Bayi meninggal dalam bas, tak sempat sampai hospital untuk rawatan… Ibu hanya mampu peluk, kucup anak berkali-kali

LULUH hati seorang ibu melihat bayi yang dikandung dalam pangkuannya terbujur kaku.

Demikian ujian yang dilalui ibu ini apabila hasrat untuk membawa anaknya menerima rawatan di hospital tidak kesampaian selepas bayinya meninggal dunia di dalam bas ekspress ketika dalam perjalanan.

Menerusi video yang tular, kelihatan si ibu dalam keadaan tergamam sambil mendakap erat anaknya yang sudah tidak lagi bernyawa.

Difahamkan, bayi berkenaan yang baru berusia sembilan bulan dibawa ibunya dari Pekan Julau ke hospital di Kuching, Sarawak.

Perjalanan dari Pekan Julau ke Kuching dianggarkan sejauh 395 kilometer, yang mengambil masa hampir lima jam.

Kejadian berlaku pada Isnin lalu, dan menurut sumber, si ibu hanya menyedari bayinya sudah tidak bernafas ketika bas tersebut sedang berhenti di Jelukong Rest Stop.

bayi tak bernyawa 3

Si ibu tidak dapat menahan kesedihan di atas pemergian anaknya.

Turut difahamkan, seorang ketua rumah panjang (tuai rumah) kemudian membantu membawa bayi tersebut ke pusat perubatan selain menghulurkan RM300 untuk perbelanjaan si ibu.

Bagaimanapun, tidak dinyatakan status kesihatan mahupun penyakit yang dialami bayi berkenaan yang memerlukannya untuk menerima rawatan.

Video yang menyayat hati itu dikongsi oleh pengguna Facebook, menunjukkan ibu tersebut dalam keadaan memeluk erat dan mengucup kepala bayinya yang tidak lagi bernyawa.

Menerusi ruangan komen, ia ternyata mengundang sebak dalam kalangan netizen dan bersimpati dengan nasib yang menimpa ibu malang itu.

“Kasihannya, moga kau tenang di sana adik.

 

 

 

 

Rata-rata netizen bersimpati dan mengucapkan takziah.

“Allahu, pedih hatiku. Moga tabah emaknya.

“Semoga Tuhan beri ketabahan dan hati yang kuat untuk si ibu.

“Semoga tabah dan bersabar dalam menghadapi dugaan ini. Salam takziah,” komen netizen.

 

 

 

 

 

Video.

Sumber Mst.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Leave a Reply