Tak Nak Doktor Lelaki Tengok Aurat Masa Bersalin, Wanita Sanggup Belajar Melalui YouTube Cara Sambut Bayi

Siapa sangka di abad-21 ini masih ada wanita yang tidak mempercayai dengan perubatan moden dan sanggup mengambil risiko yang mampu membahayakan bayi dengan mempelajari cara bersalin melalui platform YouTube saja.

Seorang wanita yang berasal dari Ipoh, Perak dikenali sebagai Nur Asiah, 40, berkata dirinya rela melahirkan dua orang cahaya matanya di rumah berbanding melahirkan mereka di hospital kerana bimbang disambut doktor lelaki yang akan melihat auratnya.

Bukan itu saja, malah wanita itu enggan menggunakan ubat-ubatan moden yang didakwa boleh menjadi punca berlakunya komplikasi semasa melahirkan bayi.

bersalin tengok youtube

Saya juga mendapat bimbingan secara online daripada ‘doula’ iaitu pembantu wanita ketika proses kelahiran dengan bayaran sebanyak RM500 selain bantuan suami serta ahli keluarga.

Katanya lagi kepada pihak Kosmo, dia tidak melakukan pemeriksaan berkala di klinik kerajaan dan hanya pergi ke klinik swasta dua kali untuk mendapatkan rekod kesihatan ibu untuk pengesahan usia kandungan.

Lebih teruk, dia melahirkan kesemua anak-anaknya di rumah tanpa mendapatkan sebarang vaksin buat mereka biarpun telah dikunjungi oleh petugas kesihatan.

Sumber BN.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply