“Atas IC Beliau, Begitulah Yang Tersurat” Agama, Bangsa Lelaki Yg Hin4 Nabi Berjaya Didedahkan Buat Ramai Mcm Tak Percaya

Polis menahan seorang lelaki berusia 39 tahun yang disyaki menghina agama Islam di media sosial, di sebuah rumah di Puchong dekat sini, pada Ahad.

Ketua Polis Daerah Serdang ACP A.A Anbalagan berkata suspek ditahan kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

Katanya, siasatan mengenainya dijalankan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman, mengikut Seksyen 298A Kanun Keseks4an serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Terdahulu tular sebuah video berdurasi 36 saat memaparkan seorang lelaki dikatakan menghina Nabi Muhammad, Allah serta agama Islam, dan turut mencabar pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkaitan untuk bersemuka dengannya.

Turut tular kemudian adalah adalah beberapa klip video yang memaparkan lelaki terbabit dipukul di hadapan rumahnya oleh beberapa individu yang tidak dikenali, dipercayai berpunca daripada cabarannya itu.

Anbalagan dalam pada itu menasihatkan orang ramai supaya tidak mengambil sebarang tindakan di luar batasan undang-undang.

Beliau berkata, siasatan juga sedang dijalankan terhadap individu yang dipercayai memukul lelaki itu.

Beberapa anggota polis berada di rumah suspek ketika melakukan tangkapan kerana didakwa mencaci dan menghina Nabi Muhammad SAW dan agama Islam di Puchong hari ini.

Bagaimanapun, Anbalagan enggan memperincikan butiran lanjut berkaitan pekerjaan suspek dan sebagainya memandang kes sedang dikendalikan USJT Bukit Aman.

Terdahulu video berdurasi 36 saat menunjukkan seorang lelaki dipercayai menghina Islam tular di media sosial.

Menerusi rakaman video itu, dia seolah mencabar pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berjumpa dengannya selain mengeluarkan kata-kata kes4t.

Selepas tular video itu, lelaki terbabit dibelasah beberapa individu yang dipercayai berang dengan tindakannya menyebabkannya mengalami kecederaan di muka.

Susulan kejadian, lelaki itu dilihat mengeluarkan video permohonan maaf di media sosialnya.

“Saya minta maaf apa yang berlaku. Sudah teruk kena ni. Aku tak salahkan mereka semua, aku faham. Tak sepatutnya aku buat macam itu.

“Aku harap kat luar tu (masyarakat) jangan ada yang buat macam ini lagi (hina Islam),” katanya.

Sementara itu, ditanya sama ada polis akan menahan individu yang memukul suspek, Anbalagan berkata, polis juga akan menjalankan siasatan lanjut berhubung perkara itu.

Beliau juga pada masa yang sama telah menasihati orang ramai supaya tidak sewenang-wenangnya mengambil tindakan di luar batasan undang-undang dan menyerahkan isu kepada polis untuk menjalankan siasatan

Seorang Melayu Dan Beragama Islam

Ramai tertanya-tanya budak muda yang upload video hina Rabbul Jalil, Baginda Rasul SAW dan hina Agama Islam dengan perkataan yang sangat kotor dan keji semalam, malah mencabar team Semboyan Yusuf Azmi, telah pun dapat dipastikan.

Atas kad pengenalan beliau, begitulah yang tersurat adanya, yang tersirat dalam pengetahuan Allah belaka.

Dia upload video tak sampai berapa jam, video tersebut sampai kepada Kanda Yusuf Azmi. Kanda Yusuf Azmi tak cakap banyak, dia hantar semut dan labah-labah je katanya. Bukan untuk kepentingan diri dan

Semboyan tapi tindakannya sebagai pembelaan atas Nabi dan agamanya yang dihina. .

“Dia sebenarnya seorang Ustaz”, selalu ceramah di YouTube.. Netizen bongkar YouTube milik Muzzil dan ini mereka jumpa

Ini link YouTube beliau..

 

Rata2 netizen melahirkan rasa terkejut apabila menonton video YouTube beliau.

Komen netizen,

Terdahulu, menerusi video tular berdurasi 36 saat, lelaki tersebut mencabar pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) agar terus membunuhnya atas kelantangannya bersuara.

Dia mencabar agar terus berjumpanya dan membunuhnya serta tidak perlu bercakap banyak.

Suspek turut menghina Nabi Muhammad, Allah dan agama Islam dengan perkataan kesat dan kurang ajar.

Ini penjelasan Ustaz Azhar Idrus bagi hukum orang yang menghina nabi, agama..

MalaysiaGazette

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply