Pernah Popular Dalam Dunia Lakonan, Uji Rashid Akhirnya Dedah Keadaan Terkini Pelakon Cico Selepas Diracun Rakan Baik!

3 tahun terpaksa menyimpan kisah benar, Penyanyi yang popular di zaman 70-an Uji Rashid akhir membuat pendedahan mengejutkan berkenaan anaknya Cico.

Ini kerana terlalu banyak cerita pelbagai versi yang menceritakan tentang anaknya itu. Risau terus ditabur cerita-cerita palsu, akhirnya Uji Rashid memaklumkan anaknya itu telah dirἀcun rakan sendiri ketika berada dalam majlis sambutan hari jadi rakannya.

Showbiz: Cico is not mute, says Uji Rashid on her son

Kata Uji ” sebenarnya Cico bukanlah disihir , tetapi dirἀcun oleh rakannya sendiri, dari sumber doktor, rἀcun yang diberikan adalah bercampur-campur ,ianya terdiri dari beberapa jenis yang diletakkan dalam minumannya.

Jika diikutkan, rἀcun itu boleh membun0h dalam masa empat jam sahaja, namun dengan kuasa Allah, Cico selamat ,dia masih dikurniakan umur yang panjang. Kongsi Uji dalam pendedahan eksklusif rancangan bual bicara Telekung Talk.

Rancangan itu dikongsikan secara langsung menerusi facebook live Prof Dr Muhaya Mohamad.

Tambah Uji lagi, selepas Cico dirἀcun ,Cico ditinggalkan begitu sahaja tanpa sebarang bantuan semasa dalam majlis sambutan hari jadi rakannya.

“saya masih ingat lagi, Cico muntah muntah, mukanya dipenuhi darah, dia terlantar sakit berhari-hari,saya hanya mampu berserah kepada Allah sahaja pada masa tu”

“sehinggalah pada suatu hari, Cico bangun dari tidurnya ,dia hanya diam apabila ditanya. Sedihnya,dia tidak kenal saya ibunya dan anaknya sendiri”

“selepas diuji sakit yang lama, alhamdulilah kini Cico semakin pulih walaupun kini dia tidak mampu bertutur dengan baik, dia juga tidak boleh membaca dan menulis dengan baik” Menurut Uji Rashid , rἀcun tersebut turut memberi kesan kepada otak dan kotak suara Cico.

Syukur keadaan Cico bertambah pulih' - Uji Rashid

Sebelum ini pelbagai cerita tidak benar berkongsi tentang penyakit Cico. Ada juga yang mengatakan Cico terkena penyakit misteri dan disihir. Prof Muhaya yang mendengar perkongsian Uji turut sebak ,serta menasihati penonton supaya sentiasa positif mengharungi ujian hidup.

Program Telekung Talk itu turut diacarakan oleh Abu Talib Husin yang telah bermula sejak 3 tahun yang lalu. Antara selebriti popular yang telah dijemput termasuk Lisa Surihani , Neelofa dan Fazura.

Selepas pendedahan ini, diharapkan tiada lagi yang mereka-reka cerita tidak benar berkenaan Cico. Marilah kita doakan supaya Cico segera pulih seperti dulu dan dapat menjalani kehidupan normal seperti orang lain. Doakan juga supaya Uji Rashid terus sihat dan tabah menghadapi ujian ini dan syukur kerana berjaya harunginya setakat ini.

Diolah oleh : Malaya News

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply