Anak Ismail Sabri Kongsi Screenshot Perbualan Bapa Dalam `Group` Whatsapp Umno, Tak Sangka Benda Ini Yang Dia Berani Kongsikan

KHABAR angin bertiup kencang mengatakan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob turut menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH).

Malah, Ahli Parlimen Bera itu didakwa lebih rela dipecat daripada bergabung dengan pakatan yang diterajui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Biodata Nina Sabrina, Anak Ismail Sabri Yaakob

“Saya sedia dipecat… tetap tidak akan bersama PH,” demikian tangkap layar hantaran mesej dipercayai dihantar oleh Ismail Sabri di dalam grup WhatsApp pemimpin Umno.

Hantaran tangkap layar itu dimuat naik oleh anak perempuan beliau, Datin Nina Sabrina menerusi story di laman Instagram miliknya, petang Isnin.

“Biar tak berkuasa, jangan tak berprinsip,” menurut Nina dalam hantaran tersebut.

nina ismail sabri

Hantaran yang dimuat naik oleh Nina Sabrina di laman Instagram miliknya.

Menerusi hantaran itu juga dilihat bekas Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman turut menyatakan sokongan kepada Ismail Sabri.

Why Nina Ismail Sabri refuses to raise her first-born as a child celebrity

Bagaimanapun, setakat ini Ismail Sabri belum membuat sebarang kenyataan berhubung pendiriannya.

Pada pagi Isnin, tular gambar beberapa pemimpin PH dan BN mengadakan pertemuan, antaranya termasuk Ismail Sabri.

Antara pimpinan kelihatan di dalam gambar tersebut adalah Pengerusi PH, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi; Presiden Amanah, Mohamad Sabu; Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan dan beberapa pemimpin lain daripada kedua-dua gabungan.

Difahamkan, pertemuan tersebut berlangsung pada pagi Isnin di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

ismail sabri 3

Tular gambar kedua-dua pimpinan PH dan BN mengadakan pertemuan.

Terdahulu, Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein tampil sebagai ahli Parlimen BN pertama yang bertegas untuk menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH), selepas Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

“Saya rela dipecat oleh parti namun tidak akan sesekali mengubah pendirian teguh ini.

“No Anwar, No DAP,” kata Hishammuddin.

Pada Isnin, Anwar mengesahkan mengadakan rundingan dengan beberapa wakil pemimpin BN dalam usaha mewujudkan kerajaan perpaduan yang stabil.

Anwar berkata, pihaknya berpuas hati dalam rundingan itu yang membincangkan keperluan mewujudkan kerajaan perpaduan yang bersifat inklusif, selain dalam soal ekonomi.

“Perbincangan lebih kepada isu dasar dan keperluan untuk mewujudkan kerajaan yang stabil dan inklusif,” katanya kepada pemberita.

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply