“Awak Nasihat Orang Pastu Awak Pula Cerai Dlu”- Nad Zainal Sah Cer4i!! Ini Komen Nad Zainal Punca Mereka Berpisah

Tiada angin tiada ribut, pelakon popular Takdir Yang Tertulis iaitu Nad Zainal mengesahkan ikatan rumahtangganya bersama suami, Muhammad Faliq sudah terlerai.

Memetik laporan Berita Harian, Nad Zainal berkata keputusan berpisah itu bukanlah mudah namun ianya dicapai dengan kata sepakat.

Malah, dia dan suami masih lagi berkawan baik demi anak-anak.

Difahamkan, spekulasi mengenai rumahtangga pelakon ini mula tercetus apabila tiada lagi foto bersama suami di media sosial.

Nad Zainal, Suami Sah Bercerai

Nad Zainal atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin enggan mengulas lanjut mengenai punca keretakan rumahtangga yang sudah terjalin sejak 7 tahun lalu.

Cukup dikongsi status terkini. Saya perlu menjelaskannya agar tidak mengundang fitnah.

Apa yang utama bagi pelakon ini sekarang adalah untuk membesarkan dua cahaya matanya iaitu Fahad Ibrahim dan Budi Kalsom.

Nad Zainal bela nasib wanita teraniaya, sokong Puteri Sarah

Sebelum ini Dramatis Nad Zainal akan terus menyebelahi dan memberikan sokongan penuh kepada rakan artisnya, Puteri Sarah Liyana yang kini berdepan dengan masalah pergolakan rumah tangga bersama pengarah tersohor, Syamsul Yusof.

Nad atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin berkata, dia berpihak kepada Puteri Sarah kerana percaya pelakon itu berhak menyuarakan apa yang berlaku.

Nad Zainal sudah bercerai, masih berkawan dengan bekas suami demi anak-anak - Sensasi | mStar

“Secara peribadi saya tidak terlalu mengenali rapat dia (Puteri Sarah) mahupun suami dan individu ‘ketiga’ itu secara dekat. Namun, saya tetap memberikan sokongan penuh kepada isteri dan ibu teraniaya.

“Sekiranya berkelapangan saya akan menghantar mesej kepadanya dengan memberikan kata-kata semangat dan memintanya bersabar berdepan ujian getir ini,” katanya.

Nad diminta mengulas mengenai siaran langsung (live) dalam Instagram bersama Puteri Sarah pada 6 Julai lalu.

Bagaimanapun, pelakon drama Takdir Yang Tertulis itu enggan mengulas lanjut mengenai status hubungan terkini Puteri Sarah dan Syamsul kerana disifatkan terlalu peribadi dan tidak sesuai untuk diperkatakan.

“Saya ini orang luar, jadi tidak berani untuk masuk campur. Biarlah itu masalah rumah tangga mereka, lagipun kita sendiri pun mempunyai masalah masing-masing,” katanya.

Nad Zainal Bercerai, Reda Perkahwinan Hanya Bertahan Tujuh Tahun

Pada masa sama, Nad, 32, yang ditemui pada majlis Tayangan Episod Akhir Drama Dendam Seorang Isteri Bersama Peminat dan Media di ibu negara semalam turut menasihatkan kaum hawa agar lebih peka terhadap perasaan wanita lain.

Terdahulu, Puteri Sarah menerusi Instagram Live bersama Nad minggu lalu hangat membincangkan isu rumah tangga secara terbuka.

Antara intipati perbualan tersebut termasuklah rasa kurang senang Nad terhadap orang ketiga atau ‘penyondol’ rumah tangga orang.

Nak poligami, cari keturunan baik-baik – Puteri Sarah

Pelakon Puteri Sarah Liyana mendedahkan pihak ketiga yang didakwa menjadi punca keretakan rumah tangganya bukan sahaja mengganggu dirinya tetapi juga ahli keluarga Syamsul Yusof.

Dedah Puteri Sarah, 36, ketika bersiaran langsung bersama aktres Nad Zainal hari ini, dia sudah cuba untuk bertahan sejak diganggu wanita berkenaan empat tahun lalu bagi menjaga maruah suami dan keluarga.

“Semasa perkara ini mula berlaku empat tahun lalu, macam-macam saya nak buat tetapi demi memikirkan aib suami dan keluarga, saya bertahan.

Nad Zainal bela nasib wanita teraniaya, sokong Puteri Sarah - Kosmo Digital

“Namun, lama-kelamaan, bila terlalu kerap diganggu secara mental, rasa cukup-cukuplah. Jika saya ini mulut jahat, saya sudah canang kepada semua,” katanya.

Menjelaskan kepada umum, tindakan saman yang difailkan tempoh hari terhadap wanita berkenaan adalah bagi mempertahankan maruah dan haknya sebagai seorang isteri.

“Bila orang tanya kenapa nak saman-menyaman, saya lakukannya bukan kerana nak rampas hak atau suami semula tetapi mahu tuntut hak sendiri dan anak-anak.

“Saya sudah failkan aduan dan saman, harap anda semua doakan kes ini jatuh sebagai jenayah.

“Banyak sebenarnya kes isteri balas semula perbuatan perampas seperti diganyang dan sebagainya tetapi kali ini terbalik, saya pula yang kena dan teraniaya,” jelasnya.

Biarpun diganggu orang ketiga, namun pelakon drama Sabarlah Duhai Hati itu mengakui tidak menolak kemungkinan untuk menerima wanita tersebut dalam hidupnya sekiranya memperkenalkan diri secara baik.

Namun, sebaliknya pula berlaku apabila wanita berkenaan dikatakan mengganggu ahli keluarga mentuanya termasuk adik-beradik Syamsul.

Walaupun Saya Bawa Watak Penyondol, Tetapi Saya Benci Spesis Macam Ni Sebab…,” - Nad Zainal Berkongsi, Puteri Sarah Luah Rasa - Media Hiburan

“Kalau awal-awal mungkin marah tetapi saya boleh pertimbangkan. Namun awal-awal pun dia sudah serang ibu mentua dan ganggu adik-adik Syamsul.

“Orang cakap saya halang poligami tetapi saya nak tegaskan, Nabi Muhammad SAW berkahwin lain selepas Saidatina Khadijah wafat. Para lelaki dengar baik-baik.

“Jadi, anda semua jangan main cakap lelaki boleh kahwin empat. Fahamkan dulu. Jika nak berpoligami, carilah keturunan dan bakal isteri yang baik-baik,” katanya lagi.

Episod keretakan rumah tangga pemilik nama penuh Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin itu bersama Syamsul kembali menjadi buah mulut ramai sejak tahun lalu apabila dia mendedahkan kerap diganggu wanita yang didakwa sebagai orang ketiga.

Tidak sanggup lagi emosinya terganggu, dia seterusnya mengambil keputusan memfailkan saman dan aduan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan Jabatan Agama Islam Selangor pada 30 Jun lalu.

Sebelum ini, dia juga mengakui sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul, malah mendakwa suaminya tahu kenapa dirinya bersikap ‘dingin’.

Syamsul yang kini sedang meledak dengan filem Mat Kilau juga pernah dilaporkan mengaku tidak tinggal sebumbung dengan isterinya tetapi tidak bermaksud mahu berpisah.

Sebagai info, pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam dan Sumayyah

Ramp4s suami orang? Nad Zainal bagi pes4nan ini… Dan sokong Puteri Sarah bela wanita ter4niaya…

Ditudvh tolak polig4mi, Puteri Sarah beri respon -“Kalau nak, cari calon yang baik2…”

Nama pelakon Puteri Sarah Liyana hangat diperkatakan selepas mendakwa kekasih kepada suaminya, Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar menjadi orang ketiga dalam rumah tangga mereka.

Tidak cukup dengan itu, baru-baru ini pelakon wanita itu memfailkan saman kepada Ira Kazar dan orang ketiga tersebut diperintahkan oleh pihak mahkamah untuk tidak menganggu Puteri Sarah di media sosial.

Terbaru, ketika siaran langsung (live) di laman Instagram, pelakon Puteri Sarah Liyana diajukan soalan cepumas oleh rakan artis iaitu Nad Zainal mengenai isu kehadiran orang ketiga dalam rumah tangga dalam dunia realiti.

“Kalau dia (Ira) datang secara baik dan minta izin nak jadi yang kedua, Mu (Sarah) okey ke tak?”tanya Nad Zainal.

Jawab pelakon berusia 37 tahun itu, sekiranya Ira Kazar tampil bersemuka dengannya secara baik pada empat tahun lalu, berkemungkinan dia boleh mempertimbangkan.

“Kalau awal-awal dia buat macam tu..mungkin aku marah. Mungkin akan pertimbangkan. Tapi awal-awal kau dah buat macam-macam, serang mak mentua aku.

“Selepas kena block dengan mak mentua aku, dia kacau pula adik-adik Syamsul. Apa benda!”luah Sarah dengan nada kesal.

Menurut Puteri Sarah, dia turut mengatakan ramai warganet mempertikaikan dirinya menolak dan menghalang suaminya, Syamsul Yusof daripada berpoligami

Pun begitu, ibu kepada dua orang cahaya mata ini tidak kisah sekiranya berpoligami namun biarlah faham erti tersebut.

“Semua orang kata saya halang poligami. Rasulullah SAW (Nabi Muhammad) sendiri berkahwin lain selepas kewafatan Siti Khadijah. Para lelaki di dalam ini (Instagram) tolong dengar baik-baik.

“Rasulullah tak suka Fatimah az-Zahra (anaknya) dimadukan. Jadi korang baca dulu dan fahamkan. Jangan main cakap kata lelaki boleh kahwin empat. Lagi satu, kalau lelaki nak berpoligami cari keturunan yang baik-baik. Cari bakal isteri yang baik.”terangnya.

Dalam masa yang sama, Puteri Sarah meluahkan kehairanan apabila dikacau oleh pihak ketiga seolah-olahnya dirinya merupakan orang luar.

“Sepatutnya, saya yang pergi hentam, ganyang dia. Tapi, dia yang hentam saya macam saya ambil suami dia. Ini sudah terbalik,”ujar Puteri Sarah.

Untuk rekod, Puteri Sarah dan Syamsul Yusof diijabkabulkan pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam serta Sumayyah. Malah, Puteri Sarah sendiri mengakui dirinya sudah tidak tinggal sebumbung dengan Syamsul

Olahan : Editor Walla

Sumber: Media Hiburan,Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply