Selepas Kecoh Untung Konsert Zamani Hanya RM4,635, Penganjur Konsert Tampil Cerita Semuanya

PENGANJUR Konsert Doa Buat Zamani iaitu Aalan Ahmad memberitahu maruah dirinya tercalar dengan tuduhan dilemparkan oleh isteri Zamani iaitu Nur Juliana Abdul Rani terhadapnya baru-baru ini.

Aalan yang mewakili syarikatnya Indera Entertainment berkata, dia tidak mempunyai sebarang niat buruk terhadap Zamani sebaliknya hanya ingin membantu bekas vokalis kumpulan Slam itu mencari dana bagi menampung pembedahannya.

“Saya bukan hendak memperbesarkan hal ini namun saya perlu membersihkan nama saya. Jujurnya saya kecewa dengan kenyataan dibuat Juliana kerana ia mencalarkan maruah saya.

Saya ikhlas ingin membantu dia. Sewaktu dia sakit, mana kawan-kawan dia yang lain?,” katanya kepada mStar.

Zamani Isteri

Isteri Zamani iaitu Juliana meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pihak penganjur.

Aalan, 49, berkata demikian ketika ditemui pada sidang media tergempar yang diadakan di Ampang pada Khamis.

Terdahulu, Juliana menerusi status di aplikasi WhatsApp mendakwa suaminya tidak mendapat bayaran selepas menjayakan konsert berkenaan yang berlangsung di Zepp Kuala Lumpur pada 31 September lalu.

Dakwa wanita berkenaan, dia terkilan apabila Zamani diperlakukan sedemikian apatah lagi keadaan kesihatan penyanyi itu tidak baik ketika ini.

Dalam pada itu, Aalan berkata, dia sudah cuba menghubungi Zamani sejak tiga hari lalu bagi menyelesaikan isu berkenaan namun penyanyi itu memilih untuk tidak menjawab panggilan dibuat.

Aalan berkata, masalah itu sebenarnya boleh diselesaikan di antara mereka dan tidak perlu didedahkan kepada pengetahuan umum.

Saya dah cuba telefon Zamani tapi dia mendiamkan diri.

“Saya dah cuba telefon Zamani tapi dia mendiamkan diri. Masalah ini sepatutnya boleh diselesaikan antara kami, tak perlu pun di bawa keluar,” ujarnya.

Mendedahkan perkara sebenar, Aalan mendakwa konsert berkenaan sebenarnya kurang mendapat sambutan penonton namun sebagai penganjur dia tetap cuba menjayakan agar ia nampak meriah.

Katanya, pihaknya terpaksa memberikan tiket secara percuma kepada ahli kelab peminat bagi memenuhkan ruang konsert agar ia tidak kelihatan hambar.

“Saya sebenarnya tidak mahu memberitahu hal ini kerana ia memalukan Zamani tetapi tiket hanya terjual sebanyak 367 keping berbanding kapasiti lokasi yang boleh menampung lebih 1,000 penonton.

“Itu pun disebabkan kami akan menjual konsert ini kepada stesen TV dan tiket diedarkan secara percuma bagi menampakkan penganjurannya meriah,” katanya.

Zaymsani

Zamani bakal menjalani pembedahan tidak lama lagi.

Maklum Aalan, keuntungan konsert berkenaan hanya sebanyak RM4,635 setelah menolak semua kos keseluruhan penerbitan acara berkenaan.

“Semua keuntungan itu saya beri pada Zamani walaupun mengikut persetujuan perlu diagihkan 70 peratus kepadanya dan 30 peratus untuk saya.

“Tapi saya tidak tergamak ingin mengambil duit konsert kerana nilainya yang sedikit,” katanya.

Untuk rekod, tahap kesihatan Zamani atau Zamani Ibrahim, 51, semakin merosot akibat penyakit scoliosis yang dihidapi sejak empat tahun lalu.

Penyanyi itu turut bergantung kepada ubat tahan sakit setiap hari sementara menunggu pembedahan yang dijadualkan pada minggu depan.

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply