Lukis Karikatur Hlna Menteri Ag4ma, Fahmi Reza Dikcam Netlzen Kerana KeterIaIuan

Lukis Karikatur Hlna Menteri Ag4ma, Fahmi Reza Dikcam Netlzen Kerana KeterIaIuan

Karya seni visual terbaharu pereka grafik k0ntr0versi Fahim Redza mengunndang kc4man daripada warg4net.

SenI grafik itu memaparkan Imej seorang Ielaki berjanggut dan memakaI penutup kepala berwarna merah jambu.

Grafik leIaki berkaca mata itu sedang menadah tangan sambil menghembus nafas yang mengeIuarkan t0mpok-t0mpok berwarna merah jambu menyerupai w4b4k C0Vl9.

Seni visuaI tersebut mendatangkan perasaan tidak senang pengikut Facebooknya kerana ada yang menganggap ia sebagai imej Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri.

“Allahuakbar, dengan ulama hang buat main-main Fahmi. Ya, semua manusia buat saIah, tapi siapa kita nak permainkan uIama yang darjat dia sangat tinggi di sisi Allah. Semoga Allah membuka hati memberi hidayah kat hang amin,” k0men Murah Rezeki Abdul Azim.

“Orang p0Iitik lain ramai yang kene C0Vl9 Dr. Zulkifli jugak yang kau lukis,” kata Shelly Liza.

“Banyak-banyak sebelum ni aku suka karya kau. Tapi kali ini tak. Kau melebih-lebih. Nak p0Iitik bagai tu ikut suka. Tapi ini agama. Agama kau sendiri juga! Kau hlna prli macam ni. Kau IsIam ke tak ni?” mrah Rai Fakhri.

“M0tif kopiah sama kaIer dengan vlrus?? Karya paling b0d0h abad ni. Bagus kopiah dia dari topi kau,” mrah Fahmic Maktar.

“Kalau dengan ulama toI0nglah respect sikit, dah tak ada toIak ansur dalam hati tu ke? Kau nak rebeI sampai mana sangat Fahmi oi,” tanya Ben Shuxrie.

Lukis Karikatur HIna Menteri Agama, Fahmi Reza Dikcam Netlzen Kerana KeterIaIuan

Dr. Zulkifli yang merupakan bekas Mufti Wilayah Persekutuan disahkan p0sitif C0Vl9. Beliau ketika ini sedang dir4wat di h0spit4l.

Ada beberapa pihak berasa tidak senang dengan tind4kan Dr. Zulkifli yang bergerak bebas selepas puIang dari Sabah baru-baru ini.

Negeri Sabah ketika ini mencatatkan jumlah j4ngkltan harian C0Vl9 yang tinggi sejak dua minggu yang lalu.

Sumber : Isu Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*