“Baru Je Beberapa Minit Dibebaskan” Apa Yg Berlaku kepada Wanita Hin4 Islam Ini Buat Ramai Puas Hati

Sepertimana semua sedia maklum, semalam media telah memaklumkan bahawa Siti Nuramirah Abdullah akan dibebaskan selepas pihaknya berjaya mengumpul dana untuk membayar ikat jaminnya.

Pihak penguatkuasa Jawi tahan Siti Nuramirah

Pun begitu, hanya beberapa minit selepas dibebaskan, wanita terbabit ditahan pula oleh penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), hari ini.

Memetik sumber Kosmo, dia ditahan penguatkuasa Jawi selepas menandatangani Borang Jamin dengan ditemani peguamnya, Ramesh Chandran di Kuanter Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur.

Berdasarkan prosedur, wanita itu akan ditahan oleh JAWI selama 24 jam sebelum dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah esok untuk dituduh mengikut Seksyen 7 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 Bahagian III-Kesalahan Yang Berhubungan Dengan Kesucian Agama Islam Dan Institusinya.

Orang yang mengalami sakit lutut dan pinggul mesti membaca ini!

`Kelemahan lelaki` akan hilang dalam 1 malam! Cuba ini!

Seksyen itu membabitkan kesalahan menghina atau menyebabkan agama Islam dipandang hina yang mana jika disabitkan, boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Siti Nuramira, kekasih akhirnya bayar jamin

Terdahulu Selepas hampir seminggu ditahan di penjara, pasangan kontroversi, Siti Nuramira Abdullah dan kekasihnya V. Alexander Navin akhirnya selesai membayar jumlah keseluruhan jaminan RM40,000 hari ini.

Jaminan kedua-dua tertuduh dibayar oleh dua penjamin berbeza yang didakwa merupakan kawan kepada pasangan itu sebanyak RM20,000 setiap seorang.

Bagi urusan pembayaran, penjamin Siti Nuramira hadir ke Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur sementara seorang lagi rakan mereka ke Kompleks Mahkamah Petaling Jaya bagi menjamin Navin.

Peguam bela kedua-dua tertuduh, R. Sivaraj berkata kos jaminan itu dikumpul menerusi sumbangan orang awam daripada dalam dan luar negara yang dimasukkan menerusi akaun bank Lawyers For Liberty (LFL).

“Kami tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai identiti penjamin namun duit jaminan itu merupakan sumbangan orang ramai. Atas jasa baik LFL, kami dibenarkan untuk menggunakan bank akaunnya sebagai medium untuk mengumpul dana berkenaan.

“Setakat ini, kami belum tahu bila Siti Nuramira dan teman lelakinya akan dibebaskan kerana mereka perlu menjalani beberapa prosedur termasuk ujian Covid-19 sebelum boleh dibebaskan,” katanya ketika ditemui media di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur.

SUMBER:
Kosmo (Nuzulsham Shamsuddin)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply