‘Saya Percaya Kesenangan Dimiliki Azi Adalah Hasil..’ – Rakin Tampil Ceritakan Peribadi Sebenar R0snazirah

Ej3n jualan kosmetik yang juga mngsa cuIik, R0snazirah Mohd Naim, tidak pernah bercerita perihal peribadi dan sangat komited dalam urusan perniagaan yang diceburinya sejak tiga tahun lalu.

Se0rang rakan perniagaannya yang ingin dikenali sebagai Su, 30-an, kehilangan wanita itu sangat mengejutkan dan menganggap sesuatu yang pelik kerana mngsa seorang disifatkan sangat baik hati dan dipercayai tiada musuh.

Menurut Su, sejak kehilangan R0snazirah pada petang Selasa lalu, kunpulan Whatsapp dan Telegram perniagaan mereka sudah sepi daripada komen mngsa.

” Azi seorang yang sangat komited dengan perniagaannya dan menjalankan beberapa jualan produk dan boleh dikatakan tidak pernah duduk diam kerana selalu mengikuti kelas atau bengkel berkaitan.

” Sejak kehilangannya, kumpulan Whatsapp kami terus sunyi daripada kata-kata perangsang darinya dan agak terkesan kerana dia sangat aktif memberi dorongan.

” Kehilangannya sangat mengejutkan kami kerana sepanjang mengenalinya, Azi tidak pernah bercerita perihal masalah peribadinya apatah lagi mencari mu-suh sebaliknya hidup sehariannya hanyalah mengenai perniagaan,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Dalam kjadian jam 5.10 petang Selasa lalu, mngsa diIarikan sekumpuIan leIaki dari kediamannya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, di sini.

Wanita itu diIarikan dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios dan terdapat penduduk memaklumkan melihat mngsa dibawa menaiki bot ke Thailand, sebelum kereta terbabit ditemui jam 10 malam hari yang sama di Kampung Kuala Jambu, Pengkalan Kubor.

Seorang lagi rakan perniagaannya yang enggan dikenali meluahkan kesedihan apabila membaca banyak kecaman diterima keluarga mngsa berhubung kjadian dan susulan kes itu.

Kesenangan yang dimiliki Azi adalah hasil usahanya sendiri

Wanita berusia 28 tahun itu berkata, sepanjang dia mengenali Azi, mngsa sangat suka membantu sesiapa sahaja bukan hanya dalam kalangan kenalan tapi juga mereka yang tidak dikenali.

” Ramai juga yang bersikap seolah tahu apa yang berlaku di sebalik kjadian pencuIikan mngsa dengan mengaitkannya dengan kemewahan yang ditunjukkan Azi dalam media sosial.

” Bagi saya, itu normal kerana selain mendapatkan keyakinan orang ramai akan kejayaan sesuatu perniagaan itu, saya percaya kesenangan yang dimiliki Azi adalah hasil usahanya sendiri yang sudah tiga tahun berkecimpung dalam perniagaan.

” Dia dan keluarganya sangat baik dan saya berjumpanya kali terakhir dua bulan lalu ketika mengadakan satu majlis di rumahnya namun tidak mengesan apa-apa yang tidak kena terhadap dia dan keluarga sebaliknya mereka kelihatan baik-baik sahaja,” katanya.

Adik minta henti f1tnah kakak

Sementara itu, adik leIaki mngsa yang berusia 25 tahun berkata, mereka belum menerima apa-apa berita berkaitan R0snazirah Mohd Naim, 36, dan mengharapkan sesuatu yang baik berlaku.

Katanya, ibu bapa mereka berterusan bersedih dan mnangisi kjadian tersebut sehingga tidak dapat tidur lena kerana bimbang keselamatan ejen jualan barangan kosmetik yang dicuIik sejak 13 September lalu itu.

” Kami bersedih, ayah dan ibu tak henti-henti mnangis dan bertambah sdih apabila membaca t0hmahan-t0hmahan ntizen terhadap kakak di media sosial sedangkan kami sekeluarga ternanti-nantikan perkembangan berita yang baik daripada mngsa.

” Saya merayu kepada semua, tolong hentikan segala f1tnah dan tomahan terhadap kakak saya sebaliknya saya memohon supaya rakyat Malaysia mendoakan keselamatan dia,” katanya sebak ketika ditemui di rumahnya di Kampung Semat Jal, di sini, pada Jumaat.

Adik leIaki mngsa itu juga turut meminta kerjasama daripada semua pihak supaya berhenti mengambil gambar-gambar mngsa di akaun Facebook wanita dan tidak menyebarkannya bagi tujuan tidak baik.

” Kami sedang berusaha bekerjasama dengan pihak polis untuk menukar mod peribadi akaun Facebook mngsa supaya gambarnya tidak digunakan dengan sewenang-wenangnya.

” Mngsa ada anak anak perempuan berusia 13 tahun yang juga masih lagi bersedih serta tr4uma melihat ibu sendiri diIarikan oleh sekumpuIan leIaki yang bersenj4ta di rumah sendiri malah kerap bertanya pada saya kesahihan tudvhan-tudvhan terhadap ibunya di media sosial,” katanya.

Mengulas lanjut, dia turut sedih dan kesal apabila Facebook kakaknya diser4ng ntizen dengan kata-kata k3sat dan berbaur Ivcah.

Menurut anak ke-10 daripada 11 beradik itu, dia sangat rapat dengan mngsa yang juga anak keenam dalam keluarga kerana bersama-sama menjaga ibu bapa mereka selain dia turut menjadi ejen jualan barangan kosmetik di bawah kakaknya itu.

” Kakak yang memasak untuk kami sekeluarga di rumah ini. Dia yang banyak berusaha dalam perniagaan kosmetik untuk menyiapkan rumah untuk kami.

” Dia seorang yang lemah lembut, kalau tengok filem gan4s sikit pun dia boleh takut dan mnangis. Saya tak dapat bayangkan macam mana tr4umanya dia ketika ini,” katanya.

Dia turut mengakui keluarganya itu hanya orang kampung biasa yang mengusahakan perniagaan cendol di Pasar Wakaf Bharu di sini sejak lebih 30 tahun lalu.

Dalam laporan SinarHarian pada Rabu lalu, seorang wanita berusia 36 tahun dipercayai dicuIik dalam kjadian di Kampung Semat Jal, Palekbang di sini pada Selasa.

Dalam kjadian jam 5.10 petang itu, mngsa, R0snazirah Mohd Naim didakwa diIarikan empat leIaki dengan menggunakan kereta jenis Toyota Vios berwarna perak.

Sumber:hmetr0 dan sinarharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply