Aliff Syukri Mengaku Ada Niat Nak Kahwin Lagi Tapi Tak Jadi. Rupanya Ini Sebab Sebenar Kenapa Dia Terpaksa Batalkan Niat Kahwin Dua

Usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri mengakui dia sememangnya pernah berfikir untuk berkahwin lain disebabkan ingin merasai kenikmatan berpoligami.

Bagaimanapun, Aliff berkata dia tidak berkemampuan untuk membahagikan kasih sayang dan perhatian jika mempunyai ramai isteri.

“Saya ada terfikir (kahwin dua) sebab nikmat lain… kadang-kadang kita makan ikan kembong, esok nak makan ikan siakap… sebab nikmat dan belaian lain. Yang tua lain, yang muda lain.

“Adakah Kehadiran Orang Baru Akan Ikhlas Mencintai Saya?,” – Pernah Terfikir Nak Kahwin Dua, Aliff Syukri Tak Nak Pening Kepala

“Tapi saya percaya satu benda, saya tak sanggup pening dan saya yakin bila wujudnya orang nombor dua dan sebagainya, kasih sayang kita dan fokus makin berkurang.

“Bukan kata tak boleh, kalau dah rezeki dan jodoh, kita tak boleh halang. Sebab benda ini (poligami) bukanlah haram… lelaki boleh nak kahwin lain,” katanya kepada Gempak.

Aliff ditemui ketika Anugerah Nona Superwomen 2022 di M Resort & Hotel, Bukit Kiara, Petaling Jaya pada Rabu.

Aliff Syukri Ada Keinginan Untuk Tambah Isteri - “Niat Itu Ada Tapi Saya…”

Meskipun ada keinginan itu, namun Aliff hanya mahukan isterinya iaitu Datin Seri Nur Shahida yang menerima segala kekurangan dalam dirinya.

“Niat itu ada, tapi saya takut bini… jujur saya takutlah dengan isteri saya. Kalau tanya lelaki, dia kata tak nak kahwin dua itu potong tangan… tak adanya.

“Cuma, jujur saya katakan, saya cuma nak isteri saya jaga saya la. Kalau la isteri saya tak ada… meninggal dunia, saya tak akan kahwin sebab dia saja yang boleh menerima kekurangan saya.

Pernah berhadapan situasi rumah tangga di hujung tanduk, bapa kepada lima orang cahaya mata ini bersyukur kerana dia dan isteri sentiasa diberikan kekuatan untuk mempertahankan perkahwinan mereka.

“Saya seorang yang agak sukar untuk dijaga dan dia menerima semua kekurangan saya. Saya takkan jumpa orang yang cukup sempurna seperti dia,” ujarnya.

“Saya sebenarnya tak nak ulas isu rumah tangga yang viral sekarang ini. Rumah tangga saya pun pernah ada krisis besar. Pada saya, dalam perkahwinan, semua orang inginkan kebahagiaan tetapi kita tak boleh mengharapkan ia seperti di televisyen.

“Adakah Kehadiran Orang Baru Akan Ikhlas Mencintai Saya?,” – Pernah Terfikir Nak Kahwin Dua, Aliff Syukri Tak Nak Pening Kepala

“Perkahwinan bukan semuanya indah. Saya pernah berada disituasi terduduk di lantai kerana merasakan rumah tangga saya dah berakhir. Namun berkat sokongan keluarga saya dan mertua, kami dapat harungi setiap dugaan.

“Saya punyai impian untuk tidak mengharungi fasa penceraian kerana saya sendiri daripada broken family. Mak dan ayah saya bercerai. Saya tak nak hal yang sama berlaku pada keluarga saya,” kongsinya lagi.

Alif berkata sedemikian ketika ditemui di majlis Nona Superwoman Award 2022 yang berlangsung di M Resort & Hotel Kuala Lumpur pada Rabu.

Malah, dia juga percaya segala apa yang dikecapinya selama ini adalah disebabkan rezeki Allah SWT memalui isterinya.

“Bila kita berduit dan terkenal, ego kita akan semakin tinggi. Kita akan merasakan pasangan punyai banyak kekurangan dan ramai pula yang cuba dekati kita. Namun, saya selalu berfikir, adakah kehadiran orang baru itu ikhlas mencintai saya?

“Nak mencari pasangan yang sanggup susah senang bukan mudah. Jadi, kita harus saling hormat-menghormati. Isteri saya itu nampak je lembut tapi tegas orangnya. Dialah yang memperbaiki kelemahan saya.

Terdahulu, sebanyak 47 kategori anugerah telah pun disampaikan kepada wanita-wanita yang telah banyak berjasa dan cemerlang di dalam pelbagai bidang sepanjang tahun 2022.

Antara penerima anugerah termasuklah daripada golongan selebriti seperi Datuk Seri Siti Nurhaliza, Fazura, Wawa Zainal dan ramai lagi.

Turut hadir, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amirudin Shari dan isteri Menteri Besar Selangor, Datin Seri Masdiana Muhamad serta Ketua Setiausaha Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (Kuskop), Datuk Suriani Ahmad.

“Tanpa isteri saya, saya tidak akan sampai ke tahap ini. Saya percaya rezeki suami itu ada pada isteri,” akhirinya.

Untuk rekod, Aliff mendirikan rumah tangga dengan Shahida pada Ogos 2007 dan pasangan itu juga menanti kelahiran cahaya mata keenam tidak lama lagi.

VIDEO:

Sumber MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply