“Pertemuan Tak Dirancang Pun..”- Jumpa Ifa Raziah Sekadar Konten, Ustzh Asma Buka Cerita Sebenar

Pertemuan penyanyi Ifa Raziah dan pendakwah bebas, Ustazah Asma Harun yang tular baru-baru ini telah mendapat pelbagai reaksi netizen. Selain menerima komen yang positif, tidak kurang juga yang mendakwa pertemuan itu memang sengaja direka untuk mencipta konten dan publisiti. Ustazah Asma bagaimanapun tidak mendiamkan diri malah tampil memberikan keterangan mengenai perjumpaannya bersama Ifa Raziah itu.

Menurut Ustazah Asma, pertemuan itu sama sekali tidak dirancang atau bertujuan untuk meraih publisiti murahan. “Pertemuan saya dengan Ifa Raziah tidak dirancang. Sama ada oleh pihak Ifa Raziah sekalipun…ada Al-quran di depan saya. “Orang fitnah kata ustazah ini banyak drama. Lepas dia kecam-kecam buat pertemuan macam ini, boleh percaya ke, kata mereka sebegitu.

“Daripada awal lagi saya dah berniat, Ya Allah, temukanlah di mana-mana dengan kak Ifa Raziah saya nak settle. Sebab dalam hati tiada niat untuk membenci,” katanya. Ustazah Asma menjelaskan perkara itu dalam satu kemas kini di akaun Instagram miliknya semalam.   Tambah beliau lagi, pertemuan itu tiada berkaitan dengan teguran yang pernah diberikan sebelum ini sebaliknya ia hanya kebetulan.

Menurutnya, isu tegurannya kepada penyanyi dangdut itu sebelum ini hanya sekadar tugasnya untuk menegur akhlak sesama manusia, bukan untuk membenci. “Saya tak kisah saya difitnah atau disangka buruk.  Tetapi yang lebih utama adalah berkenaan dengan pendidikan akhlak ummah.  “Mungkin di sebabkan itulah kekuatan. Bukan untuk membela diri saya tetapi saya perlu menulis bukan atas nak membersih dan menyucikan diri, tetapi atas sebab tuntutan agama itu sendiri,” jelasnya lagi.

Terdahulu Ifa Raziah berkongsi perasaan sebak dan terharu di akaun Instagram miliknya ketika berjumpa dengan Ustazah Asma Harun. Menerusi video yang di kongsikan oleh Ifa Raziah, dia kelihatan terkejut apabila melihat kelibat Ustazah Asma’ kearahnya dan mereka berpelukan. Namun begitu, perkongsian milik penyanyi dangdut itu telah meraih banyak reaksi dari warganet.

Sebelum ini, tul4r sebuah video di laman sosi4l apabila penyanyi sens4si, Ifa Raziah meluahkan rasa seb4k dan terharu apabila dia akhirnya berpeluang untuk berjumpa dengan pendkwah terkenal, Ustazah Asma’ Harun telah menjadi bvalan netlzen. Mana tidaknya, Ifa memaklumkan dia sudah lama menyimpan hasrat untuk berjumpa dengan Ustazah Asma’ tidak menyangka pihak Dexandra telah merancang untuk melakukan kejvtan buat dirinya.

Pun begitu, berlainan pula isvnya kali ini. Menerusi sebuah temu bual bersama Media Hiburan, dia memaklumkan berasa b4ngga apabila pendkwah bebas terkenal, ustazah Asma’ Harun datang sendiri berjumpanya untuk meminta maaf yang pernah menegur Ifa mengenai hukvm agama.“

Seorang pendakwah, ustazah Asma’ Harun datang sendiri berjumpa dengan saya setelah selar saya sebagai seorang wanita istidraj di media soslal.  Pendakwah tau yang datang minta maaf,” ujarnya. Malah, difahamkan juga, pertemuan antara dia dan ustazah Asma’ Harun adalah sesuatu yang tidak dirancang memandangkan mereka berada di sebuah lokasi yang sama pada ketika itu.

Angkuh betul la dia ni! Penjelasan yang diberikan oleh Ifa ini turut dimuat naik di laman TikTok oleh seorang pengguna @Miraqalesya@2606 yang tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh penyanyi yang berusia 47 tahun itu.

Bukan itu sahaja, rata-rata netlzen seakan mu4k dengan sikap s0mbong yang ditunjukkan oleh Ifa yang sering menimbulkan drama terbaharu yang boleh mengvndang kem4rahan orang ramai. Ustazah minta maaf sebab beliau adalah orang yang beradab Bahkan, majoriti netlzen mengatakan ni4t asal ustazah Asma’ Harun meminta maaf adalah untuk menjernihkan kembali keadaan sebelum ini.

Sumber :- omm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply