Bakal Suami Baju Raya Sedondon , Hairan Dlm Kereta Ada Terselit Buku Pink, Terus Dia Terdiam. Dgn Tenang Dia Explain Pasal ‘Kakak’.

Assalamualaikum semua. Diam tak diam syawal bakal datang. Aku nak confess tentang bercinta dengan suami orang.

Aku ada pengalaman bercinta dengan suami orang. Masa zaman study dulu. 3 tahun kami bercinta. Tahun ketiga baru aku tahu dia suami orang.

Aku tahu sebab tak sengaja buka dashboard kereta dia dan ada buku pink. Aku baca. Buku kIinik isteri dia. Aku tak marah atau meng4muk. Aku senyum dan cakap, ‘Kenapa tak bagitau dah kahwin”… Dia diam.

Sepanjang 3 tahun aku dilayan dengan manis sekali. Birthday aku dia belikan teddy bear besar dan bawak teddy bear tu keluar dari mall. W0w. Terpesona aku sebagai gadis baru nak up. Wahahaa.

Pernah jugak dia suruh aku bukak bonet kereta dan surpr1se! Ada bunga. Alahai laki orang. Dia belikan baju kurung raya sama color dengan baju Melayu dia. Belikan rantai ada huruf nama dia. Adoi gigih rupanya suami orang menyamar bujang.

Susah ye nak bIah dari hidup dia. Pening kepala aku dibuatnya. Sebab dia baik. Cumanya dia ada bini. Aku rasa dia memang serius nak buat aku jadi bini kedua.

Sebab dia siap kenalkan aku dengan bapak dan family dia. Mak dia dah tak ada. Mereka semua ni diam. Sorang pun tak ada bagitau aku bahawasanya lelaki ini suami orang dan anak dah dua! Hebat tak hebat.

Dia share semua pasal kerja, em0si hal-hal seronok dan tak seronok dalam hidup dia dengan aku. Kami pergi buat aktiviti flying fox sama-sama. Ada sepupu dia ikut sekali ye. Telefon aku dari semasa ke semasa. Tegur dan nasihat aku belajar baik-baik.

Pernah menangis sebab rindu arw4h mak dia. Teresak-esak depan aku. Sebab tu aku pening kepala masa nak bIah. Tiga tahun menyuIam kasih. Tidak semudah melepas pergi.

Dia pernah jumpa family aku dan adik beradik aku masa abang aku bertunang. Semua dia bantu. Orangnya baik hati, ada rupa dan menjaga batasnya dengan baik. Tak pernah nak menyundaI dengan aku. Tak pernah cuba nak unb0xing dan ambil kesempatan terhadap diriku.

Family aku pun suka dengan dia. Namun dia suami orang. Satu masalah dia, aku tak boleh ada kawan lelaki. Habis diugvt pergi kawan-kawan lelaki aku. Siap nak berg4duh. Adoi laki orang.

Dalam proses untuk meninggaIkan dia, aku tanyalah serba sedikit tentang isterinya. Jururawat kerja bershift. MuaIaf. Aku tanya bini dia tak cek ke hp?

Dia ada dua hp. Satu letak dalam kereta untuk aku. Satu tu untuk bini dia. Dia siap bagi aku tengok dua-dua hp tu pada kejadian aku tangkap buku pink bini dia. Satu persatu pengakuan dia buat.

Dia bagi tengok jugak gambar anak lelaki dia, dua orang. Siap bahasakan bini dia sebagai ‘kakak’ time borak dengan aku.

Kebetulan aku ni tenang-tenang sahaja orangnya. Tak cepat marah. Suka ketawa. Malu tunjukkan em0si sebenar. Padahal Iuka parah dah hati aku masa tu.

Dia cerita tentang bini dia. Jarang ada masa untuk dia. Dah bini nurse, besar peng0rbanan bini untuk family. Aduhai kesian bini dia.

Rasa bersalah menyelubungi diriku. Memang aku kuatkan hati dan semangat untuk pergi dari hidupnya. Lagipun aku masih muda. Masih banyak masa untuk kenal dunia. Aku nak capai cita-cita. Aku buang jauh-jauh perasan yang ada.

Aku sempat pesan kepada dia, jagalah family baik-baik sebab awak lelaki baik.

Tak dapat rasanya nak teruskan hubungan memikirkan ada wanita lain sedang berjuang untuk rumahtangga yang bahagia. Walaupun sedih yang teramat.

Hari-hari aku menangis. Bukan senang nak move on dari orang baik. Aku mulakan dengan tak layan semua panggiIan, mesej dari dia.

Akhirnya aku tukar nombor telefon. Sampai sekarang ingat mesej terakhir dia.

‘Ney, B rindu….’

Sekarang aku dah berumahtangga. Alhamdulillah suamiku duda takda anak.

Aku pun tak faham kenapa aku selalu terkena suami orang. Hahaha. Tapi kali ni takda bini. Baik alhamdulillah, family man dan manis sikapnya.

Suka aku pesan di sini. Berusahalah menjaga hati sesama wanita terutamanya.

S4kit dicurangi tidak akan sama s4kitnya dengan putvs cinta. Aku yakin s4kit dicurangi dan dikh1anati lebih pedih dan menik4m. Apatah lagi mer0sakkan rumahtangga yang dah ada zuriat.

Ya Allah tak sanggup rasanya. Membayangkan sahaja buat hatiku ngiIu.

Permudahkanlah urusan orang lain. Semoga berkahnya mengiringi kehidupan kita.

Salam sayang.-Mirmo Zibang (Bukan nama sebenar)

Komen Pembaca :

Fazliana Fakhri : Kej4mnyaa tolong bersubahat sepupu dan family.. Sampaii hati an1aya wanita muallaf.. Sedangkan nak tukar agama tu, betapa banyakk cab4ran dia kena hadap, demi lelaki yang dia nak buat syurga dia.

Buat tuan tanah, tahniahh sebabbb kuat dan ambil keputvsan bijak untuk undur diri dari hubungan yang manis, dan tak pentingkan diri.. Beribu tahniah.

Nabilatasha Zakaria : Kaum hawa, kalau terkena macam ni, jadikan sister ni sebagai idola. Sebab dia tahu kita sama sama perempuan, s4kit putvs cinta lain s4kit dicurangi lagi s4kit.

Sister ni sebagai bukti yang berbuat baik akan dapat yang baik at the end. Kepada sister, semoga awak dan keluarga dirahm4ti Allah

Dalila Hanim Rashid : Kalau la sweet camtu dia layan bini dia, haishh. Untung tau isteri kerja, tak mintak duit kat suami pun dah bersyukur. Janganlah dibaIas dengan kecurangan. Walaupun awak jaga batas.

Tapi itulah nama lelaki tak akan pernah puas dengan apa yang ada. Moga dijauhkan dari perkara tak baik dalam rumahtangga.. Nauzubillah min Zalik…

For the first place.. kalau betul dia baik, dia dah jujur awal-awal yang dia dah ada isteri. Jadi takut-takut kemungkinan dengan awak pun dia boleh buat benda sama bila dah jadi isteri kedua. Mujur ambil langkah lari dari hidup dia.

Norezalina Abdul Karim : Tahniah dik, semoga kebahagian sentiasa mengiringi ko dik. Ada orang dah tau pada mulanya laki tu suami orang dan dah tau lelaki tu punyai family yang bahagia, sayang bini macam nak mmpus pun masih tak boleh fikir dengan waras. Walaupun dah menjanda banyak kali.

Haishh, dunia-dunia! Tak akan dapat menggapai bahagia kalau bahagia orang lain cuba diramp4s, kifarah Allah ada. Confessor, Ex bf awak ‘penipu’ asasnya bukan ciri-ciri orang yang baik, tapi awak memang baik sebab ada empati pada isteri ex bf awak.

Wan Mazaziman : Obvi0usly bukan lelaki baik. Kalau isteri profession dia nurse, sebagai suami kena la faham. Sebab apa isteri kerja? Sebab nak tampung belanja mana suami tak cukup.

Kalau dia rasa isteri tak ade masa untuk suami, bincang. Bukan cari perempuan lain. Kalau suaminya tu gaji besar, suruh je isteri berhenti kerja jadi full time housewife. Boleh c0ncentrate jaga keluarga dan suami.

Kredit : cite gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply