Fizo Teman Isteri Berpantang, Sekali Ramai Geleng Kepala Lihat Menu Berpantang, Yang Dilihat Caranya Tidak Betul

Pelakon dan usahawan selebriti, Fizo Omar, 37,mengaku meski sudah pernah bergelar seorang bapa sebelum ini, namun air matanya tetap meng.alir saat menyambut kelahiran puteri keduanya.

Menurut Fizo, dia juga tidak sa.nggup melihat isteri tersayang, Fazeera Nazri Azrai, menang.gung kesa.kitan ketika proses melahirkan tetapi tetap menemani isterinya di disi sepanjang p.roses tersebut.

“G.ugur air mata jantan. Ga.ngster macam mana pun si suami dan ayah. Isteri saya di masukkan ke wad bersalin pada pukul 3 petang pada 24 Jun lalu dan hampir 10 jam bersedia untuk melahirkan.

Kami memilih untuk bersalin secara normal. Nasib baik buat keputusan yang tepat untuk mengambil b.ius ep.idural.

“Kalau tak, saya pun tak sanggup nak tengok dia menangg.ung kesa.kitan c.ontraction sebelum nak bersalin. Sepuluh jam, bukan sekejap dan hampir 3 jam mene.ran sampailah bayi keluar.

“G.ugur air mata jantan seorang suami bila tengok orang yang kita sayang menahan kesa.kitan dan berta.rung n.yawa demi melahirkan zuriat kita,”katanya.

Fizo berkata demikian dalam satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagramnya hari ini. Selain itu, kata Fizo, air matanya juga sekali lagi g.ugur apabila menatap wajah anakanda mereka dan ia merupakan satu perasaan yang sukar digambarkan.

“Menggigil tangan ini bila doktor minta pegang g.unting untuk p.otong tali pusat anak. Perasaan saya macam okey, ini adalah momennya. Awak akan memulakan hidup sebenar awak selepas keluar dari kandungan ibu dan terpu.tusnya sambungan dengan ibu di dalam kandungan.

Masa saya p.otong tali pusat itu, wujudnya satu bisikan, ini zuriat kau, kau kene jadi ayah yang baik, suami yang baik dan contoh yang baik kepada keluarga dan semua orang. Sebab, datangnya seorang bayi bukan sahaja untuk kita raikan kegembiraan.

“Tetapi bersama tanggungjawab untuk membesarkan dan mendidik dan juga m.otivasi kepada si ayah untuk menjadi seorang pemimpin yang lebih baik dari sebelum ini,”katanya.

Dalam pada itu, Fizo juga sampat menitipkan pesanan buat para suami dan bakal bapa lain supaya sentiasa mencuba untuk menemani isteri saat melahirkan.

“Ambillah momen ini bukan sahaja untuk cuma berada di sisi isteri, tapi lebih kepada untuk diri kita sendiri.Bukan senang nak buang eg.o sebagai lelaki dan ketua keluarga. Adakalanya, menerusi pengalaman kita lebih faham apakah mesej yang nak disampaikan dari Allah SWT buat kita semua yang bergelar ayah dan suami.

“Alhamdulillah syukur semuanya selamat dan terima kasih kepada semua yang mendoakan saya dan isteri. Semoga doa yang berterusan dari anda semua akan membara b.arakah dalam rumah tangga kami,”katanya.

Ramai Tegur Menu Makanan Isteri Fizo

https://youtu.be/cy3HDZkbE0U

Antara menu,

 

 

 

Komen-komen netizen,

Tahniah Dpt Baby & Slmt Berpandang , Tp Sorry Too Say Mcm X Nampak Langsung Berpantang , Semua Nya Di Bedal , Berlainan Dgn Org Zaman Dulu .. Kok Ye Pun X Nk Ikut 100% Org Dulu2 Berpantang , At Least Ambil Jer Lh Yg Asas .. Mcm Ayam Sup Masak Halia , Ikan Parang Singgang Ke ? Ini X Mkn Ikut Sedap Tekak Jer … Ikut Lh Pepatah Org Tua2 Dahulu … Sakit Dulu , Senang Kemudian ….

Byk Nyer Org Tak Puas Hati Tengok Abg Joe & Wife Die… Makanan Tu Semua Confinement Centre Yg Sedia Kan.. Memang Diaorg Akn Menu Yg Sesuai Untuk Ibu Berpantang.. Kalau Setakat Nak Mkn Biskut 1 -5 Biji Jer Taklah Jdi Masalah Sangat Kot…Dah Nama Menu Untuk Breakfast Memanglah Tak Ada Makanan Yg Sup Masak Halia Awal Pagi Kot.. If Tengah Hari Or Mlm Oklah..Yg Mulut Mengata2 Tu.. Memang Confrim Ke 100% Berpantang Mcm Org Zaman Dulu?

Tngok Komen2 Teringin Plk Nk Komen,Biarlah Dia Nk Mkn Apa Ke Nk Apa Pun Hak Dia,Sakit Dia Sihat Dia Bkn Yg Bg Komen2 Ni Yg Nk Ssh Payah Jaga Bela Dia Laki Bini,Kl Rasa Xsuka Xyah Tngok Xyh Baca,Knp Kita Sebagai Netizen Ni Nk Kecoh2 Nk Ckp Itu Ini.Kl Yg Dikongsi Tu Rasa Baik Utk Kita Ikut Ye Ikutlah,Kl Rasa Xnk Elok Diam2 Dah.Maaflh Jika Kata2 Sya Ni Ada Yg Sakit Hati.

Berpantang Moden Sgt Nie..Jika Berpantang Zaman Dulu..Ikan Bakar..Serbuk Lada Hitam Tumbuk..Air Rebusan…

Ni Bukan Berpantang ,Ni Pantang Nampak..Dlm Mknan Ada Telur Ada Butter ,Cookies, Kek Jenis Sejuk2 Semua Tibia

Megah Sgt Nk Tunjuk Kat Satu Malaysia Yg Bini Dia Mkn Macam Tu.Dpt Canser Baru Tau.Ingat Ko Tu Menteri Ke Semua Nk Tunjuk

Mak Aku Pantang Dulu Sambal Kunyit 6 Orang Anak Sambal Kunyit Je Laa Makan..

Mun Gik Amben X Boleh Ambik Pecan Anything Kekcg Lok Takut Ank Kuning..

Pendapat perbadi penulis rasanya tak salah menu-menu yang dihidangkan. Apa yang penting memberi khasiat kepada ibu dan bayi yang menyusu.

Sekadar info, Fizo dan Fazeera berkahwin pada 21 Oktober 2021 dalam satu majlis tertutup yang diadakan di Janda Baik, Pahang. Fizo sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan usahawan, Mawar Karim namun berc.erai talak satu di M.ahkamah Rendah Syariah Hulu Langat pada 10 Julai 2019.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak perempuan, Wan Maryam yang kini berusia lima tahun.

Sumber Onlime Malaya

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply