Pelawak Wanita tanggal baju separuh bog3l akhirnya buat ‘live’ jawab soalan netizen

PELAWAK wanita yang bertindak menanggalkan pakaian dan tudung ketika membuat persembahan komedi berdiri (stand up comedy) tampil bersemuka dengan netizen menerusi siaran langsung di saluran YouTube miliknya pada petang Sabtu.

Siti Amira Natasha Abdullah yang kelihatan tenang dan ceria dalam siaran langsung itu tampil bersama teman lelakinya dikenali sebagai Alex.

Sepanjang siaran langsung itu, pelawak itu dilihat bersahaja menjawab soalan-soalan daripada pengikutnya selain dibantu oleh teman lelakinya.

Menjawab salah satu soalan daripada netizen, Siti Amira memberitahu dia menyedari videonya tular di media sosial namun tidak memperincikan tentang insiden tersebut.

Amira Alex

Siti Amira tampil dalam video siaran langsung bersama teman lelakinya, Alex.

Malah, wanita itu dilihat mengelak daripada menjawab soalan berhubung insiden berkenaan namun menegaskan dia berbangga menjadi seorang Muslim.

“Saya berbangga menjadi seorang Islam,” katanya.

Teman lelakinya pula menyifatkan Amira sebagai seorang yang berpegang pada ajaran Islam malah dia sendiri mengaku bakal memeluk agama itu.

Bukan itu sahaja, Alex mendedahkan dia dan Siti Amira bakal melangsungkan perkahwinan tidak lama lagi.

Pix

Antara content tentang hubungan dan seksual yang dimuat naik ke laman YouTube.

Pada Sabtu, rakyat Malaysia dikejutkan dengan penularan sebuah video memperlihatkan seorang pelawak wanita menghina Islam dengan menanggalkan tudung serta pakaiannya ketika melakukan persembahan stand up comedy di sebuah kafe komedi di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur.

Sebelum melakukan aksi tidak senonon itu, wanita itu memberitahu penonton dia seorang Melayu dan beragama Islam dan telah menghafal ayat al-Quran sebanyak 15 juzuk.

Sementara itu, atas arahan Alex, Siti Amira mengabaikan soalan-soalan berkaitan penularan video tentang dirinya yang mencetuskan kemarahan netizen pada Sabtu.

Alex berkata, mereka tidak perlu menjawab soalan-soalan tersebut namun memberitahu apa yang berlaku telah disalah

tafsirkan.

“Apa yang kami kata akan disalah tafsirkan,” katanya.

Pun begitu, Alex membidas pertanyaan pengikutnya sama ada Siti Amira gemar berbogel di khalayak ramai seperti mana dalam video berkenaan.

“Adakah dia berbangga berbogel depan orang ramai? Saya tidak rasa jika dia seronok berbogel di khalayak,” ujarnya.

Ditanya mengenai insiden itu sudah sampai ke pengetahuan pihak berkuasa, Alex memberitahu mereka tidak kisah akan perkara itu kerana sudah terbiasa dengannya.

Pix

Siti Amira didakwa mempersendakan Islam apabila tampil separuh bogel di pentas.

Sementara itu, berkongsi mengenai diri mereka, Alex memberitahu Siti Amira adalah seorang penuntut dalam bidang undang-undang selain bergiat aktif dalam kerja-kerja sukarelawan terutamanya tentang kesihatan mental.

Pasangan itu bertemu sebelum Covid-19 melanda dunia dan berkongsi kegemaran yang sama iaitu menulis.

Semakkan mStar di saluran YouTube pasangan itu, Alex & Amy @ insta Greenleafyconnoiseur, mereka banyak berkongsi tentang tip perhubungan dan seks seperti tip melakukan seks oral, seks secara berkumpulan, orgasm, biseksual dan sebagainya.

Dalam beberapa video dikendalikan Amy, pelawak itu dilihat hanya memakai baju dalam dan tangan kanannya turut mempunyai tato.

Video siaran langsung itu bagaimanapun telah dipadam daripada YouTube pasangan itu.

Firdaus Wong kata ‘dia hina diri sendiri’

MEMPERSENDA agama merupakan satu perbuatan berdosa besar.

Menerusi satu hantaran di Facebook, tular rakaman menunjukkan seorang wanita berpakaian sopan berbaju kurung dan bertudung yang dikecam kerana dikatakan menghina imej Islam.

Kejadian didakwa berlaku di sebuah kelab komedi di ibu kota yang mana wanita ini sedang membuat satu persembahan komedi.
Posting asal berikutan kejadian menjadi tular.
Selepas memperkenalkan diri sebagai seorang penganut agama Islam dan telah menghafal ayat al-Quran sebanyak 15 juzuk, dia kemudiannya secara spontan membuka bajunya sehingga separuh b0gel di hadapan penonton.

“Hello dan Assalamualaikum everyone. Nama saya Siti Am*r* binti Abdullah. Saya berasal daripada Kuala Kangsar, Perak.

“I am Malay dan Muslim. Dan saya telah menghafal 15 juzuk Al-Quran. But, one second,” katanya dalam video berdurasi 54 saat tersebut sebelum meletakkan semula pembesar suara lalu menanggalkan bajunya.

Seperti mana kapsyen video tersebut ditulis sebagai ‘acara menghina Islam’, perbuatan terkutuk wanita itu mendapat sorakan daripada penonton yang berada di situ,
Sementara itu, pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung yang turut berkongsi posting itu melalui tangkap layar Whatsapp di Facebook berkata, perbuatan wanita tersebut tidak menghina Islam sebaliknya telah menghina dirinya sendiri.

“Ada seorang sahabat telah menghantar satu klip 54 saat dengan kapsyen “acara menghina Islam” yang dikatakan berlaku di sebuah kelab komedi di TTDI.

“Wanita itu meletakkan mic dan mula menanggalkan tudung dan baju kurungnya sehingga penonton mula bersorak.
Posting asal penceramah bebas, Firdaus Wong.

“Secara jujur jika benar wanita itu adalah Melayu dan muslim serta telah menghafal 15 juzuk al-Quran sebagaimana didakwa dalam video, dia sebenarnya menghina dirinya dan bukannya menghina Islam.

“Setelah Islam memuliakan dirinya dengan berpakaian sopan dan menutup aurat, dia menghina dirinya dengan menanggalkan di khalayak ramai,” katanya.

Jelas Firdaus, jika benar seperti diperkatakan oleh wanita itu bahawa dia telah menghafal 15 juzuk kitab suci namun masih melakukan perbuatan sedemikian, dia menghina dirinya kerana Allah telah memuliakan orang yang menghafal al-Quran.

Tangkap layar wanita ini menanggalkan baju di khalayak.

Tambahnya, memahami dan mengamalkan al-Quran tetapi mungkin dia hanya hafal tanpa pemahaman dan pengamalan.

“Islam telah datang memuliakan kita. Barangsiapa mencari kemuliaan di luar Islam, maka kita akan dihina sekali lagi,” ujarnya lagi.
Berikutan posting Firdaus di Facebook, wanita ini telah dikecam hebat oleh warga maya yang turut terkesan dengan perbuatan menghina agama.

Gadis itu terang terang merendahkan martabat ibu bapanya dan maruah diri sendiri depan seluruh rakyat Malaysia.

“Kasihan ibu bapa, adik beradik, datuk neneknya yang tidak berdosa di Kuala Kangsar. Pasti mereka malu teramat sangat.
Komen netizen berikutan kejadian.

“Ya. Dia yang memilih untuk dihina selepas ini atas perbuatan dan pilihan sendiri. She is degrading herself atas kehendak sendiri. Nauzubillah.

“Kasihan setelah dia berjaya menghafal separuh al-Quran, masih belum berjaya buat dia cintakan agamanya. Semoga kita-kita yang belum mampu menghafal sehebatnya tak terpedaya dengan kejahilan dunia,” ujar netizen berikutan video tersebut.

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply