasuki Akademi Fantasia setelah bersaing dalam konsert prelude bagi kelayakan tersebut.

Salima telah tersingkir pada Konsert ke-5. Seterusnya, Salima diserap masuk bersama tujuh peserta yang lain tetapi beliau tidak berjaya untuk masuk ke peringkat akhir bersama empat finalis yang lain.

Sumber Mstar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply