Jenazah selamat dikebumikan, TokTi dedah sesuatu tentang Adibah Noor buat ramai rasa sebak

SUASANA pi.lu menyelubungi perjalanan ter.akhir AIIahyarham penyanyi Adibah Noor yang selamat dikeb.umikan di Tanah Perk.uburan IsIam Taman Keramat Permai, Kuala Lumpur kira-kira pukul 11.30 pagi, Ahad.

Jen.azah terlebih dahulu dibawa dari rumah keluarganya di Taman Keramat ke Masjid Al-Ansar sekitar pukul 9 pagi, Ahad.

Bapa kepada arw.ah iaitu Mohammed Omar juga berkesempatan masuk ke bilik pengurusan jen.azah untuk menatap wajah anaknya buat kali terakhir.

Adibah Noor, 52, disahkan meni.nggal dunia sekitar pukul 7.40 malam, Sabtu di sebuah pusat peru.batan di Kuala Lumpur selepas mengalami ses.ak na.fas.

AIIahyarham sudah lama mengh.idap ka.nser ov.ari, namun perkara itu dirahsiakan daripada pengetahuan umum.

Kelihatan lebih 100 orang termasuk rakan artis dan peng.giat seni hiburan tan.ah air hadir memberi penghormatan terakhir mereka.

Antara rakan artis yang kelihatan ialah Remy Ishak, Linda Onn, Datuk M Nasir, Kudsia Kahar, Ziana Zain dan adiknya Anuar Zain, Suki Łów dan Nikki Palikat.

Vide0 Hi.ba Kehilangan Adibah Noor

 

Adibah merupakan penyanyi dan penulis lirik lagu hit “Terlalu Istim.ewa” pada 2005, dicipta khas sebagai pengh0rmatan terhadap tra.gedi pembu.nuhan ke.jam seorang ka.nak-ka.nak perempuan yang menjadi ma.ngsa ke.s jen.ayah ped.ofilia.

Pelakon filem Se.pet dan Mukhsin itu juga dikenali dalam pelbagai ikl.an telev.isyen dan pernah bertugas sebagai penyampai Radi0 Suria FM.

Sebelum melangkah ke dalam karier seni, penyanyi bersuara lun.ak itu merupakan guru bahasa Inggeris, penterjemah untuk syarikat k0rporat dan du.ta Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Sepanjang kar.ier seninya, Adibah pernah memenangi Anugerah Lagu Terbaik, Anugerah Lagu Bal.ada Terbaik dan Anugerah V0kal Terbaik di Anugerah Juara Lagu 2006.

Siti Nurhaliza Beritahu Sesuatu Tentang Adibah Noor.

Salam Ta.kziah buat keluarga ar.wah Kak Adibah Noor ..

Semalam semasa pengajian bersama ustaz Wadi Anuar di rumah, saya dapat berita pemergian insan yang disayangi ramai.. sempat kami beramai ramai mend0akan arw.ah ..

Kak Adibah sepanjang mengenalinya seorang yang sangat disenangi,suka berjenaka,tak l0kek ilmu,merendah diri dan penghibur sejati.. Saya selalu kagum bila dengar ar.wah bercakap apatah lagi bila menyanyi ..

Bila dalam satu majlis, saya akan sentiasa ternanti nanti nyanyian ar.wah .. istim.ewanya arw.ah..Tapi kini Ar.wah telah pergi meninggalkan kita pulang ke negeri abadi.. Kita juga akan pulang bila sampai masanya..

Marilah sedek.ahkan Al Fa.tihah kepada arw.ah yang pernah buat kita ketawa & menyentuh ha.ti kita dengan kebaikannya..Semoga Ar.wah ditempatkan bersama insan terpilih disana ..Ya AIIah ampunilah dia dan kasi.hanilah dia Ya AIIah.. Aamin ya rabb..

Semoga r0h AIIahyarham dicucuri ra.hmat dan di tempatkan bersama orang beri.man. Al Fat.ihah

Kredit: MS | CTDK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply