“Alhamdulillah..” Kongsi Wajah Baby, Stacy Selamat Bersalin Anak Kedua

Penyanyi popular, Stacy atau nama sebenarnya, Ummu Syaikhah Stacy Anam, 32, selamat melahirkan cahaya mata keduanya pada jam 10.19 pagi tadi.

Berita gembira itu dikongsikan oleh suaminya yang juga penyanyi Akim Ahmad menerusi hantaran di lnstagram miliknya sebentar tadi.

“Segala pujian selayaknya untuk-Mu ya Allah, jam 10.19 pagi 6 ogos 2022 bersamaan 8 muharram 1444 hijrah.

“Isteriku tercinta @stacyanam telah selamat melahirkan anak lelaki kami, Alhamdulillah. Terima kasih wahai isteri. Terima kasih Tuhanku. Allahu Akbar,” tulisnya.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata peminat pasangan ini mengucapkan tahniah dan terharu kerana pasangan ini akhirnya dikurniakan anak lelaki.

Ibu Lepas Bersalin Boleh Ikut Cara Stacy Turunkan 20 Kg Berat Badannya Selepas Melahirkan Anak

Lepas bersalin memang bukan mudah untuk menurunkan berat badan bagi sesetengah ibu. Mungkin ada yang bernasib baik sebaik sahaja lepas pantang boleh dapat kembali bentuk badan normal atau mungkin lebih langsing berbanding sebelum bersalin.

Penyanyi terkenal dengan lagu-lagu rancak, Stancy turut memberitahu yang dia mengambil masa setahun untuk menurunkan berat badannya selepas melahirkan anak pertama, Eshaal.

Semasa mengandung berat badannya mencecah sehingga 70 kilogram, selepas setahun melahirkan anak beratnya turn 50 kilogram.

Agaknya macam mana cara Stacy turunkan berat badan sebanyak 20 kilogram dalam masa setahun ya?

Melihat di laman Instagram peribadi isteri kepada penyanyi Akim Ahmad ini ternyata komited berkunjung ke gimnasium bag melakukan work out’ untuk mendapatkan kembali bentuk badan ideal slain untuk mengembalikan staminanya semula.

Ternyata usahanya rajin bersenam di gimnasium berjaya membuahkan hasil apabila dapat mengurangkan 20 kilogram lebihan beat badan yang terkumpul semasa mengandung.

Selain daripada itu, Stacy juga mengakui amalan berpantang mengikut cara orang Semenanjung selepas bersalin turut membantu dirinya dapat menurunkan beat badan.

Bagaimanapun Stacy mengakui tidak mengamalkan sebarang diet atau menahan diri daripada makan nasi. Dia makan apa sahaja yang dinginkan tapa sebarang pantang kerana percayayang penting adalah amalan bersenam.

Stacy mengakui stamina dirinya lebih baik dan bertenaga selepas mengamalkan rutin seaman di gimnasium jika dibandingkan sebelum mengandung.

Penyanyi in bagaimanapun memberitahu tujuan utama bersenam di gimnasium lebih kepada untuk mendapatkan stamina supaya mudah membuat persembahan nyanyian berbanding untuk kurus semata-mata.

Sumber : xtra & mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply