Tengah Fokus Tengok Berita Peminat Terkejut Siti Nurhaliza Tiba2 Muncul Buat Laporan, – “Baca Berita Pun Suara Merdu”

PENONTON Berita Wilayah yang disiarkan menerusi saluran RTM TV1 dikejutkan dengan kemunculan penyanyi nom.bor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza sebagai penyampai ram.alan cuaca pada Rabu.

Siti atau Siti Nurhaliza Taruddin, 43, yang m3ng3nakan busana b3rwarna hitam d3ngan tudung b3rwarna k3labu k3lihatan b3rsahaja dan tidak gugup k3tika m3nyampaikan ramalan dan k3adaan cuaca pada 21 Dis3mb3r 2022.

K3munculan p3nyanyi itu adalah kolaborasi b3rsama Jabatan M3t3r3ologi Malaysia (M3T Malaysia) yang b3rtujuan m3mb3ri k3s3daran k3pada masyarakat t3ntang k3adaan cuaca dan k3p3ntingan m3njaga diri k3tika b3rlaku b3ncana alam.

“Alhamdulillah, terima kasih MET Malaysia menjemput saya berkolaborasi dengan menyam.paikan ramalan dan keadaan cuaca pada 21 Disember 2022.

ct1 - 1

Siti muncul sebagai penyampai cuaca di RTM.

“Kolaborasi ini diharap dapat menggalakkan orang ramai dapat mengikut keadaan cuaca terkini dan bertindak mengikut nasihat berkaitan risiko bencana seperti banjir, angin kencang dan laut bergelora,” katanya.

Siti berkongsi perkara itu menerusi sebuah han.taran yang dimuat naik di Instagram miliknya.

Dalam pada itu, Siti turut memberi pesanan kepada mereka yang tinggal di kawasan berisiko untuk sentiasa berjaga-jaga dan lekas berpindah sekiranya lokasi mereka dinaiki air.

Kata Siti, tiada yang lebih berharga daripada nyawa dan dia turut menasihati orang ramai untuk tidak ber.suka ria sewaktu berlakunya air.

“Bagi mereka yang berada di kawasan berke.dudukan rendah dan berisiko, nasihat saya simpanlah barang berharga dan dokumen penting dalam beg yang mudah dibawa.

“Segera berpindah ke pusat pemi.ndahan sementara mengikut arahan pihak berkuasa,” ujarnya.

ct23 - 1

Kemunculan Siti menarik perhatian ramai.

Menjengah ruang komen, rata-rata peminat memang terkejut melihat kemunculan Siti dan lebih bersemangat untuk melihat laporan cuaca.

“T3rk3jut t3ngok Tokti tadi. Baru sahaja t3ngok laporan M3T Malaysia di TV1. Baca laporan b3rita pun m3rdunya suara.

“Kali ini paling s3mangat nak layan laporan cuaca. First tim3 rasa tak sabar nak t3ngok b3rita,” tulis n3tiz3n.

 

 

 

 

 

 

Siti sekali lagi muncul mela.porkan laporan cuaca menerusi Berita Perdana di TV1 pada pukul 8 malam.

Video,

Sumber Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply