Akhirnya Mas Idayu Bersuara Tentang Sissy Iman, “Tiada Sekelumit Benci, Tegur Kerana Saya Sayang Bakat Mereka”

Penyanyi dan juri tetap program realiti Famili Duo, Mas Idayu memberitahu teguran yang diberikan terhadap persembahan pasangan sepupu, Sissy Imann dan Naim Daniel pada Ahad bukanlah kerana benci atau tidak suka.

S3baliknya, apa yang dilakukan atas dasar rasa tanggungjawab t3rhadap amanah dib3rikan ol3h pihak produksi, s3lain mahu m3lihat m3r3ka b3rjaya dalam k3rjaya nyanyian.

Mereka peserta berpotensi

Tambah p3milik nama Mas Idayu M3snun, s3b3lum b3rmulanya program Famili Duo lagi dia sudah m3naruh harapan dan p3rcaya bahawa Naim dan Sissy m3rupakan p3s3rta b3rpot3nsi.

“Sejujurnya, sebelum program bermula lagi, saya sudah pukul canang mengatakan Naim dan Sissy adalah peserta berpotensi.
” Ini kerana Sissy cerdik dalam ilmu muzik, manakala Naim mempunyai kepakaran dari segi persembahan.
“Justeru, saya teruja apabila mendapat tahu Sissy dan Naim akan tampil dengan lagu Jampi yang susunan muzik diubah kepada genre keroncong,”ujarnya.

Pun begitu, harapannya musnah apabila hasil persembahan pasangan sepupu itu mengecewakannya kerana nyanyian mereka sumbang berbanding muzik yang besar.

Tegur sebab sayang…

Katanya lagi, s3tiap t3guran yang dib3rikan adalah k3rana sayang d3ngan bakat m3r3ka b3rdua dan bukannya k3rana t3rlampau m3ngikut p3rasaan s3p3rti mana dikatakan orang ramai.

“Tiada emak, cikgu atau sesiapa yang akan marah tanpa sebab. Saya tegur kerana saya sayang bakat mereka.
“Saya mahu mereka lebih berjaya apabila keluar daripada program ini nanti,” katanya kepada BH Online.

Bukan serangan peribadi, niat cuma menegur

Dalam pada itu, Mas Idayu m3n3gaskan, t3guran itu bukanlah ditujukan k3pada Sissy s3orang sahaja.

“Ini sudah minggu keenam dan saya tidak boleh pejam mata jika ada kesilapan yang tidak sepatutnya dilakukan.
“Setiap peserta program ini sepatutnya bersedia dengan pelbagai kemungkinan kerana mereka sudah dimaklumkan lebih awal oleh produksi saya adalah seorang daripada juri dan karakter saya,”ujar Mas Idayu.

Mas Idayu tak kisah dikecam

S3m3ntara itu, Mas Idayu m3mb3ritahu dia tidak kisah s3kiranya m3n3rima k3caman di kalangan wargan3t t3rmasuk rakan artis yang m3nganggap ia adalah k3t3rlaluan. Namun, dia hanyalah m3njadi diri s3ndiri s3bagai s3orang juri dalam s3suatu program nyanyian.

“Orang luar nak cakap apapun, terpulanglah. Sebagai juri, saya hanya mahu anak-anak saya menang dan keluar menjadi penyanyi lebih bagus.
“Lagipun, ini memang karakter saya sebagai juri. Saya tidak boleh menjadi seperti orang lain. Benda ini pun berlaku secara spontan dan bukannya dibuat-buat,”jelasnya.

Dalam pada itu, Mas Idayu menyangkal spekulasi liar yag menganggap ia adalah kandungan semata-mata untuk menaikkan ‘rating’ program berkenaan.

Antara komen netizen.

Secara jujur dia tegur tu ok je.Tak ada maki hamun pun.Mcm tegur seorang ibu kpd anaknya atau guru pd anak muridnya.Di akhirnya dia ckp coz i love u both.Cuma org Malaysia ni tak boleh ditegur langsung.Cpt betul koyaknya.

Marah dgn menengking melalak dan jatuhkan aib org tu berbeza ye..

TV3 ni bengap ke? Dia tak tahu ke kalau program nyanyi yang ada mas idayu sebagai juri, program tu automatik jadi low class. Kalau ada juri professional macam Datuk Syafinaz, terus program tu jadi wow!.

Sumber OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply