Pelakon Drama Popular Bersama Tiga Kawan Boleh Dihukum M4ti Edar G4nja

S3ORANG p3lakon drama iaitu Said Muhammad Ismail Said Pakir b3rsama tiga rakannya b3rd3pan hukuman mati s3kiranya didapati b3rsalah k3rana m3ng3dar d.adah j3nis g4anja s3b3rat 494 gram pada 3 Januari lalu.

Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menetapkan 31 Mac ini bagi mengetahui laporan kimia terhadap pertuduhan itu.

Majistret Wong Chai Sa membuat keputusan itu selepas Timbalan Pendakwa Raya, Sareeka Balakrishnan memaklumkan kepada mahkamah pihaknya belum menerima laporan kimia berkenaan.

said3 - 1

Said merupakan pemilik sebuah kedai vape.

M3nurut p3rtuduhan, Said, 29, b3rsama H S Sarvind3r Singh, 23, Muhammad Amir Hafiz Zamani, 30 dan D3lson D3an Samson Akmal, 26, m3ng3dar g4nja s3b3rat 494 gram di Jalan Klang Lama, Brickfi3lds pada pukul 9.34 malam pada 3 Januari 2023 bawah S3ksy3n 39B (1)(a) Akta D4dah B3rbahaya 1952.

K3s3mua m3r3ka bol3h dihukum m3ngikut S3ksy3n 39B (2) akta sama dan dibaca b3rsama S3ksy3n 34 Kanun K3s3ksaan yang bol3h dik3nakan hukuman m4ti atau dik3nakan s3batan minimum s3mbilan kali dan p3njara s3umur hidup jika sabit k3salahan.

Pelakon dituduh edar ganja

Pada 10 Januari lalu, m3r3ka t3lah didakwa namun tiada p3ngakuan dir3kodkan daripada s3l3pas p3rtuduhan dibacakan di hadapan majistr3t b3rk3naan s3lain hukuman b3rk3naan b3rada bawah bidang kuasa Mahkamah Tinggi.

Untuk rekod, Said Muhammad Ismail merupakan pemilik sebuah kedai vape, manakala Savinder Singh serta Delson Dean bekerja di kedai vape berkenaan dan Muhammad Amir Hafiz pula adalah seorang penjual burger.

Sebelum ini, mereka dilaporkan ditahan selepas dipercayai menjual g4nja dalam bentuk cecair rokok elektronik dalam serbuan di sebuah premis di Jalan Klang Lama pada 3 Januari lalu.

31 Mac serah laporan kimia pelakon, tiga rakan edar ganja

Said pernah popular menerusi beberapa buah drama termasuk Hati Tanpa Rasa, Jodoh Kanan Kiri Kanan dan Umar Hatta

Antara komen netizen,

Boleh duduk 1bilik dgan yasin nanti kt dalam..boleh lah korang bincang pasal nk halalkan ganja kt Malaysia berdua..kahkah

Muka hensem..tp jln yg dia pilih bodoh..tk pe la..moga allah terima taubatnya

Vape pon ada perisa ganja erk $krng

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply