“Tolonglah Beritahu Di Mana Azi” – Ahli Keluarga Bersuara, Rupanya Masih Tak Percaya R0snazirah Diselamatkan Dan Ini Keadaan Beli4u

Semalam, ejen jualan ksmetik yang diIarikan sekumpuIan lelaki dari kediamannya di Wakaf Bharu, Kelantan, pada 13 September lalu, berjaya diselamatkan PoIis Diraja Malaysia (PDRM).

Menurut Ketua PoIis Negara Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, wanita terbabit diselamatkan di ThaiIand dan sudah dibawa pulang ke Malaysia, hari ini.

” Melalui s1asatan dan kerjasama erat antara PDRM bersama PoIis ThaiIand dan perkongsian maklumat serta perisikan berjaya menjejaki lokasi keberadaan mngsa di ThaiIand.

” Mngsa akhirnya berjaya diselamatkan dengan hasil bantuan pihak berkuasa negara berkenaan dan dibawa pulang ke Malaysia,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Selain itu, beliau berkata, seramai tujuh lelaki warga tempatan ditahan di sekitar Kelantan, Selangor dan Kuala Lumpur bagi membantu s1asatan, selain turut merampas sebuah kenderaan yang digunakan sus-pek untuk mencuIik mngsa.

Katanya, ke.s dis1asat mengikut Sksyen 3(1) Akta CuIik 1961.

Keluarga masih tak percaya

Dalam pada itu, keluarga kepada seorang ejen jualan ksmetik dikenali sebagai Azi,36, yang dibawa Iari dari rumahnya di Kampung Semat Jal di sini pada 13 September lalu terkejut dan masih tidak percaya wanita itu berjaya ditemui dalam selamat.

Kakak Azi yang enggan dikenali berkata, setakat ini, dia dan ahli keluarga lain tidak percaya Azi selamat selagi tidak bertemu mata dengan adiknya itu meskipun poIis sudah mengeluarkan kenyataan sebentar tadi.

Mnurutnya, dia sudah menerima banyak mesej dan panggilan telefon daripada saudara mara dan rakan-rakan yang memaklumkan Azi selamat sejak petang tadi.

” Bagaimanapun, kami tidak percaya kerana banyak sangat berita paIsu tersebar sebelum ini. Adakah berita ini sahih?

” Setakat ini, saya masih merahsiakan berita mengenai penemuan Azi daripada ibu dan ayah kerana khuatir mereka tidak dapat tidur malam ini.

” Mereka pasti akan tanya Azi berada di mana dan di balai mana sedangkan saya sendiri tidak tahu mengenai perkara itu,” katanya ketika dihubungi K0sm0!.

Kalau Azi selamat, tolonglah beritahu di mana Azi sekarang

Menurutnya, setakat ini, keluarganya masih tidak menerima sebarang maklumat daripada poIis mengenai keadaan Azi meskipun ada yang mengatakan adiknya itu sudah berada di Malaysia.

” Jika berita ini sahih, kami tidak sabar untuk bertemu dengannya tapi tolonglah beritahu di mana Azi sekarang ini,”katanya.

Terdahulu, Ketua PoIis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani dalam satu kenyataan berkata, R0snazirah Mohd. Naim, 36, diselamatkan dengan hasil bantuan pihak berkuasa ThaiIand dan kini berjaya dibawa pulang ke Malaysia.

Acryl berkata, PDRM menzahirkan penghargaan kepada PoIis ThaiIand dan Kedutaan Malaysia di negara itu atas kerjasama serta bantuan dalam usaha dilaksanakan bagi menyelamatkan mngsa cuIik.

Beliau juga menyeru masyarakat supaya menyalurkan maklumat berkaitan sebarang kjadian yang menyalahi undang-undang bagi memastikan kselamatan dan ketenteraman awam terpelihara.

Dalam kjadian jam 5.10 petang pada 13 September lalu, mngsa berusia 36 tahun diIarikan sekumpuIan lelaki dari kediamannya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, Kelantan .

Wanita itu diIarikan dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios dan terdapat penduduk memaklumkan melihat mngsa dibawa menaiki bot ke ThaiIand, sebelum kereta terbabit ditemui jam 10 malam hari sama di Kampung Kuala Jambu, Pengkalan Kubor.

PencuIikan mngsa dipercayai ada kaitan dengan s1ndiket dad4h dan susulan itu, poIis menahan tiga individu termasuk suami mngsa dan seorang wanita berusia 35 hingga 47 tahun bagi membantu s1asatan.

R0snazirah Akhirnya Brjaya Diselamatkan. Ketua PoIis Negara Beritahu Di Mana Mngsa Ditemui

Setelah genap dua minggu kehilangan ejen jualan kosmetik, R0snazirah Mohd Naim, keluarga masih meletakkan harapan tinggi agar wanita itu ditemui dengan selamat.

Menurut kakak mngsa ketika dihubungi, kelegaan sedikit terasa apabila dimaklumkan oleh poIis penyiasatan terhadap adiknya yang berusia 36 tahun itu ada perkembangan positif.

” WaIaupun tidak dimaklumkan dengan jelas mengenai perkembangan positif itu, sedikit sebanyak kami berasa lega dan menyerahkan sepenuhnya kepada siasatan poIis.” katanya.

Wanita itu berkata, keluarganya tidak pernah berhenti berharap malah setiap hari sejak tarikh kehilangan R0snazirah pada 13 September lalu, solat hajat tidak pernah berhenti dibuat.

Katanya, mereka kini sudah tidak mengambil pusing terhadap kec4man dan tudvhan yang dilemparkan orang ramai sebaliknya lebih menumpukan usaha pencarian mngsa.

Dalam perkembangan sama, Ketua PoIis Kelantan Datuk Muhamad Zaki Harun baru-baru ini berkata, siasatan terhadap ke.s itu menunjukkan perkembangan positif.

Tanpa menjelaskan butiran menyeluruh, beliau berkata, pihaknya sedang bekerjasama dan saling berhubung dengan pihak berkuasa ThaiIand.

R0snazirah akhirnya berjaya diselamatkan

Terbaru, ejen jualan produk kosmetik wanita R0snazirah Mohd Naim, yang dicuIik sekumpuIan leIaki dari kediamannya di Tumpat, Kelantan pada 13 September lalu berjaya diseIamatkan.

Lokasi kedudukan mngsa berusia 36 tahun itu berjaya dikesan hasil bantuan dan kerjasama erat antara pihak berkuasa ThaiIand dan Jabatan S1asatan Jnayah (JSJ) Bukit Aman.

Ketua PoIis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani, berkata melalui kerjasama erat ini PoIis Diraja Malaysia (PDRM) dan PoIis Diraja ThaiIand serta perkongsian maklumat dan perisikan berjaya mengenalpasti lokasi keberadaan di ThaiIand.

” Mngsa kemudiannya berjaya ditemui dan diselamatkan sebelum dibawa pulang ke tanah air hari ini.

” Dalam kes ini juga seramai tujuh leIaki tempatan ditahan di sekitar Kelantan, Selangor dan Kuala Lumpur,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Keluarga tak henti solat hajat

Dalam pada itu, ahli keluarga R0snazirah sebelum ini memaklum mereka tidak berhenti berikhtiar termasuk melakukan solat hajat.

” Selain membuat solat hajat di rumah, ia juga dilakukan di beberapa masjid dan surau sebagai ikhtiar kami dan bantuan daripada orang ramai,” katanya.

PoIis ThaiIand sebelum ini mengedarkan gambar mngsa ke.s cuIik di Tumpat, dekat sini, ke 19 balai poIis di Wilayah Narathiwat bagi membantu mengesan wanita itu.

Ketua PoIis Wilayah Narathiwat, Wan Seman Wan Salleh, berkata gambar seorang sus-pek leIaki turut diedarkan dan usaha berkenaan dijalankan bagi membantu polis Kelantan yang mengesyaki mngsa dicuIik dan diIarikan ke ThaiIand.

” Kita kini menjalankan operasi besar-besaran bagi membantu PDRM (PoIis Diraja Malaysia) mengesan wanita yang juga ejen kosmetik berusia 36 tahun yang dicuIik dari rumahnya di Kampung Semat Jal, Tumpat, pada 13 Sept lalu.

” Operasi mengesan mngsa itu digerakkan sejurus pihaknya menerima gambar mngsa dan juga seorang sus-pek yang dipercayai antara individu yang terlibat mencuIik wanita tersebut,” katanya.

Sumber:k0smo dan hmetr0

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply