“Saya mmg nak anak, tapi Itulah..”- Mas Idayu Ded4h Resp0n Suami Soal Dapatkan Zuri4t

Selepas 15 tahun hidup solo, penyanyi Mas Idayu, 50, disatukan dengan penerbit eksekutif TV3, Muhammad Sufian Che Isa, 51, dengan sekali lafaz di sebuah premls acara di sini, pada jam 10.40 pagi tadi..

 

Pasangan itu dinikahkan Imam dan Penolong Pendaftar Nikah Masjid Jamek, Kampung Baru, Azizi Abd Hamid berwalikan bapa pengantin perempuan, Mesnun Hassan.

Majlis dihadiri kira-kira 100 ahli keluarga dan kenalan rapat itu menyakslkan pengantin perempuan menerima mas kahwin RM1,001 dan tujuh dul4ng hantaran berbal4s lima dul4ng..

 

Nilai wang hantaran bagaimanapun dirahsiakan atas permintaan keluarga. Sebelum ini, dilap0rkan pernikahan Mas Idayu dan Muhammad Sufian mendapat tajaan RM7 juta merangkumi busana, aksesori, premis acara dan katering..

 

Penyanyi Mas Idayu, 50, sudah lama berhasrat menlmang anak lelaki tapi tidak menaruh harapan tinggi mendapat zuri4t lagi pada usia sekarang..

 

suaminya juga Penerbit Eksekutif TV3, Muhammad Sufian Che Isa, 51, tidak memksa pun dalam hal itu.

“Sebenarnya dari dulu saya memang idamkan nak anak lelaki yang sekian lama juga belum dapat milikinya.

Nak ikutkan, saya boleh dan tiada masalah sebab baru ada seorang anak dan tak pernah pun ada mas4lah lain.

“Tapi saya takvt juga ada yang cakap rislk0nya tinggikan. Jadi,  suami pun tiada mas4lah mengenai hal itu.

Sekarang ini, kita cuma nak hidup bahagia sebagai satu keluarga. Jadi, itu tak penting,” katanya. Penyanyi Sengg0l Sengg0lan, Cublt Cubltan itu memang tidak men0lak rezeki kalau ada.

Tapi dia kalau boleh memang ingin elakkan kerana baginya kesihatan lebih utama.“Sebenarnya ada juga doktor cakap saya tiada mas4lah sebab anak baru seorang.

Tapi itulah nak elak rislk0. Selalunya wanita yang h4mil pada usia 40-an, tiba-tiba timbul pelbagai penyaklt dan itu yang kita tak nak,” katanya.

“16Tahun selama ini berdua..” Baru je sah bergelar isteri, Re4ksi Anak Mas Idayu jadi perhatian Ramai

SELEPAS 16 tahun bergelar ibu tvnggal, penyanyi Mas Idayu akhirnya kembali bergelar isteri kepada Penerbit Eksekutif TV3, Muhammad Sufian Che Isa dengan sekali l4faz pada pagi Jumaat dalam lin4ngan alr m4ta..

 

Mas atau Mas Idayu Mesnun, 50, dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Masjid Jamek Kampung Baru iaitu Azizi Abd Hamid yang berwakil walikan bapanya, Mesnun @ Mesnun Hassan pada majlis yang diadakan di Magica Event Hall, Quill City Mall, Kuala Lumpur.

Muhammad Sufian, 51, menyerahkan RM1,001 sebagai mas kahwin berserta tujuh dulang hantaran yang dibal4s lima dulang kepada pengantin lelaki manakala wang hantaran dirahsiakan jumlahnya..

 

Dalam pada itu, pasangan pengantin kelihatan anggun dan k4cak dalam persalinan sed0ndon berwarna merah jambu rekaan Anas Abdullah dan s0lekan oleh Fazrin Wahid..

Majlis bertemakan fairytale dan Inggeris itu turut disakslkan oleh ahli keluarga kedua-dua bel4h pihak.

Sahabat h4ndai dan rakan media yang membuat liputan pernikahan pasangan berkenaan.

Pada 4 September lalu, Mas mengadakan majlis adat bersiram selain majlis berinai pada malam Khamis yang diadakan di sebuah h0tel di ibu negara.

Terdahulu, Sufian menghantar romb0ngan merlsik Mas di kediaman keluarga penyanyi itu di Kota Tinggi, Johor pada Mei lalu.

Sufian menyerahkan mas kahwin sebanyak RM1,001 kepada isterinya.

Menariknya mengenai perkahwinan pasangan ini, is mendapat tajaan pelbagai pihak yang dianggarkan berjumlah RM7 juta.

Sementara itu, Mas dan Muhammad Sufian akan diraikan dalam majlis resepsi. Mas yang ditemani anaknya, Nur Dayini tidak dapat men4han seb4k sebaik sahaja bergelar isteri…

Mas memberitahu seperti kebanyakan pasangan lain, dia turut mengharapkan perkahwinan keduanya ini akan berkekalan sehingga akhir hyat.

“Sejujurnya perkahwinan kedua ini sangat bermakna kerana sebelum ini tiada sebarang persandingan atau acara meriah.

“Jadi boleh dikatakan majlis ini seperti perkahwinan pertama, tetapi apa lebih penting adalah perjalanan hidup selepas 16 tahun saya hidup sendirian,” katanya. Pasangan ini dijangka akan ke Santorini, Greece sebagai lokasi bulan madu selama dua minggu.

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply