“Bangga Tayang Kekasih Berlainan Agama” PU Syed Tegur Aksi Mesra Yazmin

  1. PENDAKWAH bebas iaitu Pencetus Ummah (PU) Syed menegur tindakan penyanyi Yazmin Aziz menunjukkan aksi mesra dan berbangga memiliki kekasih berlainan agama.

PU Syed atau nama sebenar Syed Mohd Bakri Syed Ishak, 40, berkata sebagai seorang Muslim, perbuatan Yazmin itu dilihat tidak wajar dan tidak seharusnya menjadi tontonan masyarakat.

“Malaysia tidak pernah sunyi dengan melibatkan isu tentang orang yang dikenali. Terbaharu, saya dapat tahu tentang Yazmin yang menonjolkan kehidupan bersama kekasih bukan Islam.

“Ini satu perbuatan yang tidak patut dipertontonkan kepada masyarakat, lebih-lebih lagi di zaman yang penuh fitnah ini,” katanya.

pu syedd

PU Syed menasihatkan agar penyanyi itu sedar dan bertaubat.

PU Syed berkongsi pandangannya itu menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Instagram pada Rabu.

Dalam pada itu, pendakwah bebas ini turut menasihati Yazmin agar sentiasa berpegang teguh pada landasan agama.

“Kalau kamu rasa nak bercinta dengan seorang bukan Islam, pastikan ia berlandaskan syariah. Pertamanya mestilah seorang Muslim.

“Kehidupan kita sebagai umat Islam ada landasan halal dan haram. Segala yang ditunjukkan di media sosial merupakan perbuatan maksiat seperti berpelukan dan berpakaian tidak senonoh.

“Ini semua tidak dibenarkan syarak dan ia boleh menjadi contoh yang buruk kepada masyarakat,” jelasnya.

yazmin

Yazmin Aziz sering mendapat perhatian ramai sejak kebelakangan ini.

Dalam hantaran yang sama, PU Syed meminta Yazmin bertaubat dan mengajak kekasihnya itu memeluk Islam terlebih dahulu serta segera bernikah.

Sebelum ini, Yazmin menerusi aplikasi TikTok memuat naik video menerangkan tentang agama yang dianut oleh kekasihnya itu.

Kata Yazmin, dia hairan apabila ramai yang tidak senang melihat hubungan cinta berbeza agama mereka.

Untuk rekod, Yazmin atau nama sebenar Yazmin Aldwin Abdul Aziz, 21, sedang bahagia menjalinkan hubungan cinta dengan pemain bola sepak pasukan The Red Warrior, Nixon Guylherme.

Ada Yang Kata Dia Bvkan lsl4m, Yasmin Aziz Dik3cam Netizen Gara-Gara Terseb4r Video Bercivm Dan PeI0k Kekasih

Gara-gara video 4ksi mesra dengan teman lelaki yang merupakan pemain import kelab TRW Kelantan FC, nama penyanyi Yazmin Aziz kembali p4nas di media sosi4l.

Hangat bercinta

Menerusi rakaman video yang dimuat naik di TikT0k, Yazmin dan teman lelakinya, Nixon Guylherme Brizolara berkongsi momen berpelvkan dan bercivm tanpa segan silu.

Penyerang kelahiran Brazil itu turut menulis kapsyen; ‘Always with you my baby’ dengan berlatar belakangkan muzik ‘Angle Baby’ nyanyian asal Troye Sivan.

Selain itu, pemilik nama Yazmin Aldwin Abdul Aziz turut menlnggalkan komen; ‘ I love you.’

Difahamkan, momen bahagia itu dirakam ketika pasangan ini bersiar-siar di Batu Caves Gombak dan Genting Highland Pahang.

Bukan Islam ka?

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen mula menlnggalkan pelbagai re4ksi. Ada segelintir yang mula mempertik4ikan agama bekas peserta Big Stage musim keempat.

Namun, ada juga warganet yang memohon agar mendoakan yang baik-baik untuk pelakon filem Bunga dan Kayu.

Lihat video:

Ber4ninya Yazmin Aziz, siap berbiklni

Sebelum ini dia ditegur kerana keakraban dengan sahabat baiknya, Daniel Chuer yang dikatakan agak berlebih-lebihan dan berpelvkan sana-sini.

Terbaharu, dia sekali lagi ditegur kerana memuat naik foto penampilan berani mati iaitu dengan memakai bikini dalam Instagram.

Memang lain macam sungguh keber4nian bekas peserta Big Stage musim keempat ini. Ketika artis lain bukan main ber4ksi kalau ada foto pelik-pelik, dia pula okey sahaja untuk berkongsi perangai begitu kepada umum.

Apabila sudah memuat naik foto sebegitu, berduyun-duyunlah menegur agar dia simpan sahaja foto tersebut dan tidak perlu dikongsi kepada umum.

“Orang dah ramai kenal, berpakaian biarlah ikut cara di Malaysia bukan Hawaii,” tegur netlzen.

“Kawan baik, sangat s3ksi. Jangan begini ya, jaga avrat,” komen seorang lagi netlzen.

Harap Yazmin belajar daripada kesilapan, bukan semua boleh dikongsi dalam media sosi4l ya.

Sumber :- mStar/dnq.pw

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply