“Ya, Saya Terlibat” lsu Ama4ng S3ksuaI, Firdaus Wong Akhirnya Mengakv Yang Dia Juga TerIibat? Tapi..

“Ya, Saya Terlibat!”

Itu kata-kata yang dikongsikan oleh pendakwah bebas, Ustaz Firdaus Wong Wai Hung apabila namanya turut dikaitkan dengan kes am4ng s3ksval yang tular baru-baru ini.

Firdaus Wong berkongsi perkara itu menerusi aplikasi pesanan Telegram miliknya berkata, terdapat segelintir warganet yang memaklumkan, ada individu yang cuba memfltnah dirinya dengan mengaitkan k3s am4ng s3ksual yang tular sejak baru-baru ini menerusi beberapa ciapan yang dimuat naik di Twitter.

 

Bagaimanapun, beliau mengaku turut terlibat namun, bukan sebagai pem4ngsa atau svspek tetapi orang yang membantu m4ngsa-m4ngsa.

” Ya, saya terlibat! Bukan sebagai m4ngsa atau svspek tetapi yang membantu m4ngsa-m4ngsa,” katanya.

Tegasnya,  artikel berita yang dikongsikan oleh individu yang sengaja mencetuskan pr0vokasi terhadap dirinya itu di laman Twitter berkenaan adalah laporan berita yang diambil dari tahun 2019.

Dan, svspek yang terlibat mempunyai nama yang sama dengannya iaitu, Firdaus Wong.

” Artikel berita yang dikongsikan walaupun namanya Firdaus Wong tetapi, itu bukan saya. Dan artikel itu adalah laporan berita 2019.

” Tertvduh Muhammad Firdaus Wong Abdullah berusia 44 tahun pada tahun 2019 sedangkan saya Firdaus Wong Wai Hung tak sampai lagi 40 tahun pada tahun 2022,” kongsinya.

Sementara itu, Firdaus Wong memaklumkan, dia telah memaafkan individu yang cuba mencetuskan pr0vokasi terhadap dirinya dan tidak menganggap ini sebagai satu fltnah.

” Tidak mengapa, Saya tak anggap itu fltnah tetapi mungkin individu itu terlajak excited nak jadi orang pertama break the news. Saya maafkan dia kalau tidak disengajakan,” jelasnya.

Susulan kejadian yang berlaku, rata-rata pengikut beliau menganggap apa  yang terjadi terhadap Firdaus Wong ini adalah salah satu bentuk fitnah  kerana menyebarkan maklumat yang salah.

Malah, ada juga yang berharap agar Firdaus Wong tampil memberikan penjelasan secara terperinci mengenai hal terbabit bagi mengelakkan salah faham.

 

 

 

Terdahulu, seorang penceramah bebas popular dilaporkan terlibat dalam k3s 4mang s3ksual secara

melibatkan pelajar-pelajar tahfiz berusia dalam lingkungan 17 hingga 18 tahun.

Namun, sehingga kini slasatan masih dijalankan berhubung perkara terbabit

Nama PU Azman jadi sebutan di media sosial sebagai penceramah terlibat jenayah sek..sual

KETIKA orang ramai berteka-teki siapakah pendakwah bebas yang ditahan reman bagi membantu siasatan terhadap beberapa kes ama.ng sek..sual, nama juara program Pencetus Ummah (PU) musim kedua, Azman Syah Alias dikaitkan sebagai suspek.

Sejak berita mengenai penahanan seorang selebriti lelaki terkenal dilaporkan pada Jumaat, netizen mula mencari-cari mengenai individu yang dimaksudkan.

Menerusi laporan media, selebriti tersebut direman enam hari bagi membantu siastan kes amang seksual fizikal terhadap beberapa remaja lelaki bawah umur.

Suspek yang berusia dalam lingkungan 40-an ditahan polis pada Khamis sebelum dibawa ke Mahkamah Klang untuk permohonan tahanan reman.

PU 2

Sehingga kini PU Azman mendiamkan dan tidak berjaya dihubungi bagi menyangkal tuduhan terhadapnya.

Menerusi perkongsian di Twitter, ada pihak mendedahkan suspek adalah seorang penceramah bebas, pengacara dan pelakon lelaki yang pernah memenangi program berkaitan ummah.

Klu diberikan telah menarik perhatian netizen dan mereka mula mengaitkan PU Azman atau lebih mesra dengan sapaan Cik Man sebagai individu ditahan polis.

Semakan di Instagram milik pendakwah bebas itu turut mendapati netizen mula menyerang ruangan komen pada hantaran terakhir yang dibuat pada 3 September lalu.

Sehingga kini hantaran itu mendapat lebih daripada 800 komen daripada netizen yang bertanya dan mahukan kepastian adakah dia individu yang ditahan pihak berkuasa itu?

“Fuh, meriah komen dekat sini. Saya tidak mahu menuduh tetapi harap kebenaran akan keluar.

PU IG

Antara komen netizen yang mahukan kepastian di Instagram pendakwah berkenaan.

“Sesungguhnya rasa takut apabila para ilmuan, agamawan, ulam-ulama terpalit dengan isu seperti ini. Sebab daripada mereka semua akan dijadikan contoh.

“Semoga ia hanya sekadar fitnah. Masih sempat berdoa guys. Semoga Allah tunjukkan kebenaran yang sebenar-benarnya,” tulis netizen.

Tidak hanya itu, ramai pihak membuat spekulasi pendakwah itu adalah individu ditahan apabila dia tidak muncul dalam segmen keagamaan sebuah stesen radio pada pagi Jumaat.

“Dengar tadi patut masuk radio, tetapi tiada.

PU Twitter 1

Pelbagai spekulasi dibuat netizen di Twitter.

“Hmm, nak husnuzon tapi nak tanya, semalam masuk (ke udara) tak? Kalau betul sangkaan saya, semalam pun dia tak masuk radio,” katanya.

Sementara itu, seorang pengguna Twitter turut mendedahkan nama penuh Cik Man pada senarai kes yang akan disebut di mahkamah bagi mendapatkan perintah reman.

Pendedahan itu membuatkan orang ramai tidak percaya bahawa penceramah bebas itu yang ditahan namun ada juga yang meminta semua pihak tidak terus membuat tuduhan sebaliknya menyerahkan kepada pihak berkuasa menjalankan siasatan.

Usaha mStar menghubungi beliau untuk mendapatkan kepastian mengenai tuduhan itu bagaimanapun tidak berjaya.

Mahkamah

Ada yang turut mendedahkan senarai pendengaran kes melibatkan nama pendakwah itu di Twitter.

Dalam perkembangan sama, Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed dalam satu kenyataan pada Sabtu berkata, polis telah menerima empat laporan berkaitan kes terbabit pada 30 Ogos lalu.

Kesemua laporan itu menurut Arjunaidi telah dibuat di Klang (2), Shah Alam (1) dan Kajang (1).

“Semua laporan dibuat oleh empat individu berusia dalam lingkungan 17 tahun hingga 18 tahun dan mendakwa mereka menjadi mangsa amang seksual dengan suspek dikenali sebagai penceramah bebas.

“Siasatan mendapati suspek mengenali keempat-empat mangsa ketika mengadakan program motivasi di Selangor.

PU Twitter 2

Antara komen lain netizen di laman sosial berhubung isu itu.

“Hasil perkenalan itu, suspek didakwa melakukan jenayah amang seksual fizikal terhadap semua mangsa,” katanya.

Suspek ditahan pada 8 September oleh pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Selangor.

Sumber : xtra

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply