Masih Ingat Pelakon Cili Padi Ini? Begini Kehidupan Terkininya Setelah Lama Tak BerIakon!

Masih Ingat Pelakon Tam Cili Padi? Begini Kehidupan Terkininya Setelah Lama Tak BerIakon

Meskipun minat terhadap bidang lak0nan yang dicebvrinya sejak tahun 1986 masih membara, Tam Suhaimi, 38, akur cabang seni itu tidak lagi menjadi keutamaannya.

Memiliki susuk tubvh kecil, pelak0n yang dikenali menerusi drama rantaian, Cili Padi pada awal 1990-an itu mengakui, sering berdepan masalah apabila watak ditawarkan tidak mencabar kemampuannya.

Masih Ingat Pelakon Tam Cili Padi? Begini Kehidupan Terkininya, Lama Tak BerIakon Tapi Pencapaian Luar Biasa – Soya Lemon

Justeru, kata Tam, minat itu terpaksa disalurkan menerusi kerja di balik tabir termasuk mengarah. Setakat ini, anak kelahiran ibu kota itu sudah menggarap lebih 15 drama dan telefilem.

“Tawaran berlak0n masih diterima, tetapi kebanyakannya mahu saya membawa watak remaja. Jika watak yang diberikan sama seperti 20 tahun lalu, di mana lagi cabarannya? Mungkin tubvh kecil membataskan saya untuk mendapat watak matang dan menguji.

“Kali terakhir saya muncul dalam telefilem Mama Zumba, dua tahun lalu. Itupun selepas dipaksa Liyana Jasmay. Dia juga mempelawa saya untuk berlak0n dalam filem sulung terbitan syarikat pr0duksinya, Mermaid Studi0s berjudul Bella & Jamie,” katanya.

Masih Ingat Pelakon Tam Cili Padi? Begini Kehidupan Terkininya, Lama Tak BerIakon Tapi Pencapaian Luar Biasa – Soya Lemon

Tam yang diperkenalkan menerusi drama Nur Islam di TV3 berkata, dia mula aktif mengarah sejak tahun 2013.

“Berada di balik tabir bukan perkara asing kerana saya sudah melakukannya sejak usia 16 tahun. Saya pernah diberi kepercayaan sebagai pen0long pengarah untuk pr0duksi terbitan Erma Fatima, Bade, Aziz M 0sman dan Melissa Saila.

“Aziz juga pernah mencabar saya untuk menulis skrip, namun hanya pada tahun 2013, baru saya berani melangkah ke dunia pengarahan,” katanya.

Biarpun masih baru, Tam bersyukur apabila telefilem arahannya, Menantu Material tersenarai sebagai finalis Anugerah Skrin 2017 (ASK 2017) dalam kateg0ri Drama Terbaik, namun tewas kepada karya garapan Erma, Pesan Dari Tuhan.

SINAR - Menyinari Hidupmu on X: "Cikgu Jaafar , Salim dan Lily. RT jika anda pernah terjebak dalam fenomena Cili Cili Padi! https://t.co/pK4RkALEm4" / X

“Secara peribadi, ia pencapaian terbesar kerana saya bersaing dengan nama berpengaruh dan jauh lebih berpengalaman. Sudah lama saya tidak menerima undangan ke acara itu, membuatkan saya tidak menyangka mampu melangkah sejauh itu.

“Bukan mudah kerana Menantu Material yang menampilkan Janna Nick dan Nazim Othman sebagai pelak0n utama terpaksa bersaing dengan senarai panjang untuk memasuki T0p 5. Pencal0nan itu memberikan saya semangat untuk terus menghasilkan karya terbaik,” katanya.

Tam sebelum ini, pernah diiktiraf sebagai Pengarah K0medi Terbaik TV menerusi telefilem Pengancam Perkahwinan pada Anugerah Lawak Warna 2014. Telefilem terbaru arahannya, Cinta Tanpa Syarat yang menemukan Elfira L0y dan Harris Baba pula sedang menanti tayangan.

Akt0r Tam Suhaimi, 38, mengakui minat untuk kembali berlak0n masih membara, namun cabang seni yang disertai sejak tahun 1986 itu tidak lagi menjadi keutamaannya.

Pelak0n yang namanya mel0njak menerusi drama bersiri Cili Padi awal 1990-an dahulu berkata, dia rindu kembali ke set penggambaran tetapi menghadapi masalah apabila watak yang ditawarkan tidak mencabar aras kemampuannya.

Ini Wajah Pelakon Cili Padi Selepas 26 Tahun

Susulan itu, katanya, keinginan berlak0n terpaksa disalurkan ke kerja-kerja belakang tabir termasuk tugas mengarah. Sehingga kini, sebanyak lebih 15 drama dan telefilem telah digarap anak kelahiran ibu k0ta ini.

“Tawaran berlak0n masih diterima, tetapi kebanyakannya mahu saya membawa watak remaja. Jika watak yang diberikan sama seperti 20 tahun lalu, di mana lagi cabarannya? Mungkin tubuh kecil membataskan saya untuk mendapat watak matang dan menguji.

“Kali terakhir saya muncul dalam telefilem Mama Zumba, dua tahun lalu. Itupun selepas dipaksa Liyana Jasmay. Dia juga mempelawa saya untuk berlakon dalam filem sulung terbitan syarikat pr0duksinya, Mermaid Studi0s berjudul Bella & Jamie,” katanya memetik laporan portal BH Online.

K0ngsi Tam, dia mula aktif dalam bidang pengarahan sejak tahun 2013.

“Berada di balik tabir bukan perkara asing kerana saya sudah melakukannya sejak usia 16 tahun. Saya pernah diberi kepercayaan sebagai penolong pengarah untuk produksi terbitan Erma Fatima, Bade, Aziz M Osman dan Melissa Saila.

“Aziz juga pernah mencabar saya untuk menulis skrip, namun hanya pada tahun 2013, baru saya berani melangkah ke dunia pengarahan,” katanya.

Enggan berasa kecewa, Tam tetap bersyukur dengan pencapaian telefilem arahannya, Menantu Material yang tersenarai di Anugerah Skrin 2017 (ASK 2017) menerusi kateg0ri Drama Terbaik, walaupun tewas di tangan karya garapan Erma, Pesan Dari Tuhan.

“Secara peribadi, ia pencapaian terbesar kerana saya bersaing dengan nama berpengaruh dan jauh lebih berpengalaman. Sudah lama saya tidak menerima undangan ke acara itu, membuatkan saya tidak menyangka mampu melangkah sejauh itu.

“Bukan mudah kerana Menantu Material yang menampilkan Janna Nick dan Nazim Othman sebagai pelakon utama terpaksa bersaing dengan senarai panjang untuk memasuki T0p 5. Pencalonan itu memberikan saya semangat untuk terus menghasilkan karya terbaik,” katanya.

Terdahulu, Tam dinobatkan sebagai Pengarah Komedi Terbaik TV menerusi telefilem Pengancam Perkahwinan di Anugerah Lawak Warna 2014. Sementara itu, telefilem terkini di bawah arahannya, Cinta Tanpa Syarat yang menampilkan Elfira Loy dan Harris Baba sedang menunggu waktu tayangan.

Sumber/Kredit: BH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply