Baru Je Berita Mngejutkan Itu Tersebar, Ini Status Terbaru Ditulis Mizz Nina Di Instagram Beliau

Hangat diperkatakan di media sosial ketika ini berkenaan berita percraian tidak sahih di antara pasangan pasangan selebriti Mizz Nina dan Noh Salleh.

Memetik laporan HarianMetro sebentar tadi memberitahu Mizz Nina dan Noh dikatakan sudah berce-rai taIak satu di Mhkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur, di sini, semalam.

Tidak dapat dipastikan kesahihan berita ini adakah betul atau tidak kerana belum ada pengesahan dari kedua belah pihak.

Menurut sumber HarianMetro, pasangan itu terlebih dulu memfaiIkan percraian pada 14 Jun lalu di mhkamah sama.

Difahamkan, percraian mereka di bawah kod kes 055 iaitu permohonan Iafaz taIak dengan kebenaran mhkamah.

Sementara itu, cubaan HarianMetro mendapatkan kenyataan daripada Mizz Nina tidak berjaya apabila mesej dihantar tidak berbalas.

Terdahulu, seorang pengguna Twitter @thentang membuat ciapan berkenaan perkara itu yang kemudiannya memetik nama penyanyi kumpulan Hujan itu selepas ditanya pengguna lain.

” Makin takut nak kahwin bila dengar orang ce-rai-berai ni. Hari ini (semalam) pasangan selebriti yang punyalah baik depan media berce-rai pula pagi tadi dekat Mahkamah Gombak Timur. Tapi berita tak ‘cover’ pula.” tulisnya.

Portal tulis Mizz Nina dan Noh dah berce-rai tapi letak tanda soal

Semakan di carian google juga menunjukkan beberapa portal hiburan memuatnaik berita tentang dkwaan Mizz Nina dan Noh Salleh berce-rai, tetapi letak tanda soal.. maksudnya belum sahih lagi berita itu.

Terdahulu, akhbar melaporkan Noh, 37, atau nama sebenarnya Mohammad Noh Salleh menafikan mengenai desas-desus keretakan rumh tngganya yang bertebaran di media sosial pada 13 Julai lalu.

” Entahlah, tiada komen. Korang semua kena tipu…good luck (selamat berjaya),” katanya ketika ditemui media.

Kemudian, beberapa hari selepas itu Mizz Nina, 42, atau nama sebenarnya Shazrina Azman memuat naik hantaran di Instagram yang seolah-olah memberi bayangan dia sedang melalui saat-saat sukar hingga mengundang pelbagai reaksi ntizen.

Masih mengunci mulut mengenai dakwaan rumh tngganya dengan Noh, ruangan komen dipenuhi dengan ucapan mendoakan yang terbaik buat Mizz Nina.

Pasangan itu mendirikan rumh tngga pada 2 Julai 2011. Sekitar April lalu, pasangan itu memperkenalkan Musa sebagai anak angkat bagi menyerikan rumh tngga mereka.

Mizz Nina muatnaik status di Instagram

Sementara itu berdasarkan semakan di laman sosial, Mizz Nina dilihat memuatnaik status Instagram beliau.

” Belajar untuk mendoakan orang lain. Ingatlah, kesan dari berdoa adalah sungguh luar biasa.

” Apabila anda berdoa untuk orang lain, perkara yang baik datang kepada anda.

” Allah Yang Maha Besar akan membantu mereka yang sibuk menolong orang lain. Jadi jangan kedekut. Mula melakukannya sekarang.” tulis Mizz Nina memetik ayat dari Mufti Ismail Menk.

Sementara itu, Mizz Nina turut memuatnaik kata-kata berikut di perkongsian Insta Story beliau;

” Jangan risau tentang bagaimana orang lain bertindak. Itu bergantung pada mereka, bukan kamu.

” Selalulah memilih berbuat kebaikan kerana kita mampu untuk mengawalnya.

” Sebarkan (kebaikan) ke mana-mana, mengikut cara yang anda boleh, walaupun ia bermakna memberikan senyuman atau kata-kata semangat.

” Jangan sekali-kali memandang rendah betapa menularnya sifat baik hati” tulis Mizz Nina yang berkongsi petikan ayat dari Mufti Ismail Menk.

Bukan itu sahaja, Mizz Nina sebelum ini turut memuatnaik perkongsian di Instagram yang menjadi tanda tanya orang ramai.

Pada 20 Julai lalu, Mizz Nina berkongsi ayat dengan memetik beberapa perkataan seperti bergaduh dan berce-rai.

Perkongsian penuh tersirat penyanyi Mizz Nina itu seakan-akan memberi bayangan dirinya kini sedang melalui saat-saat sukar sekali gus mengundang pelbagai reaksi netizen.

” Sesetengah perkara mungkin kelihatan sungguh sukar untuk dilalui dalam hidup.

” Semua aspek seperti berhijrah, berdepan dengan kesusahan, sedih kerana kehilangan, bergaduh, mencari kerja, berce-rai atau apa situasi sekali pun mungkin nampak sukar namun ganjarannya begitu indah.

” Sama seperti mengambil ubat, tiada siapa yang suka kerana pahit namun perlu diambil kerana baik untuk kita.

” Dalam pada itu, anda juga mungkin menyayangi dan mencintai sesuatu, namun tidak menyedari impaknya sama ada tidak baik atau negatif.

” Berkemungkinan akan memberi kesan tidak baik namun anda menyayanginya kerana memberikan ketenangan, keterujaan dan kenyamanan.

” Namun, mungkin juga menyebabkan anda tidak memperoleh ganjaran atau kebaikan pada masa akan datang.

” Membuat kebaikan mungkin kurang digemari atau disukai kerana sukar untuk dilakukan, berbeza dengan keburukan yang lebih memberi keselesaan dan kenyamanan,” tulisnya panjang lebar.

Sumber:hmetr0, mstar dan k0smo.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply