Pernah Popular Sebagai `Gadis Trivago`, Lama Menyepi, Penampilan Terkini Beliau Raih Perhatian Ramai!

Sebut sahaja iklan trivago pasti semua orang terbayangkan model cantik pada iklan tersebut. Gadis trivago tersebut, Dahlia yang juga pengacara HLive! itu difahamkan kini sudahpun berhijab.

Memetik Gempak, Dahlia atau nama betulnya Dahlia Shazwan Mohd Amin berkata dia sebenarnya sudah memasang niat untuk berhijab selepas pulang dari menunaikan umrah sebulan yang lalu.

Saya dah balik umrah nak dekat sebulan yang lalu. Ingatkan nak berhijab masa bulan Ramadan tapi macam tak nak tangguh takut tak sempat.

“Saya beritahu diri saya, nak tingkatkan secara rohani dulu barulah berhijab tapi makin hari rasa macam Tuhan tengah tunggu untuk saya bergerak.

“Hati saya macam rasa berhutang, rasa macam dah dijentik. Tapi kalau saya biarkan sahaja benda tu, takut lepas ni tak dapat petunjuk tu. Jadi, saya pun pakai hijab,” cerita Dahlia kepada portal berkenaan

PERMULAAN HIJRAH DAHLIA

“Balik Dari Umrah, Rasa Seperti Ada Hutang Dengan Allah S.W.T..”- Dahlia Shazwan Kongsi Kisah Penghijrahannya Ke Imej Berhijab!

PERMULAAN HIJRAH DAHLIA

Setiap perubahan bermula dengan sebuah persoalan. Persoalan yang menyelubungi diri Dahlia ketika itu ialah dia merasakan seolah-olah ada satu perkara yang kurang dan seakan-akan dia mempunyai hutang dengan Allah S.W.T. Perasaan ini timbul apabila dirinya pulang dari melakukan ibadah umrah.

“Selepas pulang dari umrah pada tahun 2020 bersama-sama dengan ibu dan kakak, saya merasakan seperti saya mempunyai tanggungjawab yang belum lagi dilunaskan. Seperti hutang yang belum diselesaikan.

Rupa-rupanya, ia berkaitan dengan imej saya. Hati mula tidak tenang memikirkan tentang rasa gundah yang timbul di sudut hati, membelenggu fikiran untuk mencari solusi yang tepat. Perancangan awalnya, saya ingin memakai hijab pada bulan Ramadan tahun itu.

Namun, perancangan Allah lebih baik. Seminggu selepas saya pulang dari tanah suci, saya terus mengenakan hijab, pelengkap gaya saya sebagai seorang muslimah,” ulasnya lanjut.

Tambah Dahlia, dari detik itulah bermulanya proses penghijrahannya memakai hijab hingga ke hari ini.

“Balik Dari Umrah, Rasa Seperti Ada Hutang Dengan Allah S.W.T..”- Dahlia Shazwan Kongsi Kisah Penghijrahannya Ke Imej Berhijab!

Biarpun kini sudah berhijab, namun Dahlia seringkali merasakan bahawa dirinya masih banyak kekurangan. Masih bertatih dalam mengumpul ilmu akhirat, Dahlia banyak belajar dan sentiasa berusaha untuk menutupi kekurangan diri dengan ilmu yang diperolehinya setiap hari.

“Saya dahagakan ilmu. Oleh itu, saya mencarinya setiap hari di mana-mana sumber yang boleh dipercayai. Saya akan mendengar ceramah ataupun khutbah di Youtube, untuk menyempurnakan diri saya sebagai seorang wanita Islam.

Saya percaya apabila dada semakin penuh dengan ilmu, kita akan menjadi lebih sensitif dengan perkara-perkara yang tidak elok,” tambahnya lagi.

“Balik Dari Umrah, Rasa Seperti Ada Hutang Dengan Allah S.W.T..”- Dahlia Shazwan Kongsi Kisah Penghijrahannya Ke Imej Berhijab!

Imej baru nya itu mula ditonjolkan kepada publik selepas Dahlia bersiaran secara lansung bersama Hlive beberapa hari lalu.

Menerusi Instagramnya, Dahlia juga sudah dilihat memuat naik gambar terbarunya yang manis bertudung dalam masa sama turut memuat naik kapsyen yang berbunyi : ” Dari hujung from the bottom of my heart, thank you pada semua yang mendoakan. Love you all! “

“Balik Dari Umrah, Rasa Seperti Ada Hutang Dengan Allah S.W.T..”- Dahlia Shazwan Kongsi Kisah Penghijrahannya Ke Imej Berhijab!

Sumber Buzz

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply