Lelaki berkopiah laung azan di t0k0ng cina ketika perayaan h4ntu lapar, pihak berkuasa tampil beri penjelasan

Tular di m3dia s0si4l memaparkan seorang lelaki berk0piah dikatakan melaungkan azan di hadapan patung dalam sebuah t0k0ng Cina di Bukit Mertajam, Pulau.Pinang.

Vide0 yang dimuatnaik oleh pengguna Faceb00k dikenali sebagai Akademi Penyelidikan Agama Dunia itu memaparkan lelaki berkenaan melaungkan azan mengadap ke arah patung yang terdapat di dalam t0k0ng tersebut.

Bagai mana pun, pihak p0lis mengesahkan menerima laporan berhubung vide0 yang tular itu.

Menurut Ketua P0lis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten K0misioner Tan Cheng San ber kata, hasil siasatan p0lis mendapati suspek merupakan seorang lelaki warga tempatan ber.usia dalam lingkungan 40-an dan tinggal di Jalan Kilang Ubi, Bukit Mertajam.

“Kejadian ini di syaki berlaku antara 26 hingga 27 Julai lalu di sebuah premis Pertubuhan Yulan Bukit Mertajam sempena festival sambutan Perayaan Hantu Lapar yang di sambut Julai setiap tahun.

“Hasil keterangan saksi saksi mengesah.kan svspek seorang yang mempunyai masalah mental dan kurang siuman. Ini adalah kejadian kedua yang dilakukannya dan pertama pada tahun 2017,” katanya.

Beliau berkata, penduduk di sekitar kawasan tersebut kebanyakannya sudah mengenali suspek terbabit.

Justeru tambahnya, pihak p0lis menasihati orang ramai supaya tidak menular kan apa apa perbuatan yang boleh menyentuh sen.sitiviti dan me.mecah belahkan antara kaum serta agama dalam masyarakat di negara ini.

 

Sumber: Akademi Penyelidikan Agama Dunia | kosmo | ASN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply