Gadis ‘Tayang’ Gambar Artis K-Pop Di Depan Kaabah, Ini Yang Jadi Kepada Gadis Tersebut

Satu perkongsian di media sosial TikTok yang dimuat naik semula ke Twitter telah menjadi tumpuan dan bahan bualan netizen gara-gara sebuah video memaparkan seorang individu didakwa berdoa agar dijodohkan dengan penyanyi K-pop ketika berada di tanah suci Mekah.

Dalam hantaran tersebut, satu tangkap layar foto daripada video TikTok itu menunjukkan gadis berkenaan telah menyunting fotonya bersama seorang penyanyi artis Korea sambil berdoa di hadapan Kaabah.

Berikutan itu, ramai tampil mengkritik dan menganggap ia sebagai suatu perbuatan yang sia-sia dan tidak menghormati tanah suci Mekah.

Kata netizen lagi, tindakan tersebut melampaui batas dan rata-rata netizen menganggap gadis itu telah melepaskan peluang untuk berdoa perkara yang lebih berfaedah dan bermanfaat.

Antara syarat wajib untuk menunaikan haji dan umrah ialah berakal ataupun tidak gila. Renung-renungkanlah.

Namun begitu, ada juga yang menganggap gadis itu hanya berdoa tentang sesuatu perkara yang diingininya dan orang lain tidak sepatutnya mempersoalkan niat kerana hanya dia dan Allah yang mengetahui.

TikTok

Selebihnya hati niat kita tak tahu, mana tahu dia mohon supaya diberi hidayah kepada orang di dalam gambar itu.

Antara komen lain,

Haih, depan kaabah macam tak proper pula…

Yg mana cakap obses kpop tu, haaa ni obses , takoooddd

Waste of money and chance to doa

weh srs ni tk matured langsung. dahlah kau doa nak ngan orang kafir tak sesuai langsung. lainla kau doa dia masuk islam ke apa ke. pakai purdah lak tu hm so embarrassing

rupanya ada lagi yg gila dari aku

That’s not even love. It’s  hallucination  incase you didn’t know, it’s Suga BTS  Besides, op was crossing the line in their religion. Instead of do that, she can pray for a real good man who can guide her in life, not bringing Suga pic and hoping

Sumber  BN/RJ

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply