Selepas Genap Dua Minggu R0snazirah DiIarikan, Keluarga Akhirnya Lega Selepas Dimaklumkan PoIis..

Setelah genap dua minggu kehilangan ejen jualan kosmetik, R0snazirah Mohd Naim, keluarga masih meletakkan harapan tinggi agar wanita itu ditemui dengan selamat.

Menurut kakak mngsa ketika dihubungi, kelegaan sedikit terasa apabila dimaklumkan oleh poIis penyiasatan terhadap adiknya yang berusia 36 tahun itu ada perkembangan positif.

” WaIaupun tidak dimaklumkan dengan jelas mengenai perkembangan positif itu, sedikit sebanyak kami berasa lega dan menyerahkan sepenuhnya kepada siasatan poIis.

” Hari ini genap dua minggu Azi (panggilan R0snazirah) hilang dan sehingga kini tiada khabar berita mengenainya diterima tapi kami masih menaruh harapan tinggi agar Azi ditemukan dengan selamat,” katanya.

Wanita itu berkata, keluarganya tidak pernah berhenti berharap malah setiap hari sejak tarikh kehilangan R0snazirah pada 13 September lalu, solat hajat tidak pernah berhenti dibuat.

Katanya, mereka kini sudah tidak mengambil pusing terhadap kec4man dan tudvhan yang dilemparkan orang ramai sebaliknya lebih menumpukan usaha pencarian mngsa.

Tak henti solat hajat

Menurutnya, apa yang paling menyedihkan bagi mereka sekeluarga adalah keadaan kedua ibu bapa yang sangat terkesan dengan kehilangan R0snazirah kerana ins1den pencuIikan berlaku di depan mata mereka.

” Kedua mereka semakin hilang selera tapi kami perlu memaksa mereka menjamah makanan terutama emak yang mengh1dap pnyakit buah pinggang tahap lima.

” Selain membuat solat hajat di rumah, ia juga dilakukan di beberapa masjid dan surau sebagai ikhtiar kami dan bantuan daripada orang ramai,” katanya.

Dalam kejadian jam 5.10 petang itu, mngsa diIarikan sekumpuIan leIaki dari kediamannya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, di sini dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios sebelum kenderaan itu ditemukan 10 malam hari yang sama di Kampung Kuala Jambu, Pengkalan Kubor.

PoIis Kelantan beritahu siasatan menunjukkan perkembangan positif

Dalam perkembangan sama, Ketua PoIis Kelantan Datuk Muhamad Zaki Harun baru-baru ini berkata, siasatan terhadap ke.s itu menunjukkan perkembangan positif.

Tanpa menjelaskan butiran menyeluruh, beliau berkata, pihaknya sedang bekerjasama dan saling berhubung dengan pihak berkuasa ThaiIand.

Terdahulu, PoIis ThaiIand mengedarkan gambar mngsa ke.s cuIik di Tumpat, dekat sini, ke 19 balai poIis di Wilayah Narathiwat bagi membantu mengesan wanita itu.

Ketua PoIis Wilayah Narathiwat, Wan Seman Wan Salleh, berkata gambar seorang sus-pek leIaki turut diedarkan dan usaha berkenaan dijalankan bagi membantu polis Kelantan yang mengesyaki mngsa dicuIik dan diIarikan ke ThaiIand.

” Kita kini menjalankan operasi besar-besaran bagi membantu PDRM (PoIis Diraja Malaysia) mengesan wanita yang juga ejen kosmetik berusia 36 tahun yang dicuIik dari rumahnya di Kampung Semat Jal, Tumpat, pada 13 Sept lalu.

” Operasi mengesan mngsa itu digerakkan sejurus pihaknya menerima gambar mngsa dan juga seorang sus-pek yang dipercayai antara individu yang terlibat mencuIik wanita tersebut,” katanya ketika dihubungi.

Wan Seman berkata, operasi mengesan mngsa dilakukan dengan pantas atas hubungan baik dengan poIis Kelantan dan kerjasama rentas sempadan selama ini.

Beliau berkata, beberapa siri serbuan telah dijalankan di hotel, stor simpanan barang dan rumah kediaman, namun masih gagal menemukan mngsa.

” PoIis ThaiIand juga telah memaklumkan mengenai ke.s tersebut di balai poIis bersempadan dengan Kelantan iaitu di Balai PoIis Sungai Golok, Waeng, Takbai dan Buketa supaya melipatgandakan usaha.

” Operasi ini juga melibatkan Unit Risikan ThaiIand yang kini masih menjalankan usaha mengesan,” katanya dan menambah gambar mngsa dan sus-pek turut diedarkan ke sempadan Wilayah Pattani dan Songkhla.

Sumber:hmetr0

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply