“Muh4sabah Diri Puan Nabila.Jang4n Melud4h Ke Langit Sngt, T4kut Merecik Ke Muka Sndiri” Pu Syed Sekolah Nabila

Pendakwah bebas PU Syed tampil memberi resp0n berhubung pandangan pelakon Nabila Huda yang mengatakan cadangan untuk memb4talkan konsert artis antarabangsa di Malaysia sebagai tlndakan kurang mat4ng. Menerusi kemas kini terbaharu di laman TikT0k, Syed membldas kenyataan Nabila dan menjelaskan bahawa kemat4ngan seseorang itu sebenarnya terletak kepada kefahaman mereka terhadap Allah S.W.T..

 

 

Malah, Syed atau nama lengkapnya Syed Mohd Bakri Syed Ishak memberitahu hidup manusia di dunia ini bukanlah satu lakonan, sebaliknya sebuah ketetapan daripada-Nya. “Terima kasih kepada Puan Nabila Huda kerana mengatakan saya tidak mat4ng dalam memberikan pandangan isv bant4han kedatangan artis antarabangsa ke Malaysia..

 

“Pertama saya ingin katakan, kemat4ngan seseorang itu terletak kepada kefahaman mereka tentang perintah dan larangan Allah S.W.T. “Mungkin Nabila terlebih mat4ng dalam memahami tuntutan Allah sehingga masih lagi gagal dalam menvtup avrat kecuali dalam lakonan…

 

“Hidup kita bukan satu lakonan, malah hidup kita adalah suatu ketetapan daripada Allah dan ada perintah-Nya yang harus kita laksanakan dan ada lr4ngan Allah yang perlu kita tinggalkan di atas dunia ini,” jelas Syed.

Dalam pada itu, Syed turut menegaskan bahawa dia akan terus menentang perkara tersebut yang dikhuatlri bakal menjadi pvnca kemakslatan kepada Tuhan. Malah, Syed sempat menasihati Nabila untuk bermuhasabahkan dirinya. “Saya akan pertahankan daripada segala kemvngkaran yang akan berlaku dalam Malaysia. Saya tidak mahu hal itu menjadi pvnca kemakslatan kepada Allah.

“Andai Puan Nabila anggap tantangan saya ini sebagai tidak matang, mohon muhasabah diri puan, jangan melvdah kelanglt, takvt terperclk pada muka sendiri,” tambah Syed. Terdahulu, Syed menyatakan bant4han terhadap konsert artis antarabangsa yang bakal diadakan di Malaysia. Malah menurutnya, acara sedemikian bakal membawa budaya hedonisme kepada rakyat di negara ini. Sementara itu, Nabila pula menerusi ciapan di Twitter menyatakan lebih banyak hal negara yang perlu diberi keutamaan berbanding isv konsert artis antarabangsa.

Sumber:inforentasasia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply