“Buat MaIu Saja..” – Gelaran Datuk Seri Suami Heliza Helmi Didkwa PaIsu?

Baru-baru ini, tuIar di media sos!al Faceb0k mengenai sebuah hantaran oleh seorang pengguna yang membuat pendedahan tentang suami kepada pelakon dan aktivis kemanusiaan, datin seri heliza helmi

Menerusi hantaran tersebut, lndividu berkenaan telah memuat nak status mendkwa suami Heliza iaitu datuk seri mahadi badrul zaman did4kwa menggunakan geIaran Datuk Seri paIsu.

Difahamkan, gelaran Datuk paIsu bermaksud gelaran yang dibeli dan bukan dianugerahkan dari mana-mana lstana.

Suami Heliza Helmi kant0i pakai datuk sc4m!

 

Meninjau di ruangan k0men, hantaran tersebut telah mendapat pelbagai respon daripada orang ramai yang rata-ratanya terkej0t dan simpati dengan nasib pelakon Bukan Cinta Malaikat itu yang turut tert!pu.

Malah, apa yang lebih mengej0tkan apabila ada segelintir net!zen yang mendkwa sudah lama mengetahui perkara tersebut kerana pernah bekerja di bawah suami Heliza.

Namun, ada juga yang berselor0h dengan menggel4r mereka sebagai penunggang agama kerana sering menayang kemewahan tetapi akhirnya men!pu.

Setakat ini, Heliza dan Mahadi masih belum tampil memberikan penjelasan.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Suami Heliza dedah sindiket guna identitinya tipu pelaburan

KUALA LUMPUR: Presiden dan pengasas syarikat perunding kewangan, AUF MBZ Consortium, Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman mendedahkan ada pihak mengambil kesempatan menyalah guna nama, gambar dan videonya sebagai ‘modal’ melakukan penipuan pelaburan.

Pelbagai skim pelaburan tidak wujud dikesan semakin menjadi-jadi apabila popularitinya naik mendadak selepas mendirikan rumah tangga bersama selebriti dan aktivis kemanusiaan, Datin Seri Heliza Helmi, awal tahun ini.

Mahadi berkata, beliau mengesan ada pihak atau individu menggunakan akaun palsu di media sosial seperti Facebook, Instagram dan aplikasi sembang maya seperti WhatsApp serta Telegram serta laman web untuk melakukan kegiatan itu.

Katanya, sindiket penipuan juga dikesan menggunakan panggilan telefon menawarkan pelaburan serendah RM300 dan menjanjikan pulangan antara RM10,000 hingga RM18,000 dalam tempoh tiga hari.

“Mereka menggunakan muka (gambar), video, nama dan sebagainya mengenai saya. Ketika ini terdapat beberapa scammer giat dan aktif melakukan penipuan.

“Apabila kita buat aduan mengenai laman web atau Facebook yang melakukan penipuan, ia akan disekat, namun mereka (penipu) akan buka laman web dan akaun Facebook lain,” katanya pada sidang media di Sungai Penchala, Petaling Jaya, malam ini.

Mahadi berkata, setakat ini pihaknya mengesan kira-kira 100 akaun media sosial dan laman web didalangi sindiket penipuan menggunakan identitinya untuk mempromosikan pelbagai skim pelaburan terutama di Facebook.

Katanya, antara skim pelaburan tidak wujud itu menggunakan nama Al Kahtifah Trust, Aurora Mining Team, Al-Dagang Malaysia, Bijak Labur, Madinah Mining, Pelaburan Al-Marzuqi, MoneyStone dan Xafee Trade.

“Pihak kami sudah membuat lima laporan polis berkaitan perkara ini sejak awal tahun ini dengan laporan polis terbaru dibuat pada 25 Februari lalu di Balai Polis Kelana Jaya.

“Kami difahamkan pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multmedia Malaysia (SKMM) sudah dimaklumkan untuk tindakan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, kegiatan sindiket memanipulasi identiti dan imejnya itu jelas menggugat urusan syarikatnya dan menjejaskan reputasi serta nama baiknya.

Katanya, akibat penipuan berlarutan itu juga, syarikatnya dibanjiri panggilan telefon daripada lebih 100 mangsa penipuan yang mengalami kerugian antara RM500 hingga RM10,000.

“Hampir setiap hari saya menerima aduan dan pada hari ini saja, lima aduan diterima melalui mesej terus (DM) di akaun Instagram saya.

“Saya bersimpati dengan mangsa penipuan dan menasihatkan mereka membuat laporan polis atau mengambil apa saja tindakan mengikut lunas undang-undang,” katanya.

Sementara itu, beliau mengingatkan orang ramai berwaspada sebelum menyertai sebarang skim pelaburan kerana syarikat dan ejennya tidak pernah mengambil bayaran daripada pelabur atau deposit wang ke akaun bank peribadi.

“Semua bayaran menggunakan cek kepada syarikat kewangan menggunakan khidmat syarikat saya untuk memasarkan pelbagai produk kewangan serta pelaburan sah yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Sekuriti (SC) dan Bank Negara (BNM).

“Untuk lebih selamat, orang ramai boleh berhubung terus dengan syarikat kami dengan melayari laman web www.aufmbz.com untuk mengelak menjadi mangsa penipuan,” katanya.

Sumber :- BH/beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply