Gadis Ini Buat Konten Video Masak Guna Dapur Kayu , Tak Semua Sokong Dan Tak Sangka Sebabnya!

Gadis Ini Buat Konten Masak Guna Dapur Kayu , Tak Semua Sokong Dan Tak Sangka Sebabnya

Sal4h satu video yang dikongsi memperlihatkan dirinya sedang memasak char kuey teow dengan menggunakan dapur kayu.

Video yang dimuat naik itu setakat ini meraih hampir 120,000 tontonan di aplikasi TikT0k.

Gara-gara mahukan kelainan, gadis ini sanggup memasak menggunakan dapur kayu untuk dikongsi sebagai content di media sosi4l.

Tambahnya lagi, dia berbuat demikian kerana ada pengikut saluran tersebut yang ternanti nantikan dirinya untuk muncul di TikT0k pula.

Berkongsi cerita, Rozana Mohaman Hamidi, 23 tahun berkata, video tersebut diambil daripada akaun Y0uTube miliknya yang banyak menyiarkan kandungan berkaitan masakan.

“Sebenarnya saya ada YouTube channel sendiri, jadi video dari situ saya masukkan ke TikT0k. Sebab ada juga yang ternanti-nanti untuk saya buka ak4un TikT0k.

“Dalam video tu saya tengah masak char kuey teow yang telah saya gunakan sebagai konten di akaun Y0uTube.

Dia terp4ksa meletak dapur kayu pada bahagian yang tinggi kerana ia memerlukan api yang besar.

“KebetuIan memang dah suka memasak pakai dapur kayu sejak dulu lagi walaupun dekat rumah ada je dapur gas biasa, Kalau pakai dapur kayu ni, aroma dia tu akan masuk dalam masakan dan jadi lebih sedap,” katanya yang berasal dari Batu Kurau, Perak.

Walaupun mempunyai lebih 100,000 pengikut dan menyediakan content lain dari yang lain, namun ada juga yang kurang senang dengan cara yang digunakan kerana dianggap hanya menyus4hkan dirinya sendiri.

Lebih mesra disapa Rozek, dia minat memasak sejak darjah dua dan meng4kui memasak menggunakan dapur kayu mempunyai kepuasannya sendiri.

“Saya beIajar memasak sejak darjah dua lagi dan banyak belajar daripada ibu, ayah dan kakak. Rasa seronok masak di luar rumah guna dapur kayu sebab feel tu lain.

“Ada juga yang komen kenapa nak kena guna dapur kayu dan menyus4hkan diri sendiri? Sebenarnya tak sus4h pun nak kawaI api guna dapur kayu, tiada mas4lah seperti dis4mbar api sebab saya dah biasa masak dengan cara itu,

“Saya lebih ris4u perkara seperti minyak p4nas terj4tuh ke atas kaki ketika sedang memasak, jadi perlu lebih berhati-hati,” ujarnya.

Jelasnya lagi, jika berlaku keadaan seperti itu dia akan menyambung sesi rak4man pada hari lain kerana mahu menjaga kualiti video yang dihasiIkan.

Berbicara tentang cab4ran yang dihadapi sepanjang menghasilkan video masakan, Rozek menjeIaskan, kadangkala proses rakaman video terp4ksa dihentikan kerana fakt0r cuaca.

“Bila memasak di luar ni cab4rannya ialah cuaca, kalau tiba-tiba hujan memang saya terp4ksa hentikan proses rakaman dan buat semula pada hari lain.

Kejadian itu berlaku waktu saya nak rakam video masak ayam golek madu, kari ikan tenggiri dan roti john pasar malam.

“Kalau nak sambung semula selepas hujan berhenti boleh je cuma nanti mood nak memasak dan suasana di luar tu tak samalah dengan keadaan sebelum hujan. Mesti penonton perasan pula ada perbezaan di dalam video.

Saya harap video masakan ini sampai ke tahap internationaI.

“Saya akan mula buat video pada jam 10 pagi kerana waktu itu cahaya di luar masih cantik dan pastikan semuanya siap sebelum waktu Asar.

“Semua video yang dihasilkan itu adalah dengan b4ntuan adik saya. Dialah yang jadi jurugambar dan tolong edit video, kalau tak ada dia memang tak jadilah semua video masakan saya,” katanya.

Menurut anak kelima daripada sembilan adik beradik itu, dia gembira kerana ada yang menghargai dan memuji konten masakan yang dikongsi olehnya

Rozek juga berharap agar videonya itu dapat sampai ke tahap antarabangsa dan dilihat oleh penonton dari seluruh dunia.

“Saya rasa sangat gembira bila ada yang hargai dan berkongsi resepi masakan dengan orang ramai,” katanya yang menjual produk kosmetik secara online sebagai sumber pendapatan.

“Mereka juga puji kerana saya yang muda ini pun reti memasak lauk dengan menggunakan bahan seperti kepaIa kambing, belangkas dan kulit lembu.

“Saya harap video masakan ini sampai ke tahap antarabangsa, sebab tu kadang-kadang saya ada juga letak tajuk dalam Bahasa lnggeris dengan harapan adalah juga penonton dari luar negara,” katanya.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply