‘Saya Dapat Tahu Zila Sudah Pun Berkahwin’ – Tak Berdiam Diri, Along Cham Akhirnya Berani Ceritakan Hal Sebenar

” Dahulu fasa awal percraian, tipulah jika tidak rasa sepi. Dengar takbir raya pun saya jadi sayu.”

Itu luahan pelakon dan pelawak, Along Cham, 39, yang semakin lali dengan situasi hidup bersendirian meskipun sudah lima tahun meraikan Syawal bersama anak tunggal tanpa kehadiran isteri.

Menurut Along, sebagai bapa, persiapan raya lebih banyak kepada anak tunggalnya, Ahmad Danial kini berusia 10 tahun.

” Dalam hidup, siapa mahu berkahwin untuk bercrai? Namun, ini takdir hidup saya.

” Pada musim perayaan, saya lebih banyak menghabiskan masa bersama anak dan keluarga. Persiapan pun lebih kepada mereka, saya akan cuba penuhi segala keinginannya,” katanya kepada BH0nline.

Meraikan Syawal di rumah keluarganya di Johor Bahru, Along atau nama sebenarnya, Muhammad Nizamuddin Ahmad berkata, dia selesa bersederhana menyambut Syawal.

” Selalunya raya paling seronok melihat golongan kanak-kanak. Kita yang besar panjang, kenalah ‘standby’ duit raya.

” Saya pun tidak terlalu terbeban nak pakai baju raya apa atau kena sediakan berapa pasang. Cukuplah saya bersederhana dalam segala perkara,” katanya.

Tak berdiam diri, Along jawab dkwaan dia Iarang bekas istri jumpa anak.

Bakal membintangi filem terbaharu arahan teman baiknya, Mawi berjudul Zim Zim Ala Kazim, Along juga menjawab kec4man ntizen yang menudvhnya melarang bekas istri yang juga penyanyi Zila Seeron bertemu dengan anak.

Dilihat seperti zaIim, Along menjelaskan, Zila hanya tidak dibenarkan membawa Ahmad Danial keluar atau tidur di rumahnya atas perintah mhkamah.

Masih mengunci mulut punca percraian, pelakon filem Adnan Sempit dan Hantu Kuat Ketawa itu berkata, dia masih berlembut hati berbanding segelintir lelaki yang terus meIarang bekas istri yang nu.syuz bertemu anak.

” Ada ntizen menghantar mesej langsung dalam media sosial dkwa kononnya mendapat maklumat saya meIarang bekas istri datang menjenguk dan bawa anak keluar rumah.

” Mungkin ada yang tidak faham situasi sebenar kerana tidak mengikuti kes percraian kami. Dalam perintah mhkamah, Zila hanya dibenarkan melawat anak.

” Siapa yang mengikuti kes, mesti faham. Mungkin ada ntizen yang baru tahu, nampak seolah-olah saya zaIim.

” Mereka tidak baca atau faham keadaan sebenar dari awal. Saya memang tak buka mulut mengenai punca percraian.

” Tetapi, saya tidak pernah Iarang, pintu rumah sentiasa terbuka buat Zila.

” Soal hak penjagaan anak, takkan tak faham hukum nu.syuz. Kiranya, saya masih berlembut, sesetengah lelaki terus ‘har4mkan’ berjumpa anak,” kata Along.

Saya dapat tahu Zila sudah pun berkahwin.

Dalam pada itu, Along mendedahkan kali terakhir bekas istri bertemu dengan Ahmad Danial sebelum pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pertama pada 2020.

” Kali terakhir, Zila datang jumpa Ahmad Danial sebelum PKP yang pertama. Mungkin Zila ada alasan tersendiri kenapa tidak datang jenguk anak.

” Pintu rumah saya sentiasa terbuka untuk dia datang melawat.

” Saya dapat tahu Zila sudah pun berkahwin. Tetapi, Zila dan Ahmad Danial ada berhubung menerusi telefon.

” Mungkin Zila sudah kahwin dan memiliki anak. Jadi, mungkin sibuk dengan tanggungjawabnya.

” Saya nak m4rah berlebihan pun tak boleh. Takkan saya nak paksa Zila datang tengok anak pula,” katanya.

Along mendirikan rumah tangga dengan bekas bintang Akademi Fantasia musim keempat, Zila pada 23 Januari 2010 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Ahmad Danial. Bagaimanapun, Along dan Zila bercrai taI.ak satu pada 29 Ogos 2016.

10 fakta mengejvtkan tentang Along Cham

1) Pemilik nama sebenar Mohamed Nizamuddin bin Ahmad ini dilahirkan pada 19 Januari 1983 di Johor Bahru, Johor,  merupakan anak sulung daripada tiga beradik.

2) Along sebelum ini pernah berkhidmat sebagai DJ di Perbadanan Johor di Johor Bahru sebelum menceburi bidang seni.

3) Beliau juga merupakan bekas juruteknik elektrik di sebuah Syarikat Swasta di Johor Bahru dan berpendidikan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

4) Along Cham pertama kali mendapat perhatian umum menerusi penyertaannya dalam rancangan realiti TV, Raja Lawak Astro musim kedua bersama kumpulan Cham yang dianggotai oleh teman karibnya, Azrul Zaidi. Cham merupakan naib juara sementara Nabil Ahmad merupakan juaranya.

5) Along menggunakan nama “Cham” selepas pasca-Raja Lawak dan enggan menggunakan nama “Raja Lawak” untuk kerjaya komedinya.

6) Sebelum menyertai Raja Lawak, Along pernah menyertai Malaysian Idol musim pertama sebagai salah seorang peserta Top 100.

7) Kerjaya filem beliau hadir pada 2009 menerusi filem Sifu & Tongga lakonan Saiful Apek dan rakan seperjuangannya di Raja Lawak musim kedua, Nabil Ahmad arahan Prof. Madya Dato’ A. Razak Mohaideen.

8) Beliau mengikat kontrak bersama Metrowealth Pictures dan seterusnya muncul bersama filem aksi komedi pecah panggung Adnan Sempit bersama Shaheizy Sam, Intan Ladyana dan Yana Samsudin, yang mana beliau memegang watak sebagai Bobby, beliau membawakan semula peranan itu dalam tiga filem seterusnya, Adnan Sempit 2 (2012), Adnan Sempit 3 (2013) dan Adnan Sempit Sawadikap (2014). Beliau turut memegang watak sama dalam spinoff filem Adnan Sempit, Wawa Semput (2013).

9) Filem lain yang dibintanginya ialah Suatu Malam Kub0r Berasap (2011), Taikun (2012) serta Jidin Sengal (2012) yang menggandingkannya bersama Angah Raja Lawak.

10) Beliau berkahwin dengan bekas bintang Akademi Fantasia musim keempat, Zila Seeron pada 2010.

Sumber Muzik Jalanan 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply