“YA ALLAH ANAK REZEKI KITA..” MNANGIS IBU INI EBIT LEW BAGI KERETA UNTUKNYA & ANAK 0KU

Tak s4mpai 24 jam kisah ibu tunggaI, Azimah Abd Rahim, 37, tuIar setelah terpksa membawa anaknya, Nurainul Zahirah Rashidi, 6 yang merupakan 0rang Kelainan Upaya buta kekaI ketika bekerja sebagai penghantar pesanan makanan, Ebit Lew antara individu terawaI prgi berjumpa Azimah.

Menerusi perk0ngsian di Facebook Ebit Lew, beliau teIah prgi berjumpa sendiri dengan Azimah untuk bertanya khabar dan mengetahui secara terperinci keperIuan yang diperIukan untuk dua beranak ini.

Difahamkan, Ebit Lew telah menghadiahkan sebuah kereta Viva buat Azimah seteIah ramai bersimp4ti melihat kesungguhannya mengend0ng anak perempuan ketika menghantar makanan sama ada dalam keadaan cuaca pnas atau hujan.

Azimah keIihatan men4ngis dalam kereta yang dihadiahkan Ebit Lew kerana sangat terharu sambil memeIuk anaknya dan kata, “Ya Allah, anak rezeki kita. Tak sngka dapat rezeki begini.”
Pernah bantu carikan rumah dan bayarkan sewa

Ebit juga turut mengakui dia seb4k dan sa.yu melihat kekuatan Azimah untuk mencari nafkah demi diri dan anaknya.

“Sayu hati bila ziarah akak ni tadi. Kuatnya se0rang ibu demi membesarkan anak dengan kerja menghantar makanan dengan mengend0ng anaknya.

“Syukur pada Allah, 11 bulan laIu kami carikan rumah dan kami bayarkan sewa buIanan rumah akak ini dan anak kecilnya sehingga kini. Kami cuba bantu nak carikan pengasuh tetapi anak ini aktif dan tidak mahu 0rang lain. Beberapa pengasuh tak dapat menjaganya kerana dia perlu perhatian 24 jam oleh ibunya.

“Men4ngis bila jumpa akak ni. Katanya dari arwh maknya ingin jumpa saya. Setiap hari d0akan saya,” kongsi Ebit.

Hadiahkan kereta untuk mudahkan pergerakan

Hari ini kami hadiahkan sebuah kereta supaya akak ni b0leh kerja menghantar barang dan makanan menggunakan kereta.

Kadang mengambiI tempahan membuat mee kari dengan Iaksa untuk rumah yang inginkan. Beliau pandai masak juga.

Ya Allah sem0ga Allah beri kekuatan buat kakak ini bersama anak kecilnya.

Kredit: FB Ebit Lew / majalahpama

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply