“Terus-terang saya juga kecew4” Bagai J4tuh Di Tlmpa Tangga, Ali Puteh Sekali Lagi Di Uji

Pelawak, Ali Puteh mende dahkan, dia tidak lagi mempunyai kaitan dengan sebuah syarikat pembekal ayam selepas dilantik sebagai duta April lalu.

Menurut Ali, kepu tusan itu dibuat kerana eng gan namanya terba bit dengan skan dal peni puan syarikat berkenaan terutamanya yang memb abitkan hal bekalan ayam kepada peniaga dan pembeli.

“Saya tidak mahu ada pihak yang berdepan dengan masa lah apabila berurusan dengan syarikat pembek al itu selepas beberapa isu timbul.

“Terus-terang saya juga kece wa dengan apa yang terjadi apabila perjanjian antara saya dengan syarikat itu tidak berjalan seperti yang sepatutnya,” katanya.

Ali, 33, yang juga juri lokasi untuk siri jelajah Awesome Raja Lawak kesal kerana sudah memberikan sepenuh komitmen selaku duta namun tidak menerima sebarang bayaran seperti dijanjikan.

Tambah Ali, dia ralat kerana melepaskan beberapa tawaran bernilai puluhan ribu kerana mahu menumpukan perhatian sebagai duta dan usahawan ayam bersama syarikat itu seperti yang diminta.

“Saya terima tawaran kerana diperkenalkan orang seorang kawan yang memang saya kenal dan peluang perniagaan turut ditawarkan bagi saya.

“Saya melihat ia sebagai satu peluang terbaik untuk menjana pendapatan lebih stabil tapi perkara lain yang timbul,” katanya.

Ali berkata dia juga mempunyai kontrak sah dengan syarikat berkenaan dan sudah beberapa kali cuba mendapatkan penjelasan namun tiada jalan penyelesaian.

Mala ngnya, Ali menambah dia tidak merima sebarang bayaran dan faedah sepanjang bergelar duta meskipun sudah melakukan beberapa komitmen.

“Sed ih sebab saya lepaskan banyak tawaran lain untuk fokus pada peluang ini dan saya ada tanggungjawab serta tanggungan.

“Saya terima dan saya percaya ada hikmah cuma saya perlu tampil untuk membuat penjelasan berhubung hal ini.

“Saya en ggan mas alah timbul dan nama saya terkait apabila syarikat ini membuat urus niaga. Saya tidak mahu ada pihak lain jadi mngsa,” katanya.

Dua Tahun Tiada Job , Ali Puteh Guna Wang KWSP Demi Teruskan Kelangsungan Hidup
Pelawak terkenal, Ali Puteh mengakui dia merupakan sal ah seorang selebriti yang terpa ksa mengeluarkan wang caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) demi meneruskan kelangsungan hidup.

Menurut Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 33, sudah hampir dua tahun dia tidak mendapat sebarang tawaran kerja yang membabitkan dunia hiburan.

“Sepanjang dua tahun ini, pendapatan saya dalam bidang seni cuma RM300. Itu pun sewaktu terlibat dengan program TV bacaan ayat Al Quran secara dalam talian.

“Tetapi Alhamdulillah setakat ini tak adalah sampai terdes ak melampaui batas. Cuma sewaktu ditawarkan untuk mengeluarkan wang KWSP, saya ambil.

“Saya ambil untuk saya bertahan dan anak-anak. Maknanya bila saya tak ada kerja, sekurang-kurangnya anak saya masih boleh makan,” katanya yang pernah bertugas sebagai pengawal keselamatan sebelum bergelar selebriti.

Kongsi Ali, dia mula hilang tawaran kerja dalam bidang seni sejak bermula kes mahkamah yang melibatkan dirinya bersama kakak ipar.

“Ketika kes itu bermula, boleh dikatakan memang tak ada ‘job’ langsung. Banyak tawaran yang diba talkan sejak kes itu berlaku. Tetapi saya percaya kepada rezeki.

“Alhamdulillah saya dapat tawaran daripada Awesome TV untuk membintangi sebuah sitkom dan memegang watak utama. Sebelum ini saya selalu pegang watak sampingan sahaja.

“Saya juga bakal menjadi juri untuk sesi uji bakat program Raja Lawak yang akan berlangsung tidak lama lagi,” kongsinya.

Ali Puteh bakal menjadi juri untuk sesi uji bakat program Raja Lawak yang akan berlangsung tidak lama lagi

Diantara tawaran yang diterima oleh Ali Puteh
Kata Ali lagi, tahun ini juga dia tidak menyambut hari raya Aidilfitri kerana masih berse dih atas kehillangan ibunda tercinta.

“Tahun ini adalah raya pertama yang saya tak beraya. Saya tak tahu hari raya tu hari apa. Raya yang tak bermakna sebab segala-galanya tiada. Saya cuma ada isteri dan anak-anak saya.

“Ini adalah raya pertama tanpa ar wah ibu. Saya banyak sibukkan diri dengan meniaga sepanjang Ramadan,” katanya.

Ditanya apa yang dilakukannya disaat diri ditim pa ujian yang be rat dan menerima komen serta pandangan si nis masyarakat, kata Ali dia memilih untuk mendekatkan diri dengan Allah SWT.

“Jika ada orang diluar sana yang mengalami masal ah depresi atau gangguan meosi, nasihat saya balik lah ke tikar sembahyang.

“Itulah jalan yang saya ambil di mana saya dekatkan diri dengan ustaz dan orang-orang yang berkaitan dengan agama sebab mereka tidak pernah ada sifat membenci dengan kita. Ustaz itu pesan pada saya, selagi kita bernya wa, selagi itu ada peluang untuk kita bertaubat,” kongsinya.

sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply