“Ini Hukvman Bakal Diken4kan” Terhadap Ira Kazar Sekira Didapati G4nggu Puteri Sarah.

Umum sedia maklum mengenai ganggu4n orang ketiga dalam rumah tangga Puteri Sarah suaminya, Syamsul Yusof sehingga pelakon itu terpksa mengambil tindakan undng-undng.

Berhubung k0nflik tersebut, seorang peguam syarie bernama Nurul Atikah tertarik bagi mengulas lanjut dengan memberikan pandangan dan fakta serta hukum4n menanti si pelakv.

Menerusi satu perkongsian di laman Instagram, Nurul Atikah meneg4skan bahawa menganggv rumah tangga seseorang adalah satu kesaIahan jny4h sehingga boleh berdepan huk0man penjar4.

“Gngguan dari pihak ketiga adalah di bawah bidang kuasa pendkwa kerana ianya merupakan satu kesalahan JEN4YAH sy4riah. Ya! Menggnggu rumahtangga orang lain adalah satu JEN4YAH ya,” tulisnya.

Nurul Atikah berkata, tindakan ‘mengg4ngu’ itu mungkin dianggap puas bagi si pelakv tetapi terdapat undng-undng yang sedia ada khusus untuk golongan ‘kakl sond0l’.

“Nampak seronok gnggu rumahtangga orang, seronok jadi sk4ndal, seronok main-mainkan isteri teman lelaki yang merupakan suami orang…

“…tapi kalau disabltkan kesal4han gngguan dari pihak ketiga boleh dikenakan hukvman PENJAR4 atau D3NDA atau SEB4TAN atau mana-mana kombinasi huk0man,” katanya.

Malah, dia turut mempersoalkan sekiranya berbal0i menjadi orang ketiga kerana perbuatan itu hanya menjejaskan rekod kehidupan apatah lagi memiliki sejarah dimasukkan ke dalam penjar4.

“Bayangkan dimasukkan penjar4 hanya kerana sebab menganggu rumahtangga orang?! Berbaloi ke? Habis reputasi ada rek0d dipenjar4kan.

“Mhkmah Syariah sekarang dah makin ke hadapan, jangan merendah-rendahkan mhkmah syariah. Dulu orang selalu kata, hukvman kat mhkmah syariah d3nda sahaja, bawa je duit nanti,” ujarnya.

Pada akhir penulisan, Nurul Atikah turut menasihati kaum wanita supaya tidak melakukan perbuatan kej1 kerana tiada apa perlu dibanggakan sekiranya berjaya mer4mpas dan mer0sakkan kebahagian orang lain.

“Jangan mer0sakkan diri sendiri hanya untuk keseronokan sementara. Jangan menganlayai orang lain tambah-tambah sama-sama gender perempuan yang mana patutnya lebih memahami.

“Jangan normalisasikan dan banggakan yang anda adalah seorang skand4l suami orang. Mana sikap perempuan Melayu yang penuh dengan sifat malu. Baliklah kepada fltrah asal kita,” tambahnya.

Terdahulu, pelakon berusia 37 tahun itu nekad memfailkan tindkan di Mhkmah Sksyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita dikenali sebagai Ira Kazar yang didkwa menganggv rumah tangganya.

Sumber : Instagram Nurul Atikah

Be the first to comment

Leave a Reply