Dulu Terkenal Dgn Watak S3ksi Dan Menggoda, Tak Sangka Pelakon Hebat Ini Rupanya Sudah Mencecah Umur 50 Tahun!

Pernah Popular Dalam Filem Ghazal Untuk Rabiah, Wajah Terkini Wilma Muhammad Raih Perhatian. Makin Lama Makin Cantik.

Namanya mel0njak naik menerusi  filem Ghazal Untuk Rabiah (1997) dan Pasrah (2000). Watak s3ksi dan mengg0da seakan sudah sebati dengan pelakon Wilma Muhammad suatu ketika dulu.

Namun sebaik sahaja berkahwin dengan suami, Mahir Effendi pada awal tahun 2000, Wilma tekad meniggalkan dunia seni demi mmberi tumpuan kepada rumahtangganya.

Menerusi program stesen radio Islamik, Zayan My dalam slot Kisah Inspirasi, Wilma sudi berk0ngsi dengan pendengar bagaimana penghijrahannya dari seorang yang berimej s3ksi kembali kepada fitrah dengan menutup aurat.

Ibu Anak 5 Makin Cantik Pada Usia 50, Wajah Terkini WILMA MUHAMMAD Raih Perhatian

“Selepas berkahwin, saya tiggalkan industri hiburan sebab nak fokus dengan kehidupan berkahwin dan mahu tukar cara hidup, mahu lebih fokus pada suami, anak-anak dan keluarga. 

“Saya tak suka bertudung, walaupun saya nak pergi sekolah ayah saya cakap pakailah tudung. Tapi daripada sekolah masuk universiti memang saya cakap saya tidak akan pakai tudung dan bila saya dah ada kawan-kawan, artis juga dulu mereka tahu, tak mungkin Wilma akan pakai tudung.

“Bila saya pakai tudung, semua terkejut. Mana tidaknya, dari se.ksi yang teramat dan sekarang ni dah brubah 360 darjah,” katanya seperti yang dipetik.  

Ibu Anak 5 Makin Cantik Pada Usia 50, Wajah Terkini WILMA MUHAMMAD Raih Perhatian

Menurut Wilma semuanya berlaku atas didikan suaminya(Allahyarham).

“Dia tak pernah paksa, tapi cara dia didik saya. Sewaktu melawat ku-bur pada raya pertama, saya hanya pakai selendang. Dari situ suami ckp kalau pakai terus kan cantik.. dari situ saya terbuka hati nak pakai.

“Lagipun saya memang nak tukar cara hidup dari tersangat se.ksi dalam filem dan mahu dekat diri dgn Allah”.

Namun keindahan perkahwinan yang dinikmati Wilma hanya sementara apabila Mahir meniggal dunia pada 2011 kerana pyakit jantung.

“Seminggu dua minggu selepas arwah pergi, masa tu saya tert-ekan.. menagis selama seminggu dalam bilik. Tapi sebab ada family, kawan-kawan, yang membantu dan ibu mertua pun banyak bagi nasihat, ingat anak-anak dan Allah.

Ibu Anak 5 Makin Cantik Pada Usia 50, Wajah Terkini WILMA MUHAMMAD Raih Perhatian

Dalam masa sama, Wilma juga ada bermimpi arwah.

“Mimpi arwah dtg dlm minggu kedua. Dalam mimpi itu, arwah kata ‘Abang tak m4ti, abang ada kat sini (sambil tujuk di dada)’.

Dia yang bagi saya kekuatan untuk bangkit. Tambahan pula, kwn2 yang ada di sekeliling dengan kasih sayang yang mereka berikan”. 

Saya selalu berdoa semoga supaya Allah kekalkan dan kuatkan iman saya untuk terus istiqomah”, luah Wilma.

Ibu Anak 5 Makin Cantik Pada Usia 50, Wajah Terkini WILMA MUHAMMAD Raih Perhatian

Ulas Wilma lagi, sebenarnya bahagia itu datang apabila kita meletakkan Allah sebagai cinta utama dan abadi. Insya Allah yang Maha Esa akan memberikan  ketenangan dan rahmat.

Wajah Terkini.

Salah satu entry yang dimuatnaik Wilma dalam akaun instagramnya menampilkan wajah terkininya. Sekilas tengok nampak seperti baru berusia 30-an sahaja Wilma ni.

Ibu Anak 5 Makin Cantik Pada Usia 50, Wajah Terkini WILMA MUHAMMAD Raih Perhatian

Wajah terbaru Wilma ini telah mendapat respon daripada peminat. Pujian juga diberikan kepada Wilma kerana nampak muda selalu.

cantik nya… mcm muda2 dulu teringat rabiah

Awet muda…ade iras ana dahlia

Wahhhhh cantik nya my idol.

Tak prnh tak cantik dari dlu

Sejenis awet mude,dr dulu smpai skarang still same

Lama xnmpk..wilma makinnnn cantikkkk..

Sumber: MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply