Saat Pelancong Dekati Gua Ini, Mereka Sangat Terkejut Bila Ada Sekumpulan Makhluk Aneh Yang Pelik

Kajian-kajian oleh para saintis dan juga berdasarkan kepada laporan pemerhatian awam, mendapati fenomena kemunculan alien di bumi kita ini amat luarbiasa sekali banyaknya beberapa tahun kebelakangan ini. Makhluk asing atau Alien dan juga UFO menjadi satu berita dan perdebatan yang hangat di seluruh dunia.

Situasi ini berlaku disebabkan oleh sifat ingin tahu manusia yang melihat sesuatu benda dan tidak boleh mengenalpasti apakah yang di lihat menyebabkan mereka cuba untuk cuba mencari bukti-bukti lain untuk memenuhi naluri perasaan ingin tahu mereka,

Melalui bukti-bukti yang manusia kumpulkan mereka juga cuba untuk berkongsi maklumat dan mempengaruhi (influence) orang lain terhadap apa yang mereka lihat atau pengalaman yang telah mereka lalui.

Rekod menunjukkan bahawa alien dan UFO telah mula berkunjung ke bumi sejak zaman ribuan tahun dahulu. Semenjak dari dahulu makhluk asing telah mengadakan perhubungan secara langsung dengan pendiuduk bumi bagi sesetengah bangsa atau kaum terdahulu mengangap mereka sebagai tuhan. Berdasarkan kepada catatan dan rekod,terbukti bahawa kehadiran makhluk asing ke bumi telah membawa kepada suatu keadaan yang boleh dikatakan sebagai” technology transfer”, memindahkan teknologi mereka untuk kegunaan manusia di bumi membantu membangunkan peradaban manusia.

Pembinaan pelbagai jenis piramid di seluruh pelusuk duni seperti The Great Pyramid of Cholula, juga di kenali sebagai di Tlachihualtepetl Cholula, Puebla, Mexico, Piramid Agung atau Pyramid of Khufu di Giza Mesir,Piramid Nubian di Meroë , Sudan , pyramid Hellinikon di Argolid, Greece dan Piramid Bulan atau Pyramid of the Moon Teotihuacan di Mexico. Selain piramid, banyak lagi peninggalan lama (ancient relic) yang ditemui memperkuatkan lagi hujah terhadap kewujudan teknologi silam (ancient technology) yang tidak boleh di sangkal oleh manusia zaman moden. Dari manakah teknologi ini datang?

Ketika pelancong menghampiri gua ini, mereka menjumpai sekumpulan makhluk yang aneh
Ketika sekempulan pelancong melawat pulau2, tiba2 mereka terdengan jeritan  di salah sebuah gua yang mereka lawati. Mereka mendapati terdapat makhuk pelik berdekatan dengan gua tersebut. Makhluk2  tersebut seperti tengah melakukan upacara. Makhluk tersebut menyerupai beruk, tapi mempunyai dua kaki yang panjang seperti manusia. Penduduk setempat telah beberapa kali mengingatkan pelancong agar berhati2 jiak melalui kawasan tersebut. Menurut penduduk setempat, makhluk2 tersebut telah disumpah oleh “Penjaga Air”. Menurut cerita dulu2, kawasan tersebut juga dihuni oleh kanibal(manusia pemakan manusia). Melalui video tersebut, ahli santis berpendapat, makhluk2 ini merupakan spesis terancam yang perlu dilindungi kerana kwewujudan mereka amat penting untuk kajian peradaban manusia.Terutama, dalam mencari penawar untuk mengubati pelbagai penyakit

Menurut pihak berkuasa

tempatan, kawasan tersebut merupakan kawasan yang dilindungi, dan memerlukan kebenaran khas jika ingin pergi kesana. Ini merupakan satu penemuan yang menakjubkan.

Apa pendapat anda selepas melihat video ini?

Jenis-Jenis Makhluk Asing

Beberapa maklumat tentang Jenis-Jenis Alien yang di ketahui pernah hadir ke bumi. Kesahihannya adalah diragui sementelah tiada bukti-bukti jelas dan tiada perhubungan secara formal berlangsung yang terbukti sehingga diantara mana-mana kerajaan didunia ini dengan warga alien ini. Walaupun banyak teori konsperasi dikeluarkan namun tidak disertakan dengan bukti-bukti yang kukuh.

Firman Allah Surat As-Syuura ( Surah 42 ayat 29)

Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah kejadian langit dan bumi serta segala yang Ia biakkan pada keduanya dari makhluk-makhluk yang melata; dan Ia Maha Kuasa menghimpunkan mereka semuanya apabila Ia kehendaki (melakukannya).

Firman Allah SWT didalam ayat ini menjelaskan tentang tanda-tanda kekuasaan Allah terhadap segala kejadian di langit dan dibumi. Apa yang menariknya dalam terjemahan ayat ini adalah ayat berikutnya “serta segala ia biakkan pada keduanya dari makhluk-makhluk yang melata ( dabbatin). Tafsiran secara umum makhluk-makhluk yang melata itu biasanya terdiri dari manusia yang menjadi penghuni planet bumi ini. Ini kerana secara umumnya ayat ini dan Al Quran diturunkan untuk hanya untuk umat manusia, dan hanya manusia itu sendiri yang memahami Al Quran berdasarkan kepada Ilmu pengetahuan yang terdapat pada mereka.

Namun, jika di teliti dengan mendalam, ayat ini juga turut menjelaskan makhluk tuhan bukan sahaja yang terdapat di planet bumi sahaja , tetapi juga di langit, bintang atau planet-planet ( assamawatiwal-ardi). Persoalannya siapakah atau apakah makhluk Allah yang tinggal di langit, bintang atau planet-planet lain selain bumi ?…Alien?

Dalam pada itu penafsiran terhadap makhluk yang melata juga sebenarnya agak bertepatan dengan rupa bentuk makhluk asing yang pernah ditemukan atau ditemui oleh para saksi. Makhluk yang melata dibumi ini

bukan sahaja terdiri dari manusia. tetapi ada juga makhluk-makhluk lain yang melata di bumi Allah SWT ini seperti ular, cicak, mengkarung dan lain-lain (reptlia).

Bentuk-bentuk reptlia ini (biasanya bentuk kepala) sering kali ditemukan didalam lukisan, grafiti dan juga objek-objek yang dilukis dan dibentuk oleh manusia zaman dahulu kala. Adakah manusia pernah bertembung dengan makhluk-nakhluk seperti ini sejak zaman dahulu? Adakah makhluk-makhluk ini sering mengunjungi bumi? Dah sebagai muslimin, jika “mereka” ini wujud sudah tentulah “mereka” juga makhluk Allah.

Firman Allah Surah An-Nuur (Surah 24 ayat 45)

Dan Allah menciptakan tiap-tiap haiwan yang bergerak itu dari air; maka sebahagian di antara mereka menjalar atas perutnya, dan sebahagian di antaranya berjalan dengan dua kaki, dan sebahagian lagi berjalan dengan empat kaki. Allah menciptakan apa sahaja yang Ia kehendaki (selain dari yang tersebut), kerana sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Sumber :- MediaPopular

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply