Ustazah Siti Afifah Muat Naik Video, Sekali Lain Pula Netizen Perasan Sampai Ramai Yang Bertanya “Boleh Pulak Kuku Macam Tu?”

Pengguna media sosial nampaknya masih tidak berpuas hati dengan penceramah bebas, Ustazah Siti Afifah selepas menggelar para suami dayus kerana membenarkan doktor lelaki menyambut bayi mereka ketika isteri bersalin.

Terkini, nama Siti Afifah kembali hangat diperkatakan namun bukan disebabkan ‘content’ yang didakwa aneh dan pelik, sebaliknya nertizen bertindak menularkan semula rakaman video lama yang dimuat naik pada 30 Oktober yang lalu.

SitiAfifah muat naik video terbaru, sekali lain pula nertizen perasan sampai ramai yang bertanya.

Dalam video tersebut, dapat dilihat Siti Afifah sedang berbicara mengenai tanda-tanda kematlan dalam kalangan ahli keluarga. Ketika sedang rancak berbicara, Siti Afifah tidak perasan kuku panjangnya telah mencuri perhatian ramai.

Netizen mula menyerbu ruangan komen dengan menyatakan ini kali pertama mereka melihat seorang ustazah membela kuku panjang. Terdapat juga yang bertanya hukum menyimpan kuku panjang dalam Islam.

SitiAfifah muat naik video terbaru, sekali lain pula nertizen perasan sampai ramai yang bertanya.

Walaupun teruk dihentam nertizen, Siti Afifah kental hati apabila langsung tidak membalas komen sebaliknya tetap meneruskan siaran langsung (live) di TikTok.

Sebelum ini,  Ustazah Siti Afifah pernah mengeluarkan kenyataan mendakwa seorang golongan suami ‘dayus’ jika membenarkan doktor lelaki menguruskan isteri bersalin.

Meskipun pendakwah terkenal, Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai dakwaan tersebut namun kenyataan UAI itu dibidas semula oleh Ustazah Afifah. Terbaru, penceramah motivasi, Amin Idris mendedahkan ustazah tersebut tidak mempunyai latar belakang pengajian agama seperti agamawan yang lain. “Saya dapat info rupanya ustazah ini tidak ada background pengajian agama yang formal. Nak claim dia sebagai agamawan, ilmuan itu agak sukar.

SitiAfifah muat naik video terbaru, sekali lain pula nertizen perasan sampai ramai yang bertanya.

“Kita kena hati-hati daripada mengambil ilmu daripada mereka. Apatah lagi, saya dapati banyak juga kenyataan di media sosial yang sangat misleading. Sementara itu, menerusi satu video, Amin Idris menekankan dalam prinsip perubatan ada hukum umum dan pengecualian lebih-lebih lagi kepada pegawai perubatan seperti doktor. “Kita kena ingat, dalam hukum Islam ada prinsip hukum umum dan ada pengecualian. Betul! Prinsip umum doktor lelaki haram melihat aurat pesakit wanita.

Video,

https://www.youtube.com/watch?v=120cZQPRAOs

Sumber ohbulan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply