Dulu Pernah Menggemparkan Industri Seni, Setelah Lama Menyepi, Tak Sangka Ini Penampilan Terkininya!

Agak lama tak nampak kemunculan bintang filem Gol dan Gincu, Raja Farah di majlis-majlis hiburan. Sejak mendirikan rumah tangga, nama aktres ini seakan sepi daripada sebarang aktiviti lakonan. Apatah lagi apabila sudah bergelar ibu, tumpuan Raja Farah kini pastinya lebih fokus kepada anak-anak dan suami tercinta.

Raja Farah atau nama penuhnya Raja Farah Raja Aziz meniti usia 33 tahun. Dia selamat bernikah dengan Iskandar Ismail pada 6 September 2015. Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan dua cahaya mata lelaki iaitu Imran Iskandar dan Ilham Iskandar.

Sepi Dari Dunia Seni, RAJA FARAH Kini Bahagia Di Samping 2 Anak & Berniaga Dari Rumah

Dari jauh kelibat Raja Farah Aziz sudah memancing perhatian. Bukan disebabkan susuk tubuh yang tampak berbeza dengan dari yang dulu.

Sekian lama menyepi dari dunia seni hiburan semenjak beliau mendirikan rumah tangga.Farah yang kini sudah mempunyai tiga cahaya mata yang sangat comel itu membuatkan diri sibuk menguruskan rumah tangganya.

Terbaharu,Farah kini sedang usaha untuk mengembalikan bentuk badanya.Beliau telah berkongsi di laman instagramnya pada baru-bari ini

Bahagia melayari hidup bersama keluarga tersayang, Raja Farah menerusi YouTube miliknya mendedahkan dia dan suami merancang untuk menimang cahaya mata ketiga sejak tahun 2020 lagi.

Dalam usaha tersebut, Raja Farah memberitahu dia juga berdepan dengan beberapa kali keguguran kira-kira setahun selepas dikurniakan zuriat sulung.

Kongsi Raja Farah di saluran YouTubenya, “Saya ibu dua anak dan stay at home mom dan running my own business dan online business dari rumah. Anak pertama saya lahir tahun 2016 dan 2019 anak kedua lahir. In between ada beberapa kali keguguran.

Sepi Dari Dunia Seni, RAJA FARAH Kini Bahagia Di Samping 2 Anak & Berniaga Dari Rumah

keguguran berlaku pada tahun 2017 and the second one pun berlaku pada tahun 2017.

I believe ramai yang tak tahu. Saya tak announce dalam Instagram, saya tak beritahu juga dekat mana-mana media. Tahun 2020 pada bulan Julai saya miscarriage lagi sekali untuk kali ketiga.”

Dalam vid3o b3rdurasi 16 minit t3rs3but, p3lakon fil3m Anak Halal ini t3rbuka b3rkongsi p3ngalaman s3ndiri untuk hamil anak k3tiga. Raja Farah juga ada m3nunjukkan s3buah tulisan ‘ Ovulation & Pr3gnancy Tracking Diary’ yang m3ncatat s3gala butiran m3ng3nai kitaran haid, ovulation dan s3bagainya.

3nggan p3rkongsian itu disalah anggap, ibu ini b3rulang kali m3nyatakan tujuan dia m3muat naik vid3o b3rk3naan adalah untuk m3mb3ri ilmu k3pada kaum ibu yang s3nasib d3ngannya yang turut b3rjuang m3ndapatkan anak. M3mang nampak s3gala usaha yang dicurahkan ibu muda ini untuk m3nambah zuriat!

Tidak p3rnah b3rputus asa untuk t3rus m3ncuba, Raja Farah b3rkata, “Saya s3lalu b3ritahu diri s3ndiri, I’m ok. Walau pun dah 3 kali gugur atau buat pr3gnancy t3st n3gativ3 k3, saya p3rcaya it is not th3 right tim3.

Allah lebih tahu, Allah Maha Merancang. Kita berserah kepada Allah tapi dalam masa sama kita berusaha,” pesannya penuh semangat.

Selepas Tiga Tahun, Raja Farah Selamat Lahirkan Bayi Ke-3

Selepas Tiga Tahun, Raja Farah Selamat Lahirkan Bayi Ke-3

Pelakon Raja Farah bersyukur kerana selamat melahirkan bayi ketiganya di sebuah hospital swasta.

Menurut Raja Farah proses melahirkan bayi perempuannya seberat 2.81 kilogram (kg) itu berjalan dengan lancar.

“Alhamdulillah…Terima kasih semua yang mendoakan untuk saya dan baby..

“Syukur semuanya selamat, lancar dan sehat…Alhamdulillah…

“Doakan proses berpantang saya pulak ya? Semoga dipermudahkan…Amin….,” tulisnya.

Raja Farah berkongsi berita gembira itu di akaun Instagram miliknya.

Saya Dimasukkan Ke H0spital 4 Hari Lalu…” Raja Farah Berkerusi R0da

Menerusi entri berkenaan dia berkongsi foto di hospital.

Dalam kemas kini terdahulu, Raja Farah tidak menyangka dia bakal melalui proses bersalin buat kali ketiga.

“Rasa nervous, excited, takut…semua ada,” kongsinya.

Info Raja Farah

Raja Farah Raja Aziz (lahir 5 Julai 1988) merupakan seorang pelakon, model dan pengacara Malaysia.

Di kenali menerusi iklan TV sejak umur 13 tahun lagi. Komersial TV pertamanya Beras Floral. Wajah eksotik miliknya itu menjadi pilihan syarikat pengiklanan apabila berpeluang menjayakan puluhan iklan komersial TV, antaranya ialah Vanilla Coke, Eveready, Johnson & Johnson, Celcom dan F&N Orange.

Saya rasa macam tidak dihormati - Raja Farah - Utusan Malaysia

Mula menceburi lakonan pada 2003 menerusi sitkom Ah-Ha bersama Harith Iskander dan Afdlin Shauki. Farah turut mencuba bakatnya sebagai pengacara TV dan berpeluang mengendalikan program MangoTV, Game Time, VoiceOut dan Suara Emas Bintang RTM 2007.

Pada tahun 2010 beliau telah menerima nominasi untuk kategori Pelakon Pembantu Wanita Terbaik (FFM) menerusi lakonan mantapnya sebagai gadis sosialis dalam filem Haq di Festival Filem Malaysia ke-23.

Beliau di lahirkan pada 5 Julai 1988 di Kuala Lumpur, Malaysia dan merupakan anak ketiga dari empat beradik. Beliau dikatakan berketurunan Raja Jembal dari Kelantan.

Farah mendapat pendidikan terakhirnya di Sekolah Menengah Kebangsaan, Seksyen 18, Shah Alam, Selangor.

Pin on Brainfood

Farah telah bernikah dengan Megat Bashirun Qhuyum Zakaria pada tahun 2010 namun perkahwinan mereka tidak kekal lama. Akhirnya pada Mei 2015, Farah sah bercerai talak satu dengan suami beliau. Mereka tidak mempunyai zuriat sepanjang hasil perkahwinan mereka.

Pada 6 September 2015, Farah sah bergelar isteri kepada ahli perniagaan, Iskandar Ismail dengan sekali lafaz. Beliau turut menerima mas kahwin berupa tiga dinar emas serta lima dulang hantaran daripada pihak lelaki. Majlis pernikahan pasangan berkenaan diadakan secara sederhana di Masjid Ampuan Jemaah, di sini dengan dihadiri oleh keluarga kedua-dua belah pihak.

Akhirnya Raja Farah Memberi Kata Pμtμs Lakonan Kεs R0g0lnya - Berita Ekspres

Pasangan itu dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan Raja Aziz Raja Ngah dengan disaksikan oleh Pendaftar Pernikahan, Penceraian dan Rujuk, Muhammad Ariffin Mohd Dalhal. Mereka sebelum ini telah bertunang pada 9 Ogos 2015.

Raja Farah selamat melahirkan bayi lelaki pada pukul 3.55 pagi, Rabu 10 Ogos 2016. Berita gembira ini diberitahu menerusi Instagram miliknya memaklumkan bayi seberat 3.16 kilogram itu dilahirkan secara normal dan diberi nama Imran Iskandar.

Sumber Gempak/WIKI

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply